Moet ik weer beginnen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mariska121, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb even een vraagje aals nieuweling hier.

3 Maand terug ben ik 2 pillen vergeten, we hebben toen veel in spanning gezeten. Testen waren negatief dus ik heb gewoon de nieuwe strip weer gebruikt. Omdat ik toch allerlei zwangerschapsverschijnselen kreeg ben ik gestopt. Ik ben nu sinds een maand pilvrij. We zijn bij de doctor geweest met onze bevindingen en er is toen een bloedtest tegen aan gegooid: helaas negatief.
    Omdat ik nu al 2 menstruaties niet normaal gehad heb heb ik van de doctor een medicijn gekregen, een kuur van 10 dagen, hierna zou ik weer ongesteld moeten worden.
    We willen over een jaartje eens gaan kijken of het ons lukt om zwanger te worden.
    Nu is mijn vraag; Moet ik weer met de pil beginnen? Ik vergeet de pil regelmatig dus wil mijn vriend dat ik dan de pil met het avondeten in ga nemen in de hoop dat we hem dan niet vergeten. Mijn vriend wil dat graag dat ik het eerst met de pil weer ga proberen omdat hij liever zonder condoom vrijt. Ik heb eigelijk niet echt zin meer in de pil maar dat heb ik hem nog niet echt aan zn verstand kunnen peuteren.
    Ik zit nu 6 jaar aan de pil en het lijkt mij beter (we hebben immers een jaar om ons voor te bereiden) dat ik nu gewoon de pil niet meer inneem en dat ik hopelijk volgend jaar ontpild ben.

Heel erg bedankt als je mijn problemen hebt door gelezen en hopelijk krijg ik hier een duidelijk antwoord op.

Dikke kus Maris

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik denk dat dit een beslissing is die je in samenspraak moet maken met je vriend. Dus nog maar eens samen om de tafel lijkt mij.
    Als hij echt geen condoom wil en jij echt geen hormonen zit er volgens mij maar 1 ding op: spiraaltje zonder hormonen.

Succes !

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Buiten het feit dat ik persoonlijk niet voor seks voor het huwelijk ben vind ik dat je hier samen uit moet komen. Ik begrijp dat je geen zin meer hebt de pil te slikken, maar begrijp ook weer dat je vriend liever zonder condoom vrijt. Als je niet samen overeenkomt toch één van deze twee middelen aan te grijpen, moet je op zoek naar een andere anticonceptiemethode waar je wel samen verder mee wil, of het er gewoon op aan laten komen dat je zwanger wordt. Ik bedoel: je zegt wel 'helaas' over dat de test negatief was. Dus begrijp ik niet zo goed waarom je weer anticonceptie wilt. Of ik begrijp je verhaal verkeerd, dat kan ook.
    Iig kan je hier advies vragen, maar mag je nooit samen met mensen van dit forum beslissen, dat moet je samen met je vriend doen.

4. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, ik vind het knap dat jij dit kan, ik zou het niet kunnen, maar heb er ook geen behoefte aan moet ik toegeven.
    Mijn vriend is een echte planner, dus ook dit moet worden gepland door hem. Ik heb me er bij neer gelegd, en het geaccepteerd. We hebben er al wel over gepraat over deze ideeen maar hij is er nog niet uit.
    Ik heb persoonlijk niks met een huwelijk, voor mij is het niet meer dan een papiertje. Ik kom zelf uit Genemuiden (woon nu samen) en dat is een dorp waar je geen seks voor het huwelijk mag, geen tv, geen radio, geen computer enz. Dit is dus een dorp waar veel meisjes van 15 rondlopen met een baby, stiekum seks voor het huwelijk, anticonceptie mag niet en abortus is al helemaal uit den boze. Dit zijn dingen die ieder voor zich moet weten vind ik, als hun er vrede mee hebben om dan maar te MOETEN trouwen kiezen ze er op deze manier zelf voor.
    Wij wachten tot we zekerheid hebben over zijn baan, daarom stellen we het nog even uit. We hebben inmiddels een een huis, een hond, kat en een vogel.

Sorry voor dit stuk offtopic :oops:

Wat ik eigelijk bedoelde: is het handig om al vast ontpilt te zijn voor dat je voor het eggie gaat?

maris

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij sommigen duurt het even voordat de cyclus weer normaal op gang is en bij sommigen niet. Dus is niet van te voren te zeggen of het verstandig is om nu al te stoppen. En kinderen laten zich niet plannen.

6. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Jep, ik heb dit idd eerder gehoord, maar hij heeft nogal een bord voor zn kop en zal het dus toch gaan proberen.

Ik heb net met hem gepraat, hij wil het een paar maand proberen met de pil, nu met het avond eten innemen zodat we hem niet zo vaak vergeten.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Dikke kus Maris

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Euhm: ik lees: 'hij wil'. Wat wil jij dan?

Ontpillen is een vaag begrip. Het gaat erom dat je lichaam soms moeite heeft zelf de cyclus weer op te pakken zeg maar, maar dat betekend niet dat je niet zwanger kunt worden. Iig zitten er niet langer dan een paar dagen na stoppen met de pil nog pilstoffen in je lichaam. De verschijnselen willen echter nog wel eens ff aanhouden.

Kinderen laten zich idd niet plannen. Als jij, zodra je stopt met de pil per direct zwanger wil zijn, dan zou je misschien eerst moeten gaan ontpillen voor je voor 't echie gaat, zodat je kunt uitzoeken hoe jou cyclus werkt en je vruchtbare dagen kunt berekenen. Maar ik denk niet dat je dat mag verwachten, dat je direct zwanger wordt, al zou het wel mooi zijn. Ik heb zoiets van: ik ben nú gestopt met de pil, wij gebruiken verder niks en we zien wel wanneer 't komt.

8. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hoi FreeWilly,

ik vind het leuk dat je weer reageerd, het liefst zou ik gewoon stoppen met de pil en kijken wat er van komt, ik heb na een tijd van denken dat ik zwanger was echt helemaal zin om mamma te worden, overal zie ik baby's en leuke kleertjes! Helemaal het virus te pakken. Ik heb al een paar jaar een kinder wens, deze is alleen veel en veel groter geworden sinds een paar weken geleden.
    Ik ben al een tijd met mn vriend aan het praten, hij heeft een half jaar contract gekregen dus wil hij liever afwachten tot hij daar meer zekerheid over heeft. Ik kan dit van zijn kant af ook wel voorstellen maar ik heb er zon zin in! :D
    Ik denk dat het em met name zit in het feit dat hij zelf een kind van rijke ouders is, hij dacht dat een baby alleen voor mensen met een hoop geld is. Inmiddels vind hij het overbodig dat een kindje van 6 maand in Gaastra kleding rondloopt en begind hij ook te begrijpen dat een kind ook blij is met een rammeliaar en niet per se een minibike hoeft. Hij begint al wat om te draaien en daar ben ik heel erg blij mee.
    Laat ik het er op houden dat het voor mij niet snel genoeg kan beginnen!
    Een vriendin van me heeft een inmiddels een kindje van 1 jaar, ze had net 6 weken verkering toen het 'mis' ging. Het kriebelt bij haar voor een tweede en ik kan har geen ongelijk geven.

Veel succes met zwanger worden en hopen voor jou dat je snel zwanger bent!

Maris

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hoi Mariska121,

De ene vrouw ontpilt wel en de andere niet. Ik was gestopt met de pil, ben 1 keer normaal ongesteld geworden en daarna was ik zwanger. het kan dus heel erg snel gaan. Als ik je een advies mag geven, stop pas met de pil als jullie ervoor willen gaan. Als je nu stopt, vooral omdat je vriend geen condoom wil gebruiken, loop je de kans eerder zwanger te zijn dan je bedoeling is. Tuurlijk mocht je nu zwanger raken dan heb je nog 9 maanden, maar geloof me die 9 maanden vliegen echt voorbij. Ik kan zelfs niet begrijpen dat mn meisje alweer 1 maand oud is vandaag!
    Bespreek het goed met je vriend, leg het uit aan m, misschien dat jullie dan wel eerder beslissen om voor een kleine te gaan. Zo is het in ieder geval bij ons gegaan. Als het aan mijn vriend had gelegen, en hij is net zo planner als jou vriend volgens mij, dan zou ik nu misschien net zwanger zijn. Maar we hebben er heel veel over gepraat en op een gegeven moment gewoon besloten om ervoor te gaan. Wij hadden ook niet verwacht dat het eigenlijk meteen raak zou zijn.

In ieder geval heel veel suc-6!

Liefs,
    Duveldraakje

10. principessa

5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    mijn man was er eerst ook een hele poos nog niet klaar voor en ik wilde zooo graag. Maar ja t is een beslissing van twee personen natuurlijk.

Overigens moest ik even stoppen met de pil van de huisarts omdat ik niet ongesteld werd en ben toen (ook) nooit meer begonnen ;)

Heb gewoon gezegd dat ik de pil niet meer wilde nemen (met het idee van, als we er nog niet voor gaan kan mijn lichaam wel alvast ontpillen). En tegen hubbie gezegd: ofwel we gebruiken vanaf nu af aan condooms tot jij zegt dat je er klaar voor bent, ofwel we zien we wat er gebeurt...
    Gelukkig koos hij toen voor het laatste :D

Hij zat ook heel lang met het geld hoor van verdien ik wel genoeg en zo. Maar je kunt het idd zelf net zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Dat ziet hij nu ook.

Maar goed, nogmaals hij moet er natuurlijk ook wel achter staan...

11. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hij wil het ook wel, hij zegt op moment tegen de vogel als ze de kooi in moet savonds: papa gaat je naar bed doen hihi :oops: en hij heeft vaak de kat op haar ruggetje ik zn armen, kan ie even oefenen zegt ie dan :D

Dus je kan je voorstellen dat ik wel erg blij ben.

Ik heb de laatste 2 maand weinig bloed verloren in de stop week, ik zit nu aan de medicijnen die moeten zorgen dat dat weer gaat gebeuren.

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Oké Mariska21, goed om te horen dat hij er wel zo mee bezig is.
    Zekerheid is iets goeds, maar valt net zo min als kindjes te plannen.

En even ter bemoediging;) Mijn ouders hebben 7 jaar lang een gezin van 7 personen van de bijstand onderhouden, dus eh, 't kan echt wel, hoor.
    Deze wetenschap heeft mij wel over de streep getrokken wat betreft de financiele kant van 't verhaal, terwijl we er na deze maand ruim 500 euro per maand op achteruit gaan.

Waar een wil is, is een weg.

Succes samen en ik hoop dat jullie het vlug eens worden samen.

13. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Das een hele goede aanmoediging, mijn vriend verdiend 1300 per maand, tot vorige week verdiende ik ook nog eens 700 per maand, dit heb ik helaas maar een jaar kunnen doen omdat ik met een ontsteking in mn schouder zit. Krijg hier trouwens geen geld meer voor omdat ik geen contract had of kon krijgen. We hebben dus 1300 per maand plus wat we gespaard is.

Deel Deze Pagina