hoi, mijn jongste is op 9 dagen na 4 maand oud. hij drinkt al een tijdje 5 flessen van 200ml maar die gaan niet altijd even goed leeg hij zit ongeveer op 970/980 ml per 24 uur. hij vraagt om steeds meer voeding, en zit altijd rond etenstijd (ongeveer 16.30/17.00) dat hij weer een extra voeding wil ookal heeft hij 1,5 uur ervoor nog gehad. vaak geef ik hem dan 90 water met 2 scheppen, waar hij het dan niet mee eens is maar daarmee kan ik hem net genoeg rekken dat wij kunnen eten en hij na het eten in bad en op bed kan wat het moment is dat hij zijn laatste fles voor de nacht krijgt. hij heeft de laatste dagen ook zo'n piek rond 12 uur. kortom hij zit al dagen boven een liter en boven de 30 scheppen. dus kiezen uit twee kwaden, of hem op die momenten wat te gaan bijvoeden. ookal is het maar een beetje daarmee kan ik hem wel weer rekken tot de volgende fles of hem elke dag meer als een liter en meer dan 30 scheppen te geven.
Hoi, Wat voor voeding gebruik je? Wellicht dat Forte voeding voor hongerige kindjes uitkomst kan bieden.
Nee dat is geen optie, hij krijgt nutramigen. Anders hadden we dat idd gedaan, maar jammer genoeg geen optie.
Nutramigen verzadigd minder toch omdat het dunner is? Zou je het in kunnen dikken met JBM ofzo? Meer water mag wel he, meer scheppen niet. Dat beetje vast voedsel van de eerste paar weken zal nog niet genoeg helpen denk ik.
Hoe weet je dat het honger is en niet iets anders? Bijvoeding zijn theelepels per dag, daar wordt hij echt niet minder hongerig van. Geef je hem wel eens wat water tussendoor? Tegenwoordig is het toch met de fles ook voeden op verzoek? Dan zou ik gewoon meer geven maar zou echt eerst even alles uitsluiten.
Het is wel honger, reflux heeft hij wat voor. Water extra krijgt hij in de fles maar van de 200 ml rest hij vaak wat. Het gaat echt om een extra voeding. Tussendoor water geven trapt hij niet in dat deden we met warm weer ook. Voeden op verzoek doen we maar dan zit hij op ongeveer 1150/1200 ml per 24 uur. Heb voor mijn gevoel alles al wel geprobeerd.
Hier heb je gelijk in, het zijn 'maar' een paar theelepels per dag. Als ik echter naar ons zoontje kijk, dit is altijd een erg hongerig mannetje geweest ondanks volledige Forte voeding. Met 4 maanden (een week ervoor zelfs) zijn wij begonnen met groentehapje. Twee weken later at hij al met gemak een half potje en dit scheelde bij ons héél veel. Na een paar dagen, ook toen het slechts een paar hapjes waren, merkte wij dat dit net het beetje extra was wat hij nodig had om het tot de volgende voeding te redden. Scheelt wel dat hij al heel snel heel goed van een lepeltje kon eten. Even voor de duidelijkheid, ik promoot hier niet dat bijvoeden met 4 maanden noodzakelijk is hoor, deel alleen onze ervaring in een vergelijkbare situatie. Maar JBPM zou je inderdaad ook nog kunnen proberen. Vult ook iets meer.
Dat kan je toch ook met een lepeltje geven? Zoon had reflux, maar hij kreeg borstvoeding dus geen fles...
Nee hoor, ik maakte er een papje van. Van de jbpm. Dus zonder melk. Dat is ook de manier als je geen fles geeft. Wat voor en wat na de voeding Helaas hielp het niet qua reflux Nexium en motilium wel gelukkig
Bij veel baby's zie je rond de 4 maanden en groeispurt en willen ze tijdelijk wat extra voeding. Ik zou gewoon iets extra's aanbieden en even zien of het na een tijdje (2 weken ongeveer) wat minder wordt. Mijn kinderen hadden het rond die leeftijd precies zo. Mijn zoon krijgt ook nutramigen en dat is ook nog wat minder zwaar. Hij kreeg toen elke dag zo'n 3 schepjes meer dan 30. Zijn vraag naar voeding werd geleidelijk weer minder na een week of twee.
Het is altijd al een flinke eter geweest en weegt daardoor al tegen de 7, 5kg. Vandaag heeft hij 35 scheppen gehad en ongeveer 1230 ml gedronken.
Kleinere flessen accepteert hij niet, hij is dan niet verzadigd en huilt (krijst) net zo lang dat hij meer krijgt