Borstvoeding en anticonceptie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kruimelmuis, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Over 1 weekje moet ik op de nacontrole in het ziekenhuis bij de gyn..
    Nu gaan we het ook over anticonceptie hebben..
    Ik zat er aan te denken om het staafje te nemen omdat ik gehoord had dat de prikpil niet kan als je borstvoeding geeft..
    Nu heb ik op het internet een stukje gevonden waarin staat dat het wel kan..
    Nu is mijn vraag wat is uw ervaring ermee? (Met andere vrouwen òf met uzelf.)

Dit stukje vond ik net:

Borstvoeding
    Als je borstvoeding geeft, is de kans om zwanger te raken sterk verminderd. Maar omdat je niet precies weet wanneer je menstruatie terugkomt, is het verstandig om ook in deze periode een voorbehoedmiddel te gebruiken.

Kies je voor de gewone pil, dan bestaat er een kleine kans dat je borsten iets minder melk gaan aanmaken. Kies je voor de pil met een zeer lage dosis oestrogeen, dan is deze kans vrijwel nihil. Gebruik je de minipil of de prikpil (waar geen oestrogeen in zit), dan is het risico van vermindering van borstvoeding niet aanwezig. Meestal kan al twee weken na de zwangerschap worden gestart met de pil, prikpil of de minipil.

Alvast hartelijk bedankt!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Prikpil kan inderdaad met BV, nadeel is alleen dat het op gang komen van de cyclus na de prikpil echt wel verstoord kan zijn (tot wel een jaar vertelde een huisarts mij laatst) dus als je nog kinderwens voor daarna hebt is dat wel echt een nadeel.
    Staafje hebben veel huisartsen neit zo'n goede ervaring mee, met name bij het verwijderen: kan dan wegschieten waardoor je echt een litteken krijgt.

Al eens van Cerazette gehoord: dat is de pil zonder oestrogenen.

3. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ja de pil werkt voor mij niet zo dus heb ik 2 jaar de prikpil gebruikt..
    Ik werd heel erg snel zwanger..

Ik zeg niet dat dit de volgende keer weer zo is maar de prikpil blijft t voor mij denk ik..

Ben dr over uit, hier kan een slotje op!
    Ontzettend bedankt voor de info!

Deel Deze Pagina