mijn schoonmoeder is niet sociaal onhandig..... maandag dieetclubje dinsdag zangclubje donderdags kaartplakknipclubje en ik vind t ook fijn dat ze veel te doen heeft ik wil haar niet elke maand verplicht op de stoep ze moet helemaal niets.... maar je kan toch wel eens iets van je laten horen. andere dochter en kleindochter komt ze wel belt ze wel mijn dochter heeft een oma!!!!!!! nou dat kan ik niet echt ondervinden hoor! wat voor een dan
Nou, als ik het zo lees hebben jullie meer dan genoeg energie gestoken in een uitzichtloze situatie! Ik zou inderdaad het kaartje als laatste poging beschouwen en haar dan de eerstvolgende stap laten zetten. Zet ze die niet.....is dat heel jammer, maar je kunt niets iets afdwingen wat er niet inzit. Iedere keer die teleurstelling is al erg genoeg. Wij hebben ook afstand genomen van mijn schoonmoeder en ik moet eerlijk zeggen dat de rust die ons dat gebracht heeft het meer dan waard is!
Heel herkenbaar! Vreselijk.......doe wat je verstand zegt. Ik hoorde hele wijze woorden toen wij in die ellende zaten..... "Het is een keuze die je met je verstand moet nemen en die in je hart pijn doet" Toch staat deze pijn in schril contrast met de pijn die het blijft doen als er niks verandert in deze situatie......heel veel sterkte!
IK denk dat een kaart sturen met de tekst die je noemde prima is .. Kijk eens hoe ze hierop reageerd.. Doet ze er iets mee dan prima.. Zo niet dan ook prima.. Hoe hard ook.. Hier ook geen opa's en oma's die uit zicht zelf bij ons komen.. We gaan wel bij hen op visite.. Ze passen regelmatig op Esmee zowel bij hen als bij ons thuis.. maar op visite , uitzich zelf nee.. Vind het wel jammer maar goed..
Ik zou als ik jou was wel het kaartje sturen, dan weet zij in ieder geval waar ze nu echt aan toe is. Maar ik vind het zo onbegrijpelijk dat ouders zo kunnen zijn... Snap er werkelijk helemaal NIKS van! Het doet zeer ook, vast ook voor je man! Succes in ieder geval! Het lijkt wel of je het over mijn vader hebt! Die heeft het ook ontzettend druk met zijn sociale leven, en dan met name met vriendinnetjes en uitgaan, maar zijn eigen kinderen daar kijkt hij niet naar om. Alleen wanneer hij zich weer eens zielig voelt of vind dat wij niet aan de verwachtingen voldoen komt hij weer eens nijdig doen! Ikzelf ben ook geen ster in contacten onderhouden, maar zodra ik mijn vader aan de telefoon heb klap ik helemaal dicht. Die man luisterd nooit, bah! Ikzelf weet ook niet zo goed wat ik moet met de situatie. Ook al zovaak afgesproken dat het beter moet worden en dat word het niet. Ook niet van mijn kant hoor, maar ik heb het dan ook 100x drukker dan hij. Maar heb het wel geprobeert. Snap ook niet dat ze het niet willen doen om hun kleinkinderen, in het geval van jou en mij. Mijn vader heeft buiten mijn kinderen om geen kleinkinderen. Maar ja hij wilde geen eens opa genoemd worden toen mijn dochter geboren werd omdat hij 'nog maar' 44 was, stom he?!
Zou het misschien ook met jullie te maken kunnen hebben? Dat ze zich niet welkom voelt...of niet op haar gemak? Daar wel eens aan gedacht. Ik voelde me ook niet echt op me gemak bij me schoonmoeder...en ging daar dus ook zo min mogenlijk naar toe.
Wat een rotsituatie. Vooral toen ik las dat ze wel naar haar andere kleindochter gaat. Dat moet zeer doen. Lijkt me dan ook dat er dan meer aan de hand moet zijn dan zij zegt. Waarom blijven jullie niet daarheen gaan? Blijkbaar wilt ze niet naar jullie, maar lees niet dat ze het niet prettig vind als jullie daar zijn. Misschien is ze wel jaloers op jullie leventje (schoonmoeders blijven toch rare wezens )
Is het geen optie om gewoon niet langs te gaan. Anders is het zo definitief. En misschien voelt ze zich idd wel niet welkom ofzo. Je zou ook kunnen vragen aan haar of ze misschien 1 keer in de maand een ochtend of middag op je kleine wil passen, zodat je kleine tenminste haar oma wel kent. Mijn schoonouders komen hier ook nooit op visite. Denk dat ze het afgelopen jaar 5 keer geweest zijn, terwijl wij daar wel elke 2 weken heen gaan. Is voor ons echt een rit (45min.)terwijl ze beiden hier vaak in de buurt werken, of in groningen (7km hiervandaan) gaan winkelen. Maar wij hebben al bedacht dat als we kids mogen krijgen, we mijn en zijn moeder op laten passen om de 2 weken(willen ze zelf ook hoor) zodat onze kinderen wel een goede band krijgen met de opa's en oma's. Ik wil niet beweren dat je er niets aan gedaan hebt hoor! Maar soms wil een kleine verandering in je eigen houding toch ontzettend veel opleveren. En ik vind een oma voor je kleine wel iets om toch voor te vechten. Maar dat vind ik persoonlijk...
Ohh joh! De opa van joey....PFFTT breek me de bek niet open! Hij verdomde het om op onze trouwerij te komen omdat hij probs had met de moeder van hubbie We hebben hem gezegt als jij niet komt op de trouwerij dan zal je joey ook niet kennen! Stomme vent! Hij zei tegen hubbie dat hubbie moest kiezen tussen zijn moeder en tussen hem Niet normaal als je je zoon laat kiezen tussen 1 van zijn ouders ! En om zoiets doms ook nog geen contact krijgt met je kleinzoon! BAH familie als je ze kon uitkiezen dan wist ik het wel!
hebben altijd een weinig contackt gehad. in de zomer hebben we haar een middag met eten enz uitgenodigd en het was gewoon gezellig! we praten gewoon enz het is al wat ik eerder zei ze is niet onsociaal. en als we nu al 20 keer gevraagt hebben of er iets aan de hand is dan moet je 1 keer eerlijk zijn. steeds zegt ze ook dat ze weet dat de fout bij haar ligt. dat hoeft ze niet te zeggen....
Ik zou inderdaad gewoon een kaartje sturen en dan kijken of ze daar ook iets mee doet. Maar daarna het zeker niet meer van jullie kant laten komen. Als ik het zo lees heb je er al genoeg energie in gestoken en het houd gewoon ook een keer op.
die kans heeft ze dit jaar al meer dan 8 keer verdaan. je schoonouders zijn 5 keer geweest hahahahhahah de mijne 2 keer en woont in dezelfde stad. nee joh we zijn steedsa wel naar haar toegegaan ik zal je zeggen vorig jaar kerst oud en nieuw haar verjaardag tussendoor moederdag pasen een week voodat mijn dochter 1 maand in het ziekehuis lag(toenis ze niet geweest ja de 1 na laatst dag omdat mijn man haar belde zou je niet eens een keer langsgaan) ton i ze bij ons geweest en heeft e meegegeten(was gezellig) toen zei ze ik beel jullie om te eten bij mij nou gezellig dacht ik... nog niet gebeurd hoor! ze belde niet dus bel ik maar weer. dochters verjaardag ze heeft niet gebeld ze on di dag niet zei zou bellen voor andre afspraak nee dus.... man gebeld en uitgenodgd op andere dag toen kwam ze zonder kadootje. toen heeft mijn man met haar gepraat heel rustig hoor! en ze af har fouten toe. week later ik jarig savonds belt ze af. ze zegt tegen mijn man na het weekend bel ik op dan kom ik overdag langs(dit was 20 november) tot nu toe nog niets gehoord ze zei dat ze sinterklaaskadootje voor dochter wou bestellen of wij dat ook leuk idee vonden ja tuurlijk hardstikke leuk idee zei ik meteen. boekje van nijntje met naam van kind. tuurlijk weer niets..... hoe kun jij nou zeggen dat ik daar dan mijn kind te oppas moet brengen
@winniethepoe kijken als je zwanger bent en je verteld het bij 6 weekjes en je gaat langs met je fototjes van je vruchtje en met 20 weken ga je met echo fotos heen t is een meisje..... en je hoort de hele zwangerschap niets van hun kant. na de bevalling heeft mijn man haar opgehaald voorderest niets gehoord meer kijken of jij hun dan nog als oppas wil.
vanmiddag heel heftig telefoongesprek gehad met schoonmoeder. kreeg een kerstkaart van haar en daar had ze zelf ingezet gezellige dagen....kus mam toen heb ik de telefoon gepakt gevraagt of ze nu wel of niet met ons contackt wil. ze wil dat wel maar gaf toe dat ze nog nooit daar echt moeite voor had gedaan en weet zelf ook niet waarom niet. we hebben bijna uur gepraat van huilen tot heel boos tot normaal op het laatst. ze zei dat ze mij zal bellen voor de kerst om afspraak te maken ik beloof het met mijn hand op mijn hart was haar letterlijke tekst. na veel beloftes durf ik bijna niet meer te hopen maar denk dat mijn gesprek haar veel stof tot nadenken heeft gegeven. ben ook wel heel hard geweest van nu bij leven geen intresse in ons ook niet als ons of u wat mocht overkomen in de toekomst. nou ik laat t weten ik hoop er echt op hoor!
Ik duim met je mee. Hoop voor jullie dat ze er heel goed over nadenkt en voor vrijdag een afspraak heeft gemaakt.