Hallo, Over 4 weken staat mijn keizersnee gepland. Dit omdat ik door een heupafwijking in het verleden niet genoeg beweging in mijn bekken heb en dat voor problemen tijdens het persen kan zorgen. Nu ben ik een regelmatige bezoeker van dit forum en was dus ook op zoek naar ervaringen over keizersnedes. Maar wat mij opvalt (en dat geldt echt niet alleen op dit forum, ook op andere) dat er bijna alleen maar negatieve ervaringen met keizersnedes gegeven worden. Terwijl ik ook uit mijn eigen omgeving weet dat er genoeg hele goede zijn...... Dus graag zou ik van jullie een paar positieve ervaringen willen lezen over keizersnedes!!!
Ik heb mijn beide kinderen gekregen via de keizersnede.. Mijn zoon (4 mei 1995) d.m.v. een ruggeprik.. Hierdoor heb ik bewust de geboorte kunnen meemaken,wat een unieke ervaring is geweest! Ik herstelde ook zeer snel! Mijn dochter (15-11-2007) is ook d.m.v. een keizersnede geboren, maar met haar ben ik onder algehele narcose geweest,nadat de ruggeprik helaas niet wilde lukken. De algehele narcose heb ik niet als vervelend ervaren. Als enigste minpuntje is misschien te zeggen dat je wat later bij je kindje ben,en je bij moet komen op de recouverkamer! Nu,ruim 3 weken later ben ik alweer helemaal op de been,en de wond is goed genezen,en geniet vollop van mijn 2 kids! Ik wens je heel veel sterkte ,en hoop een voorspoedige bevalling! Groetjes,Alida
bedankt voor je (positieve) reactie! Ik wist dat ze er waren, maar is leuk om ze te lezen. Geniet er lekker van!
Ik heb september 2006 een keizersnede gehad. Een spoedkeizersnede. Heb een ruggeprik gehad en heb dus de bevalling bewust meegemaakt. Na het hechten ed even bijgekomen op de uitslaapkamer daarna mocht ik naar man en kindje toe. Ik voelde me prima. Het herstel naderhand ging ook vrij vlot en inmiddels ben ik 21 weken zwanger van onze 2e. Dat ik straks misschien weer een keizersnede moet heeft ons niet tegengehouden Dus ook hier postieve ervaring met een keizersnede. Ik hoop dat jij het over 4 weken ook als positief zult ervaren en geniet naderhand lekker van je kindje en alle zorg die je krijgt.
Ik heb in augustus 2006 een spoedkeizersnee gehad omdat Kylian niet door mijn bekken paste (met zijn dikke kop ) Het ging dmv een ruggeprik, waar ik vreselijk tegenop zag maar 100 % meeviel, ik dacht dat ik het verdovingsprikje kreeg maar dat bleek de ruggeprik al te zijn. Daarna kreeg ik heerlijke warme benen Ik had een hele lieve anestesist (hopelijk schrijf ik het zo goed) die mij overal verslag van gaf. Toen ik hem zei dat ik het gevoel had weinig adem te krijgen vertelde hij dat dit kwam omdat ze even de kleine met zijn voetjes onder mijn ribben weg moesten halen . De kleine werd geboren en onderzocht door een kinderarts op een plek waar ik op kon kijken (kon niet zien wat ze deden maar kon mijn kind toch wel zien). Daarna kreeg ik de kleine te zien en is Jan met hem gaan wachten op mij. Ik ben gehecht en toen mocht ik in een gewoon bed mbv een tillift en daarna gewoon meteen terug naar de afdeling ( ik heb nooit een uitslaapkamer gezien). Ik ben om 7.28 uur bevallen en wilde 's avonds graag even uit bed, dat mocht, was zelfs wel handig want dan konden ze mijn bed meteen even verschonen. Dat viel even tegen, voelde me liggend heel goed maar staan ging toch een stuk minder (en dan vooral het rechtop staan ) Het herstel ging zo goed dat ik zelfs een dag eerder naar huis mocht. De wond herstelde zich goed, ik heb er steeds een navelbandje tegen gehad om het goed droog te houden, als deze al vast zat (is geloof ik 1 keer gebeurt) weekte ik het gewoon onder de douche los. Het enige wat mij eigenlijk is tegen gevallen is dat ik de eerste paar dagen niet in staat was om van mijn rug op mijn zij te draaien en ik ben nu eenmaal een zij slaper. Groetjes Anita
Op zich vond ik de keizersnede zelf ook best meevallen. De ruggeprik vond ik op dat moment alleen maar heerlijk en voelde ik alleen het prikje van de verdoving. Direct daarna mocht ik Jesper al bij me hebben en nog geen uur later mocht ik al naar een eigen kamer samen met mijn vriend en Jesper. Het herstel viel me wat zwaarder, maar dat had meer te maken met mijn schommelende bloeddruk en of ijzergehalte dan met de keizersnede zelf. Hierdoor was ik namelijk heel snel duizelig en kon ik zelf nog niet zoveel doen. Qua pijn vond ik de eerste anderhalve week het ergste, daarna wordt het echt heel erg snel minder! Na een week of 4 had ik zelfs al weer zin om te gaan sporten. (dat mocht alleen nog niet). Qua wond: dit herstelde echt megasnel vond ik zelf. Na 2 dagen mocht de pleister er al af en heeft het niet eens meer gebloed ofzo. Het litteken zit echt ver onder het randje van mijn onderbroek en zie je dus echt niet. Ik weet niet of het al met al positief genoeg is, maar ik denk ook dat het uitmaakt hoe je er zelf in staat. Het laatste wat ik wilde was een keizersnede en het moest uiteindelijk toch, daardoor viel het mij erg tegen denk ik. Ik had daarvoor ook al 14 uur weeën en 2 uur persen achter de rug. Hierdoor ga je ook oververmoeid de operatie in. (was ook al met 42 weken, dus sowieso er helemaal kapot van). Het schijnt wel zo te zijn dat je als je je erop voor kunt bereiden het beter kan zijn. Als laatste denk ik dat je realistisch moet blijven, het is een blijft een buikoperatie en dat kan een impact op je hebben. Nu bijna 3 maanden merk ik er helemaal niks meer van dat ik een keizersnede heb gehad hoor! Ja, ik ben moe en heb megaslappe buikspieren, maar dat had ik waarschijnlijk ook wel na een gewone bevalling gehad. ps. vond het ook het ergste dat ik niet op mijn zij kon draaien, ik slaap ook altijd op mijn zij of buik namelijk.
Ik heb een minder positieve en een hele positieve ervaring... voor jou de positieve: bij de 2de kreeg ik ook een geplande ks vanwege een te nauw bekken. 2 weken ong voor de datum braken mn vliezen en dus werd de ks ook eerder gedaan. Sochtends braken ze, die dag in het ziekenhuis gewacht tot er een plekje was (was een erg drukke dag) en savonds oets over 9u werd ik naar de ok gereden. Had daarvoor al een infuusje gehad en omgekleed. Op de ok een ruggeprik gekregen (oke die deed wel veneinig zeer maar heb er ngeen trauma van ofzo). Vrij snel daarna werd mn zoon geboren, papa liep mee en na de eerste controle mocht ik m ff een kus geven. daarna werd hij in een couveuse naast mn hoofd gezet zodat ik m kon blijven zien. Toen ik dicht was mocht ik meteen naar mn kamer met mn zoon. Qua pijn vond ik het goed te doen... kon na 12u zitten. Meeste zeer deed nog wel die katheter en de volgende middag ben ik uit bed gegaan voor het eerst. Binnen 24u dus. Liep toen ookal wat rond. Vond de pijn goed te doen. Mocht dag 4 naar huis en kreeg daar kraamhulp t/m dag 10 maar heb 1 dag minder afgenomen omdat ik me zo goed voelde. Al met al appeltje eitje vond ik... De 1ste ks was een stuk zwaarder maar dat was na 40u weeën en afzien. Ik was toen lichameijk en geestelijk al zo stuk dat ook het herstel minder goed ging al vind ik nogsteeds dat de pijn van een ks niks voorstelt bij de pijn van die eerste 40u toen ik vaginaal probeerde te bevallen. Maar grootste nadeel blijft voor mij dat ik het niet heb afgemaakt... je bent zoveel weken zwanger en dan het einde is zo abrupt en qua gevoel klopt het niet en zal het altijd als een groot gemis ervaren dat ik niet zelf een kind kan baren maar qua ervaring an sich vind ik een ks heel oke om mee te maken.
zie je nou wel, dat is net wat ik even nodig had: Thanks dames! Ik zie er ook absoluut niet tegen op en voor wat daarna betreft; comme cie comme ca! we zien het wel hoor. In het verleden vaker geopereerd (alghele narcose) en ik herstelde altijd heel goed, dus waarom zou dat nu niet zijn? @zeeuwsmeisje; die catheter lijkt mij dus absoluut geen pretje en ik snap eigenlijk niet waarom ze m niet plaatsen wanneer de ruggeprik gezet is..... Iemand enig idee? Bedankt voor nu en welterusten
Ik had een geplande keizersnede en weet nu wel waarom ze het een keizersnede noemen. Ik vond het ideaal, ik kwam om acht uur het ziekenhuis binnen en om tien uur is chris geboren. De ruggeprik daar zag ik tegen op maar dat is me 100% mee gevallen. Ik teken voor nog zo´n bevaling. De catheter wordt voor de ruggeprik geplaatst omdat je zodra de prik gezet is geen controle meer heb over je blaas en sluitspieren, de urine zou er dan gelijk uitlopen. Meid heel veel sterkte, knuffel conny
De reden waarom was hier niet positief... Maar ja.. de ks.. Ik kreeg om 22:40 te horen dat ik een ks kreeg. Dus meteen sieraden af, omkleden in mijn sexy blauwe jurkje met open achterkant Man kwam ook binnen, hij sieraden af. Toen naar de ok, ik zou op een andere kamer de ruggeprik krijgen, maar dat werd dezelfde kamer. Ik vond de ok er ook minder eng uitzien dan ik had verwacht, het leek meer een badkamer. De ruggeprik deed geen pijn. Voelde verder alleen wat geduw en getrek. Het herstel was wat minder, ook ik had moeite met omdraaien, en rechtop lopen. Maar aangezien ik zooo vreselijk op keek tegen een natuurlijke bevalling is me dit echt meegevallen. Durf het niet te zeggen maar soms wil ik liever van deze met ks bevallen dan natuurlijk, ook al is het herstel wat langer en moeizamer. Maar natuurlijk bevallen lijkt me zo vreselijk Groetjes Daphne
tegen mij zeiden ze dat ze de catheter niet pas na de ruggeprik wilden zetten, omdat ze direct wilden gaan snijden zodra de ruggeprik zat, zodat het kindje er zo weinig mogelijk van mee krijgt. Als ze na de ruggeprik nog een catheter moeten zetten, duurt het allemaal weer wat langer. Ik weet dat er wel ziekenhuizen zijn waar ze het wel doen. Het is een vraagje waard toch? als jij er geruster door wordt! de ruggeprik viel mij ook reuzemee. En het herstel eigenlijk ook. de eerste dag veel pijn, maar daarna was het wel te doen. Ja, de eerste 2 weken ben je wat onthand omdat je nog niet alles zelf kunt. maar het wordt per dag beter. Mijn advies? zo snel mogelijk uit je bed en langzaam aan gaan wandelen in het ziekenhuis. thuis lekker rustig aan doen en je laten verwennen door je kraamhulp! sterkte meid!
Ik heb ook een KS gehad, met ruggeprik. De reden waarom was ook bij mij niet al te best, maar de KS zelf is me heel goed bevallen (kwam echt als een verlossing). Je voelt niks, alleen alsof iemand op je buik duwt en eraan trekt. Geen centje pijn tijdens de operatie. En Daphne ik vind het niet raar hoor, dat een KS je minder erg lijkt dan natuurlijk. Ik heb hetzelfde, als ik die verhalen lees van sommige vrouwen...24 uur weeën wegpuffen, uitgescheurd van plas- tot poepgaatje, het eruit persen dat voelt alsof je een tennisbal door je neus moet blazen...nee, als ik ooit nog zwanger zou raken (wat niet gebeurt) teken ik weer voor een KS. Maar dan zonder die nare reden
En die catheter, ja dat is echt walgelijk! Maar die had ik al 2 dagen voor de KS gehad, dus dat scheelt.
Hmm hier heb ik ook wel wat aan, er staat me een KS te wachten over 3 weken. :S Waar ik heel erg tegen op zie is o.a. die catheter, het klysma, en het herstel. Ik las in de folder van het ziekenhuis ook iets over een of ander drankje dat het maagzuur minder zuur maakt?
Ik zag erg op tegen die catheter. Maar het is me zo mee gevallen! Beetje raar gevoel en als de catheter erin zit heb je een tijdje het gevoel dat je moet plassen. Als dat gevoel voorbij is, is het ideaal! Heerlijk om te kunnen blijven liggen zonder naar de WC te gaan. Ik had regelmatig 'wouw' momenten, normaal moest ik om de 20 min. naar de WC, nu helemaal niet. De rest van de KS is mij ook erg mee gevallen. Groetjes, Mirelle.
Klysma stelt helemaal nix voor joh! Het is even een raar gevoel en op zich wel grappig, omdat je moet proberen om het zo lang mogelijk in te houden Maar verder...... waar is dat drankje dan voor? Ik heb van de gyn wel een drankje voorgeschreven gekregen. regla ofzo Hoe hebben de dames met de spoed ks het gedaan dan? Ik neem aan dat je toen wel wat gegeten had en je moet nuchter komen.....
Ik vraag me dat inderdaad ook af waar dat drankje dan voor dient. Het staat in de folder dat dat bij de voorbereidingen hoort, en dat het is om het maagzuur minder zuur te maken, maar waar dat dan weer precies goed voor is, geen idee.
hi meiden ik ben ruim 5 mnd geleden bevallen dmv een geplande keizersnee. Ik vond het een top ervaring. De katheter was ff een raargevoel, maar zo vergeten, de ruggeprik prikte niet meer dan een gewone injectie en alles gaat echt super snel. Toen de kleine boven het laken werd uitgehouden, kon ik alleen de voetjes zien, maar het gehuil was eigenlijk al genoeg om me dolgelukkig te voelen! Tuurlijk moest ze toen mee, maar kwam ook weer mooi ingepakt terug. Helaas was ze erg onderkoelt en moest boven blijven toen in op recovery lag, maar daar heb ik alvast foto's met me partner gekeken die de zuster gemaakt heeft. Zeker laten doen hoor, heb de hele "bevalling" op foto en ben ik reuze blij mee. Waar ik ook erg blij mee was, was dat niemand wist dat we een keizersnee kregen die dag. Dat stelde mijn partner en mij in de gelegenheid eerst uitgebreid zelf kennis te maken met onze dochter toen we terug kwamen van recovery. Niemand had haar nog gezien of aangeraakt en we zijn toen pas gaan bellen. Keizersnee.......ik zou het morgen weer doen. Tuurlijk doet het ff pijn de eerste paar dagen, maar het was het me dubbel en dwars waard.... Heel veel succes twinny
Die catheter deden ze ook toen de ruggeprik al zat hoor... voelde ik ook niks van maar die deed me zeer toen ik wat wou gaan zitten in bed een paar uur naar de ks. Gemene steken bij mn plasser zeg maar... toen die eruit was (zogauw je uit bed kan/mag) was de pijn ook snel minder. Klysma stelt idd niks voor... valt echt reuze mee en dat drankje is ook niet zoveel bijzonders. Bij de eerste een spoed kreeg ik ook gewoon dat drankje, was toen niet nuchter en moest dus op de ok overgeven. Wel beetje naar als je zo plat ligt en alleen je hoofd kan draaien maar ach. Maar daarom hebben ze je dus liever nuchter. Was bij de 2de trouwens niet helemaal nuchter want ik had zw.suiker en als ik niks at ging mn suiker teveel schommellen wat weer niet goed was. Maar toen moest ik niet spugen. Bij de 1ste moest ik trouwens na de ks nog een paar dagen mezelf prikjes geven in mn been om trombose tegen te gaan ofzo maar bij de 2de hoefde dat niet.
Bij mij een spoedks. Ik was dus ook niet nuchter. Kan me niet herinneren dat ik een drankje heb gekregen (het ging wel allemaal zo snel dat eigenlijk alles langs me heenging, maar weet vrijwel zeker dat ik geen drankje kreeg!). Overgeven hoefde ik gelukkig niet op de ok. Katheter werd ingebracht toen ik de ruggeprik al had gekregen. De dag erna ging die eruit, en ik weet nog dat ik 'verplicht' weer moest plassen van de verpleegsters maar dat ik absoluut nog niet hoefde. Ze dreigden ermee opnieuw een katheter in te brengen en uiteindelijk lukte het pas! Een klysma heb ik nooit gekregen, dus kan daar niet over meepraten. Al met al vond ik het wel een erg pijnlijke aangelegenheid als ik het eerlijk moet zeggen... Maar goed, natuurlijk bevallen doet ook hartstikke veel pijn. Bij een ks heb je de pijn alleen pas achteraf. Tja het kindje moet er hoe dan ook uit en pijnloos bevallen bestaat geloof ik niet! Dus als dat dan met een ks moet, dan maar een ks.