Vind het zo'n dom programma.. Vind het sneu voor de mannen.. Tuurlijk hebben ze er een puinhoop van gemaakt, maar de vrouwen staan er met een zielig gezicht naast, terwijl zij in mijn ogen net zo verantwoordelijk zijn.. Iedereen kan schuren en verven, ook jij.. Ruim de boel op in de ruimte waar je wilt beginnen.. maak alles zoveel mogelijk stofvrij.. Kozijnen goed afnemen en drogen na het schuren, zodat je geen verdwaald stof onder je verf krijgt.. Alle muren goed afplakken met tape of kranten.. Heb je geen familie en vrienden die jullie willen helpen met de klussen die jullie nu kunnen doen? Dan hoef je 'alleen nog maar' te sparen zodat jullie de grotere klussen kunnen aanpakken.. Succes meid, maar het lijkt me verstandig als jullie BEIDE de handen uit de mouwen steken en er even flink tegenaan gaan..
Maak ook een to-do lijst. Zet daar alles op wat gedaan moet worden. Ook de kleine, simpele klusjes. Voelt goed en motiverend als je weer wat kunt wegstrepen. Op die manier kun je af toe wat geld uitgeven aan materiaal en/of ondertussen sparen voor de wat grotere uitgaven. Je hoeft het niet in 1 keer allemaal aan te schaffen.
Nou ik zou het niet zelf gaan doen als je er niks vanaf weet.. Dan wordt het alleen maar slecht afgewerkt en afgeraffeld en loop je de kans dat het uiteindelijk toch overnieuw moet omdat het er niet uitziet/niet veilig is/etc. Dat kost je dan alleen nog maar meer geld. Ik zou gewoon proberen rustig te gaan praten met je vriend, aangeven dat je het echt niet meer trekt en het al veel te lang duurt etc. En duidelijke afspraken proberen te maken, hij de echte klusdingen en jij verven/schuren/behangen/inrichten etc?
stap1 : ruim op stap2 : maak een 'to do-list' stap3 : trek op zaterdagmorgen een overall of je oude kleren aan, en begin! je kunt van alles, schuren, verven, platen aan de muur maken, vegen, opruimen, slopen. als je bezig bent, gaat je man vanzelf mee.
of..... vraag een broer/zwager/vriend/oom/vader/buurman, meld erbij dat je een lekkere pan soep met verse broodjes klaar hebt aan t eind van de dag, en mobiliseer je eigen klus-team!
oh wat fijn! hier moet de tuin ook nog gedaan worden.. niet omdat het een puinhoop is maar wil iets anders..
Met bovenstaande eens meid! en ik snap maar al te goed jou frustratie, ik heb zelf net een grote verbouwing van ruim 2,5 jaar achter de rug, en ook ik heb wel eens overwogen om help mijn man is klusser in te schakelen, maar ben toch heel blij dat we met praten er door heen gekomen zijn! Denk echt dat het een enorme aanslag is op je relatie om met dat programma mee te doen, je man wordt te kijk gezet terwijl er ook een deel verantwoordelijkheid bij de vrouw ligt. Ik heb ook met een overall, werkschoenen en handschoenen geklust, had ik niet bedacht hoor van te voren dat ik dat zou doen, maar ik weet wel dat het mijn relatie sterker heeft gemaakt door te beginnen en dan geholpen te worden door je mannetje die niet achter kan/wil blijven, we hebben het samen gefixt en wonen nu in een (bijna af) paleisje! Meid, praat met je man/vriend en kijk wat je samen voor planning kan maken! Maak een planning stapje voor stapje, dus niet in 1 keer alles willen, maar misschien 1 ruimte over 3 maanden klaar? Financiele middelen, kun je niet op marktplaats zoeken naar gratis of hele goedkope materialen? kortingsbonnen van bouwmarkten uit folders knippen, spaarpotje voor al je klein geld om bouwmateriaal te kopen? hulp van vrienden inschakelen?
Vindt het altijd zo gemeen tegenover die mannen...je zet je eigen man voor gek! Maar als jullie niet de financieën ervoor hebben waarom zijn jullie dan aan zo`n grote verbouwing begonnen. En kan je man wel verder?
Ik kan me voorstellen dat je hier gek van wordt, om zo te leven. Ik kan er al helemaal gek van worden dat na drie jaar in de gang nog steeds geen plinten zitten. Mijn man is ook echt geen klusser. Gelukkig mijn vader wel. Zelf zou ik in het geval van een bovenverdieping als de jouwe een klusser via marktplaats of een klusstudent inschakelen om de boel af te maken/in gang te zetten. Maar je geeft aan daar geen geld voor te hebben. Dan zou ik vrienden en familie mobiliseren. 1. Een lijst maken van alle klussen, op volgorde dat ze gedaan dienen te worden 2. Vier klusdagen plannen, vastzetten, in de komende maanden 3. De lijst en de klusdagen voorleggen aan vrienden en familie en vragen wie wat wanneer, samen met jullie, komt doen. En dat jullie zorgen voor lekkere drankjes en eten.
Hier liggen er wel geen vloeren open etc. Maar wel vloeren van 30 jaar oud, badkamer van 30 jaar oud. We wonen nu 10 jaar in dit huis en er moest nog heel veel gebeuren. Ik snap heel goed je frustratie, maar ik zou idd wat al eerder gezegd is het heft in eigen hand nemen. Onlangs heb ik dat ook gedaan en dat werkt tot nu toe heel goed. ik was het wachten op zijn klussen zo beu, da ik na het avondeten hop naar de praxis ben gefietst en muurvast heb gehaald en ben gaan schilderen. Met als gevolg dat meneer ineens de keukenmeid afschilderde, het kapotte stopcontact van10 jaar oud werd ineens vervangen. Echt maak een lijstje met klusjes, en aks je niet weet hoe iets werkt, dan kan je altijd nog op internet speuren naar info. Succes. Joyce
Wat is dat? want mijn hoofd denkt denk ik iets heel anders dan jij bedoelt Ontopic.. Ik zou mijn man hier dus echt NOOIT voor aanmelden, zo zielig! je man word gewoon voor schut gezet.. en daarna heb je (als het goed is) ook armpjes en handjes gekregen van je vader en moeder..
Als ik mijn man ervoor op zou geven zou ik meteen een advocaat in kunnen gaan schakelen want dat zou het einde van ons huwelijk betekenen. Vind het ook een vreselijk programma, voornamelijk de mannen worden enorm voor schut gezet. Hier wil ik al jaren de gang opknappen maar het kwam er maar niet van. Steeds van dat gaan we een keertje doen maar ons zelf er maar niet toe kunnen zetten. Een paar weken geleden heb ik alle betimmering van de muren getrokken, mijn man heeft de gaten dicht gemaakt. A.s zaterdag is manlief weg, kinderen gaan weg met opa en oma en dan pak ik de schuurmachine en neem de kozijnen onderhanden. Door de ms zal ik na 2 kozijnen ws helemaal munt zijn maar goed dan zijn er wel weer 2 kozijnen gedaan. En ja het gaat niet snel maar goed stapje voor stapje kom je er ook wel
Kan je gelijk door naar het nieuwe programma op RTL 4 "Echt Scheiden" . Overigens ook kansloos programma, waarvan ik me afvraag waarom iemand dat toch in hemelsnaam op nationale TV wil uitvechten ...
Ik kijk dat programma nooit. Vind het zo gemeen en oneerlijk tegenover de mannen. alsof de vrouwen niks kunnen? Als wij klussen/verbouwen dan doen we dat samen! De grote zware dingen die ik niet kan, doet hij samen met iemand anders, maar ik doe zeker 40% van al het werk. Zo makkelijk om te zeggen, mijn man doet niks meer. Neem aan dat wij vrouwen niks aan onze handen mankeren toch? (tenzij je hoogzwanger bent of een ziekte hebt oid)
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wil je dat programma inschakelen in de hoop dat ook alles betaald wordt of omdat je man niet de klussen afmaakt? Want als er geen geld is dan kun je toch ook niet veel? Ik zou het nooit doen, maar mijn man zou het ook niet zover laten komen. En als de middelen (lees geld) er niet zijn neem ik mijn man ook niets kwalijk. Je kunt nou eenmaal geen ijzer met handen breken. (om in klustermen te blijven.)