Hallo! Ik heb het al een paar keer eerder gehad tijdens deze zwangerschap, maar nog niet zo lang als nu. Ik voel me dan doodmoe, futloos en zelfs het optillen van mijn arm is me te vermoeiend. Als ik dan hmijn bloeddruk en hartslag meet zit ik op een bloeddruk van 100/60 en een hartslag van 85 (om en nabij natuurlijk). Het is erg lastig voor mij, omdat ik ook een kleintje al heb rondlopen en ik dan geen energie heb om iets met hem te doen terwijl mijn hartslag in mijn oren bonst. Moet ik hiermee naar de huisarts gaan? Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en de vorige keer dat ik het had was nog in de eerste drie maanden, maar nu komt het dus weer terug. Enig idee of dit ernstig is of hoef ik me hier geen zorgen over te maken? Alvast bedankt voor je antwoord!
hoi Lady C, bij 22 weken is je bloeddruk op zijn laagst, dit is normaal en gaat weer over. Je kunt er niet zoveel aan doen. Rustig opstaan als je lang hebt gezeten of gelegen. Over de dag verdeeld kleine beetjes eten, je mag best zout, bouillon of een handje chips of gezouten noten. Vanaf 24 weken voel je je waarschijnlijk weer iets beter, dan stijgt de bloeddruk weer iets. Mirjam