moet ik ons opgeven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo89, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo89

Elmo89 Actief lid

5 mrt 2012
    214
    649
    93
    Beverwijk
    Oke, dus wat er nu gebeurt is alleen mij vertellen dat ik dus ook niks doe en dat ik dan maar moet gaan beginnen etc..;)
    Heb al gezegd dat ik dit niet kan.. de reden laat ik maar even hierbuiten.

En zoals dingen schuren en verven enzo. Dat heeft dus geen zin want de kozijnen wil ie uiteindelijk toch gaan vervangen..
    Opruimen is al gedaan. voorzover dat kan zoals t er nu uitziet..

En praten...dat heb ik al zovaak gedaan.... alleen dat helpt dus niet...:)

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Maar wat wil je dan gedaan hebben? alleen de grote dingen? tsja dan zal je moeten wachten tot er geld is..

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je moet niet lezen wat je wilt lezen, maar wat er staat.
    Als jij een goede reden hebt waarom jij het niet kan, tja dan kan je het niet.

Maar besef wel goed dat we in financiele crisis zitten.
    Als je nu het geld niet hebt, wat geeft je de garantie dat je het over een poos wel hebt?
    Ik zou dan gewoon die kozijnen gaan schuren en schilderen.
    Leg een vinylletje op de vloer, dat kost niet alles.
    En behang kun je al kopen voor 3euro per rol (koopjes rek) Of een goedkopere muurverf.
    De boel bewoonbaar maken kan met een klein budget ook.

4. Dana

Dana Niet meer actief

Ik denk niet dat je door de selectie van dit programma komt als je alleen de kleine dingen wilt laten doen en geen geld hebt voor de grote. ;)

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Als je echt niks kan doen maak dan een planning ook financieel gezien op papier en laat hem dit zien. Laat in ieder geval zien dat je meedenkt aan een oplossing.

groetjes kim

De tips die gegeven worden zijn niet altijd als kritiek bedoeld he maar bij mannen werkt het vaak als wij beginnen met iets dan volgen ze vaak vanzelf;)

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    He bah, ik zou ook niet in zo'n bende kunnen leven hoor!
    Maar waarom kun jij niks doen dan?
    Mag dat niet van je man?

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Alle programma's waar "help mijn man is.." voor staat zou ik mijden.
    Ik vind het heel neerbuigend naar de man toe en ik kan me niet voorstellen dat jij je partner zo te kijk wil zetten. Ik snap uberhaubt niet waarom vrouwen hun mannen voor dat soort programma's opgeven, maar dat terzijde.

Als er geen geld voor is, denk ik dat je de situatie moet accepteren zoals hij is. Je kunt misschien ondertussen wat geld opzij leggen en koopjes jagen om alvast wat spulletjes aan te schaffen zodat je bijvoorbeeld van je vakantiegeld of belastingteruggaaf verder kunt gaan klussen.

Maar als je dus vraagt om advies over het programma, dan zeg ik nee, doe dat je man niet aan.

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Kun je zelf niets doen?
    Jullie hebben samen het huis gekocht dus een beetje gek om het dan zijn probleem te maken.
    Alleen de titel van het programma vind ik echt vreselijk...vind het een aardige belediging voor je man.

9. Alita

Alita Niet meer actief

maar wat ik me serieus afvraag......zijn jullie wel met een goed budget begonnen aan de verbouwing? Of zijn er gekke dingen gebeurt waarom je nu geen geld meer overhebt....

En wat moet je man dan doen zonder geld?
    Ik bedoel alles kost geld....wat je ook doet....

10. mams84

mams84 Lid

13 mrt 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet... Het geld is er niet, tja.. dat hadden jullie beter in moeten schatten van tevoren.
    Het programma is er voor vrouwen van mannen die niet willen klussen, jouw man heeft de financieen er gewoon niet voor.
    Ik zou mijn man niet zo te kijk zetten terwijl hij er niks aan kan doen.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

heb niet alle reacties gelezen, maar wat mij als 1st naar binnen schiet is: wáárom hebben jullie echt alles totaal tot op de grond toe gesloopt/gestript als je geen geld hebt om het op te bouwen?

had dan bijvoorbeeld een aantal jaar in een bovenverdieping geleefd die niet je smaak was als je geen geld hebt om te verbouwen, beter als nu in die puinzooi zitten. ik had dus niet alles eruit gesloopt als je weet geen geld te hebben om het op te bouwen

zie je vaak. men sloopt en stript het hele huis tot aan de grond toe, en vervolgens duurt het jaaaaaaren voordat het weer opgebouwd is. kun je beter kamer voor kamer aanpakken en opbouwen dan een heel huis in 1

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn man zou zichzelf er voor opgeven zodat ie het niet zelf hoeft te doen :D

Er zullen genoeg vrouwen zijn die willen en ook kunnen helpen maar over het algemeen zijn de mannen nog altijd dé klussers. Snap dat sommige mannen op hun pik getrapt zullen zijn maar vind ze niet per definitie zielig. Tis vaak een kwestie van uitstel komt afstel. Vaak zijn ze reuze handig maar accepteren ze geen hulp, zeker niet van de vrouw ;)

Denk dat de klussers in programma betaald zullen worden maar dat je zelf voor de spullen moet zorgen?!

Snap dat je er moedeloos van wordt maar zonder geld kom je niet veel verder vrees ik...

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou mijn vriend nooit laten afzeiken door dat programma. Bij ons liggen er ook nog wel wat klusjes te wachten. Maar mijn vriend heeft al heel veel gedaan en ben best trots op hem. Bij ons moeten we het ook stukje bij beetje doen vanwege de financiën. Niet omdat we helemaal geen geld hebben maar omdat we graag reserve hebben.

Sinds ik zwanger ben heeft mijn vriend weer een nieuwe impuls gekregen qua klussen en dingen die al jaren bleven liggen worden nu ook gedaan. Hij heeft mij dan gevraagd of ik dan in het weekend vaker de hond uit wil laten zodat hij kan klussen (normaal deden we dat om en om).

Ik zou eerst inderdaad een goede planning maken, wat moet er nog allemaal gebeuren. En dan in kleine hapklare brokjes zodat het niet in één keer heel overweldigend is. Dan kijken hoeveel geld overal voor nodig is en een spaarplan maken. Vervolgens kijken waar jij bij kunt helpen en anders hulp vragen aan familie/vrienden.

14. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Als je alles goedkoper krijgt door Help mijn man is klusser... :p maar ik zou het alleen in overleg met hem doen dan, want ik erger me er best wel aan hoe die mannen daar voor paal worden gezet en vrouwen helemaal janken omdat ze het zo slecht zouden hebben getroffen met hun man... was dan met een ander getrouwd :p

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kom op meid als je het echt zo zat bent dan kijk je op internet hoe iets moet en dan doe je het zelf. Vind dat echt zo irritant van dat programma. Ik kan zelf ook niet klussen maar als mijn huis er zo bij lag zoals in dat programma soms dan was het nu af geweest. Had het zelf gedaan en had evt mijn vader gevraagd om te helpen.
    Hoe moet je het anders leren dan door het gewoon te doen?

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ernaast!

Over het programma ga ik niet eens beginnen.

Wij hebben al onze spaar centen in dit huis zitten en boven is het nog steeds een bouwval tja wat doe je er aan? roeien met de riemen die je hebt en anders is het niet.

Ik heb 4 verschillende soorten zeil op zolder zo dat de was die toch op de grond valt schoon blijft, ik heb de tocht gaten dicht gestopt met kranten/plastic en voor de grotere plaatsen heb ik een houten plaat voor gezet of vast gemaakt.

Er zijn hier ook dingen die we nu kunnen doen zonder geld maar we willen niet! Pak liever alles in 1keer of achter elkaar.

Je hebt toch samen het huis dan moet je er ook samen wat aan doen en als je niet weet hoe heb je internet!
    Maak een plan wat kan hij doen, wat jij.

Je zit nu wel heel erg in de slachtoffer rol....

Tuurlijk zeiken over de tering zooi in je huis snap ik maar wat je nu doet vind ik echt niet kunnen!

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ze kán niet helpen zegt ze, is iets anders dan niet wíllen helpen ;)

Maar dan zou je dus hulp van buitenaf kunnen inschakelen, familie of vrienden...dan komt je vriend ook wel in actie, hopelijk.

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Aan de sinsopbouw en poppetje te zien komt het meer over als niet kunnen omdat ze niet wil proberen als het lichamelijk niet kunnen.. Dus kan me voorstellen dat mensen dat zeggen

19. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is toch altijd wel IETS dat je kunt doen. Al is het een klein rotklusje. Hangt ook echt wel van je instelling af hoor. Ik zou er als man ook de brui aangeven als mijn vrouw zo passief is, maar mij wel loopt te pushen.

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ben ik het wel een beetje mee eens..

Bij ons moest er al 2 jaren vloer in de gang worden gelegt... Uiteindelijk ben ik begonnen met slopen met me hernia;) en heb geholpen met leggen.. Volgende 2 dagen kon ik niet meer staan zitten liggen pillen werkte niet etc etc maar vloertje zat erin

Deel Deze Pagina