Graag advies: getest met ovu-test ipv zwangerschapstest....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juniper, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

morgen is mijn NOD, ik voel nog geen zwangerschapsverschijnselen, maar ook geen ongi-verschijnselen. Nu voelde ik net opeens heel erge drang om te testen, maar heb geen zwangerschapstest in huis. Nu heb ik hier wel eens gelezen over mensen die met een ovu-test hebben getest op zwangerschap. Dat heb ik dus gedaan en de ovu-test was heel positief. Klopt het dat ovu-testen ook zwangerschapshormonen aangeven? En hoe komt het anders dat hij posi is?

Dringend hulp gevraagd, want ben een beetje dol nu.....

X J.

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hey meissie zou het echt niet weten staat het niet op de bjilsuiter hoop voo rje dat het goede uitslag is

3. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    staat niks op de bijsluiter. Bedankt voor je snelle reactie! Zie dat jij kun testen vandaag....al gedaan?

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Juniper,

Ik heb er wel eens wat van gelezen hier op het forum misschien kun je er nog wat van terugvinden, weet niet meer wat de reacties waren?

Succes in ieder geval en ik heb goede hoop voor je!

5. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    jeetje wat spannend voor je. Je zou haast denken dat je zwanger bent! Maarja ik heb er geen verstand van dus hol naar de winkel en koop een zwangersschapstest! SNEL........

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja inderdaad, 1 dag voor je NOD lees ik dus zou zeggen waag het erop?! Ik heb ook 1 dag voor mijn NOD positief getest!

7. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ik heb eens wat opgezocht hier en de reacties zijn gemengd.....sommige mensen wel zwanger met posi ovu-testen en anderen niet....dus toch afwachten tot morgen denk ik maar!
    Haha, ik kan nu geen zw-test doen, want ben net naar de wc geweest voor de ovu-test!
    Bedankt allemaal!

PS: Ik vind het zo spannend!

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    best kans dat je dan zwanger bent...kzou maar een zwangerschapstest halen als ik jou was!

9. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ja, wat ik zo gek vind, toen ik een ovu-test deed op dag 10 bv kwam er echt geen streepje hoor, helemaal niks, noppes, nada. Dus er zou nu toch een of ander hormoon in moeten zitten, anders zou die streep er niet staan, toch?

10. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Toen ik zwanger was had ik een knalpositieve ovutest :) Ik zou maar snel een echte test gaan halen als ik jou was!

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    heb je je ei wel gevonden met je ovu-tests?

12. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    ja, ei duidelijk gevonden op dag 14....
    Het probleem is dat mijn man niet wil dat ik test voor de NOD. Ik moet geduld hebben.... (normaal zijn we het altijd eens! Maar nu dus echt niet!)

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb ook 's avonds een zw.sch.test gedaan, 4 uur niet gedronken en niet naar de wc geweest ging prima voor mij! Anders succes morgen laat je even weten hoe het is afgelopen?

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    dan moet je morgen maar eens gaan testen denk ik. Als je ovu-test al zo positief geeft i.v.m. zwangerschap zal een zwangerschapstest dat ook zeker doen. (wat ik heb gelezen is dat een ovutest pas reageert op hcg als een gewone zwangerschapstest dat al een paar dagen zou doen...)

Succes voor morgenochtend!

15. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Toen ik zwanger was heb ik voor de lol met een ovutest getest en idd zeer positief.
    Als ik jou was zou ik gewoon nu een test gaan halen en vanavond een echte zwangerschapstest uitvoeren, dan weet je het zeker.

16. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    toen ik zwanger was (ben ;)) had ik ook 1 dag van te voren en knalpositieve ovulatietest.

Het werkt zo

ovulatietest meet LH = groen rondje
    zw.test meet HCG = groen rondje met rood mutsje

Ovutest meet gewoon alle groene rondjes die hij tegenkomt.
    Omdat HCG ook deels uit groene rondjes bestaat wordt de test positief.

Andersom wil dus niet.

Nou ik zou maar snel een zw.test halen als ik jou was!

Succes!

17. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    haha, een groen rondje met een rood mutsje! Zie een soort kerstmannetje voor me....wat grappig uitgelegd. Ik heb er wel heel veel aan, bedankt!

Pff, misschien toch maar testen om 20.00 uur (ben dan 4 uur niet naar de wc geweest....).

18. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    :) Wel een hele leuke kerstman ;)

19. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Heb test gedaan! Er staat een superlicht streepje, je kunt het bijna niet zien.... Nu weet ik nog niks! Maar ben wel nog doller! Morgenvroeg opnieuw testen?

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Yep!
    Maarreh...alvast stiekum en heeel voorzichtig: gefeliciflapsteerd!

Deel Deze Pagina