hey, Ik heb toch een vraagje: Sinds wij gestopt zijn met de pil heb ik al ieder maand mijn maandstonden gehad. Ik situeer het even: 1e maand: 33 dagen cyclus 2e maand: 28 dagen cyclus 3e maand: 30 dagen cyclus 4e maand: 33 dagen cyclus 5e maand: zwanger maar na 6 weken miskraam 20 dagen gebloed van miskraam tussen stop bloed miskraam en volgende cyclus: 19 dagen 6e maand: 33 dagen cyclus 7e maand: 43 dagen cyclus 8e maand: 31 dagen cyclus Mijn vraag is nu: aangezien ik iedere maand wel degelijk menstrueer heb ik toch ieder maand een eisprong? Deze maand (maand 9 dus) heb ik ovulatietesten gekocht. Groetjes Winter
Volgens mij kan je niet ongesteld worden als je geen eisprong hebt gehad omdat je menstruatie een gevolg daarvan is. Dus, in jouw geval zal je wel steeds een eisprong hebben gehad, alleen niet zo regelmatig. Het kan soms langer duren voordat de eitjes (en uiteindelijk die ene) rijpen. Dus er is goeie hoop voor je!
dit vind ik nou ook zon vraag heel goed dat je m stelt want ik snap dat ook niet... iemand die het weet? liefs wiesje
Hi, Je kan zeker wel ongesteld worden als je geen eisprong hebt. Een menstruatie is namelijk voornamelijk het afstoten van je baarmoederslijmvlies en meestal gebeurt dit door hormonen na een eisprong, als het eitje niet bevrucht is. Maar als je baarmoederslijmvlies telkens dik genoeg wordt, wordt je ook gewoon ongesteld. Maar jouw cyclus is vrij regelmatig, dus je kan er wel vanuit gaan dat je een eisprong hebt. Hou er rekening mee dat ovulatietesten niet bij iedereen werken, dus als je geen positieve test krijgt, hoef je je nog geen zorgen te maken. Maar hoogstwaarschijnlijk werkt het wel bij jou en ben je dan weer gerustgesteld. En je bent al zwanger geraakt met een niet superregelmatige cyclus. groetjes, Snoopy
Hi, Je kan zeker wel ongesteld worden als je geen eisprong hebt. Een menstruatie is namelijk voornamelijk het afstoten van je baarmoederslijmvlies en meestal gebeurt dit door hormonen na een eisprong, als het eitje niet bevrucht is. Maar als je baarmoederslijmvlies telkens dik genoeg wordt, wordt je ook gewoon ongesteld. Maar jouw cyclus is vrij regelmatig, dus je kan er wel vanuit gaan dat je een eisprong hebt. Hou er rekening mee dat ovulatietesten niet bij iedereen werken, dus als je geen positieve test krijgt, hoef je je nog geen zorgen te maken. Maar hoogstwaarschijnlijk werkt het wel bij jou en ben je dan weer gerustgesteld. En je bent al zwanger geraakt met een niet superregelmatige cyclus. groetjes, Snoopy
sluit me helemaal bij snoopy aan... dit is ook wat mn gyn me vertelde... maar meestal is het zo, dat je dat een zeeer onregelmatige cyclus hebt. dus echt varierend van 30 dgn tot 79 dgn bijvoorbeeld.
wat ben ik blij te horen dat niet bij iedereen de ovutesten werken.... maar eh waar kan dat aan liggen?
kun je ook wel een eisprong hebben en dan niet menstrueren? Hier zit ik namelijk een beetje mee, maar het is toch zo dat als je een eisprong hebt gehad je toch wel menstrueer? Of hoeft dat neit altijd? Kus Swiggy
hihi dat zou wat zijn he!? Zo vlak voor de kerst nog eventjes. Maar ik wacht netjes mijn nod af voor het geval dat. (denk ik) Maar mijn HA ei dat je ook wel een eisprong kon hebben maar dat je baarmoeder wand te dun is om te vloeien.... hmm raar?
Menstruatie is gewoon het afbreken van het baarmoederslijmvlies volgens mijn arts. Heeft niks te maken met wel of geen eisprong. Je kunt volgens mijn arts zelfs een maand een eisprong gewoon overslaan. Groetjes Marjo
Dus het kan zijn dat als je ovulatietestjes gebruikt, je nooit een positieve hebt! Jeetje...Die van mij worden nl nooit donker...Wel iets, maar nooit zo donker als de controle streep!
Tja, net zoals Marsab ook al aan gaf; ik heb ook al eerder ovulatietesten gebruikt, maar heb ook nooit dezelfde dikte streep als de controlestreep hoor! Begon daardoor ook al te twijfelen of een en ander allemaal wel goed is....... Maar na het lezen van bovenstaande berichten, begrijp ik dat meerdere vrouwen dat dus ook hebben. Wel vreemd toch eigenlijk? Kunnen vrouwen die hier last van hebben beter gaan tempen dan? grt.
Joh weer wat geleerd! Dacht ik het net een beetje door te hebben maar steeds blijkt weer dat het allemaal erg bijzonder werkt daarbinnen !