Vraagje over vruchtbare dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bijzonder, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik gebruik de Nuvaring. Tenminste gebruikte ;)

Nu ben ik 24 juli ongesteld geworden...
    De 30e heb ik de ring weer in gedaan ( vergelijkbaar met begin nieuwe strip pil).
    Nu hebben we van de week besloten toch te stoppen om voor een tweede te gaan. Ik heb 2 augustus mijn ring weer uitgedaan...

Nu weet ik niet zo goed of ik nu ongesteld ga worden of dat ik gewoon moet kijken naar de oude cyclus? Dan zou ik de komende 5 dagen vruchtbaar zijn..

Ben een beetje in de war haha. Ga ik nu ongesteld worden, of niet ??

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Je hebt de ring maar heel kort weer ingehad dus het zou mij logisch lijken dat je nu gewoon aan je cyclus begint. Al zal je lijf wel weer moeten wennen aan het feit dat je weer hormoonvrij bent. Ik zou gewoon lekker seksen als je wil en dan zie je het wel toch?

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja dat zou wel goed kunnen. Ik heb de ring inderdaad maar 3 dagen ingehad...
    Heb nu wel een beetje krampjes, dus misschien dat ik toch ongi ga worden. Ach inderdaad gewoon lekker klussen als normaal, en anders de volgende maand

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    het is wel je gewone cyclus die je kan volgen, alleen zal je geen echte eisprong hebben, denk ik. ik zou als NOD gewoon je normale ongesteldheid nemen en pas vanaf dan gericht gaan klussen.

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hm ben net ongesteld geworden ... en nu ? Gewoon vanaf nu opnieuw gaan rekenen?
    Grr.. had beter gewoon eerst mijn cyclus afkunnen maken .. was weer ongeduldig..

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nu weer afwachten, ben ik bang...

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Oke, dat had ik niet verwacht. Wel mooi opzich want nu ga je gewoon je cyclus in :)

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja? Dus helemaal opnieuw? Ben zo bang dat het nou helemaal in de war is .. ben vorige week nog ongesteld geweest van mijn vorige cyclus ...

9. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    weet niet hoe dat met een ring werkt, maar als je in de eerste week van de pil stopt ben je gewoon vruchtbaar en volgt je lijf je normale cyclus (tenminste, dat is mij verteld).

Succes!

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Thnx, de Nuvaring geeft iedere dag hormonen af en je hoeft niet te "ontpillen" zoals bij een pil.

11. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Dan gok ik dat je gewoon vruchtbaar bent.

Staat er niets in de handleiding over stoppen?

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ben je snel weer vruchtbaar als je met NuvaRing stopt?
    Je kunt op elk moment stoppen met NuvaRing (bijvoorbeeld omdat je zwanger wilt worden). De normale cyclus keert dan weer terug en je bent snel weer vruchtbaar.

Dit staat er, maar bedoelen ze dan dat vanaf nu een nieuwe cyclus telt, en dat ik pas over 2 weken vruchtbaar ben ? Of de cyclus van de laatste ongi? Dan zou ik de komende dagen vruchtbaar zijn ...

13. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Ik denk dat je gewoon weer in je cyclus start. Bij de pil is het zo dat als je in de eerste week stopt je wel nog zwanger kan worden (ook als je er 1 vergeet), lijkt mij dat dat voor de ring ook geldt.... gewoon proberen!

Deel Deze Pagina