Boos om naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roxje, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    nou eigenlijk moet ik het gewoon van me afschrijven om niet te ontploffen , wat is jullie mening hier over ?

    Mijn vriend en zijn vader hebben dezelfde naam . Eigenlijk zou het helemaal niet raar zijn als we ons kind de zelfde naam zouden geven.
    Maar we hebben een andere naam .

    Nu maken mijn ouders en zusje ineens grote problemen om de naam . Ze vinden dat wij het kind niet de naam van Mn vriend mogen geven want dat ik kwetsend voor hun. Omdat de band niet goed is.
    Nou ik vind dus dat wij dat helemaal zelf moeten bepalen , en zei geen enkele recht hebben om zich hier überhaupt over uit te laten wat ze er van vinden .

    Het werd dus sowiso al niet de voornaam van de kleine .
    Maar de naam die het wel word heeft Mn moeder ook al bespot en gezegd dat ze dat een rare naam vind .

    Om de band nog een beetje te houden kan ik het er met Mn vriend niet over hebben , dit zal de druppel zijn .
    Voor de namen mag een Pb gedaan worden . Zal zonde vinden als er toevallig een bekende mee leest.
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    Andere mensen kunnen van alles vinden van de namen maar het is jullie kind en jullie bepalen hoe hij gaat heten, anderen hebben daar helemaal niets over te zeggen.
     
    Irisje24, Ysabella, Babs1990 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als ik een meisje had gekregen dan had de tweede naam toch echt iets geworden waar mijn moeder van walgt. Vernoeming naar mijn oma.

    Maar ik had toch echt mijn eigen keuze gemaakt en deze naam gekozen.

    Stertke iig!
     
    Roxje en piscean vinden dit leuk.
  4. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik snap dat je op ontploffen staat! Waar halen ze eigenlijk het lef vandaan, denk je dan hè? Ik vind het trouwens wel heel rot dat je het niet met je partner over kan hebben, door de situatie.
    Als je wil kan je me een pb sturen met de namen hoor als je er nog wat over kwijt wil! Maar in de eerste instantie zou ik dus nogmaals zeggen dat ze niks te zeggen hebben en dat ze na de geboorte wel horen wat de naam geworden is.
     
    Roxje vindt dit leuk.
  5. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind jullie kind, jullie keuze. Ben wel benieuwd welke naam het dan wordt die je moeder niet goedkeurt? Wij vertellen de naam aan niemand voor de geboorte. Vinden ze hem niet mooi, jammer dan. Het is ons kind. Onze naam zal ook vast wel meningen oproepen. Dat voorkom je toch niet. Zoveel mensen, zoveel smaken.
     
    Roxje vindt dit leuk.
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    De reden dat wij tot de geboorte de naam niet delen. Niet dat ik zulk commentaar verwacht maar je weet het nooit. Toch geen lekker gevoel als iemand het een rare naam noemt. Jullie kind, jullie keuze.
     
    Roxje vindt dit leuk.
  7. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Nou dat is het ook nog is , ik heb de naam ook helemaal niet met hun gedeeld . Ze gaan er van uit dat het de naam van de vader word en zijn daar op voorhand al druk over aan t maken . En omdat ik het niet bevestig of ontkracht gaan ze er van uit dat ze gelijk hebben ..
     
  8. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Het is jullie kindje en jullie mogen zelf bepalen hoe jullie hem gaan noemen!
     
    xDelicious en Roxje vinden dit leuk.
  9. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik stuur je wel ff Pb :)
     
  10. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Doe jou zo ook een berichtje :)
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou ja zeg..
    Anders moeten ze zelf nog even een baby gaan maken en daar de naam voor verzinnen..
    Zijn ze nou helemaal.

    Ik kan e voorstellen dat jij hier zo geen zin in hebt..

    Ik zou hier dan ook niet langer woorden over vuilmaken en aangeven dat degene die er over denkt te kunnen beslissen even lekker naar huis kan gaan en daar kan blijven tot ze zich realiseren dat het jullie kindje en jullie besluit zal zijn.
     
    Roxje vindt dit leuk.
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Ik ben ook wel nieuwsgierig :)
     
    Roxje vindt dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jullie geven je eigen kind een naam. Punt. Dus laat ze lekker kletsen, ene oor in en andere gewoon weer uit.
     
    Roxje vindt dit leuk.
  14. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Heb jullie allemaal even het zelfde gestuurd ..
    hopelijk is het een duidelijk verhaal haha
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Zou ze lekker in hun eigen vet gaar laten koken en dus ook hun vermoeden niet bevestigen of ontkrachten. Gewoon mededelen dat jullie , jullie kind noemen zoals jullie dat willen en dat , wanneer hun de naam niet mooi vinden dit hun probleem is.
     
    Meca en Roxje vinden dit leuk.
  16. Grace79

    Grace79 Actief lid

    5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Jullie mogen natuurlijk de naam gewoon zelf kiezen. Maar ik snap dit gedoe eigenlijk niet. Jullie weten zeker dat het die naam niet wordt? Zeg dat dan, irritaties weg, alles opgelost!
     
    Roxje vindt dit leuk.
  17. Roxje

    Roxje Actief lid

    17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Nou het is meer het feit dat ze er over denken te kunnen beslissen . Daar heb ik meer irritaties over haha ..
     
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Het moet niet uitmaken wat de naam is. Het is namelijk jullie naam! Gewoon doen hoor! Wel jammer dat je niet gesteund wordt...
     
  19. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ach meid en al 34 weken zwanger dus vol met hormonen. Je staat helemaal in je goed gerecht en lekker je eigen gevoel volgen.
    Ik ben ook net bevallen en mensen hebben altijd een mening over dé naam. Stuur mij anders ook een pb
     
  20. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ik kreeg na de geboorte ook nog een hoop commentaar, wat denken mensen daar mee te bereiken? Jullie kindje, jullie keuze. Jouw ouders hebben hun kans al gehad om te mogen kiezen wat zij wilden ;)

    Je mag mij ook wel een pb sturen als je wilt!
     

Deel Deze Pagina