Man per 1 juli ontslag

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by warhoofd, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Hallo,

Mijn man krijgt per 1 juli ontslag. We zijn heel hard naar ander werk aan het zoeken, maar dat wil niet goed, want de banen liggen niet voor het oprapen. Nu is mijn vraag, moet mijn man nu al WW aanvragen, terwijl het nog niet zeker is (vanwege werk zoeken) of hij per 1 juli werk heeft of in de WW komt?

Mvg
    Warhoofd

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Warhoofd,

Een maand voordat hij werkloos wordt kan je partner de WW-uitkering aanvragen. In zijn situatie betekent dit dat hij de WW-aanvraag vanaf 1 juni kan doen. Hij kan zich vier maanden voordat hij werkloos wordt inschrijven als werkzoekende bij het WERKbedrijf. Deze inschrijving is nodig om in aanmerking te kunnen komen voor de WW. De inschrijving en de aanvraag kunnen beide gedaan worden via WERK.nl.

Heeft je partner in de tussentijd werk gevonden? Je kunt de aanvraag dan telefonisch intrekken via UWV Telefoon Werknemers 0900-92 94

Je partner kan dus de volgende actie ondernemen:

- Zo snel mogelijk inschrijven bij het WERKbedrijf als werkzoekende op WERK.nl;
    - De WW-uitkering aanvragen vanaf 1 juni op WERK.nl.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je partner veel succes met het zoeken naar een baan.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page