Ik vroeg me af wanneer jullie gestopt zijn met de reflux medicatie? Mijn zoontje krijgt nu nog altijd elke dag zijn omeprazole, een week geleden ben ik een paar dagen gestopt, maar op de 3e dag kon je al goed zien dat hij weer last had, en toen zijn we weer begonnen met de medicatie. En krijgen jullie de medicatie vergoed? Ik woon in Belgiƫ, en krijg er niets van terug, het is meer dan 20 euro/fles. Natuurlijk gaat de gezondheid van m'n zoontje voor, maar ik vind het bizar dat zoiets niet vergoed wordt.
Dochter is 10 maand en krijgt nog steeds maximale dosis zantac. Twee weken geleden heb ik geprobeerd af te bouwen, maar na twee dagen was het weer drama. Dus ze zal het nog wel even krijgen. Wij wonen ook in belgie en krijgen het ook niet vergoed. Of misschien deels, dat weet ik eigenlijk niet, want het blijft duur. Maar ik vind dat niet echt abnormaal, ze kunnen toch niet alles terugbetalen?
Ik vind toch wel dat het tenminste gedeeltelijk zou mogen vergoed worden, wij zitten ook nog met gelopectose om zijn melk in te dikken, wat ook al niet goedkoop is. Ik vraag me toch af hoe een gezin die krap zit zoiets moet gaan betalen. Moeten hun baby's dan maar pijn lijden? Want wij zitten toch aan +/- 100 euro per maand aan medicatie.
Omeprazol geeft een beschermlaagje in de maag Ik zou er zeker niet mee stoppen. Het kan net ff het zetje geven waardoor de maag rustig blijft. Ik had overigens zantac en dat kost 33 euro per fles.
Hier eerste dosus nexium niet vergoed 2 weken 30 euro, daarna valt het onder chronische aandoening en krijg je het wel vergoed heb directvoor 3 maanden meegekregen Heb ie eerste dosis alsnog ingediend en volgens mij terug gekregen, overzicht komt binnenkort.
In NL worden maagzuurremmers vergoed als het voor chronisch gebruik is. Maarja, dat zegt niets over de vergoedingen in Belgie natuurlijk Hier nog steeds aan de nexium. Heb de dosis wel verlaagd naar 2 keer 4 mg, ipv 2 keer 5, maar op dit moment is dat wel het minimum. Bij minder komen de klachten terug. Hangt hier dan ook wel samen met andere medicatie en dat het maagzuur door die medicatie alleen maar meer getriggerd wordt, dus hier wordt stoppen ws pas mogelijk als de andere medicatie gestopt kan worden.
Bij ons is er afgesprokenmet de ka dat we door gaan met nexium tot ze het grootste gedeelte recht op zit/staat van de dag, Daarna gaan we afbouwen
Onze dochter heeft 1,5 jaar lang nexium gehad. Tussendoor meerdere malen geprobeerd te stoppen, maar dat gaf telkens na een dag of 2-3 weer klachten.