De afgelopen dagen heb ik veel last gehad van mijn buik, ik dacht bandenpijn. Vanochtend merkte ik dat ik ook een aantal harde buiken heb. Ik doe het al heel rustig aan en lig veel op bed (ivm duizeligheid en hoge bloeddruk), dus daar kan het niet aan liggen. Kan me niet herinneren dat ik bij mijn eerste ook al zo vroeg harde buiken had. Voel me er best wel onzeker bij. Wie weet of dit normaal is?
Vriendin van me die ook zwanger is (zit 5 maand verschil in), had ook al vroeg last van harde buiken. Volgens haar vk was er niets aan de hand. Maar als je het zeker wil weten, zal ik het met je vk bespreken.
Wat balen. Ik heb paar x harde buiken gehad en ben nu 31 wk. Dus weet niet of het normaal is. Denk dat je gewoon ff naar je gyno of verloskundige moet bellen.
Ik heb ze ook al geregeld, had ik met nummer 2 ook. Volgens de vk is het o.a. te wijten aan weinig spekkies, dus weinig extra bescherming. Ook de spieren/weefsel is (bij mij) opgerekt en geeft ook geen extra bescherming. Dus baarmoeder maakt zich hard om kindje te beschermen. Voor iedereen heeft het een andere oorzaak, maar ik maak me er zeker geen zorgen over.
aha, vandaar dat ik het vaak krijg als ik o mn rechter zij lig in bed en het dan licht op mn buik drukt, of met andere druk dingen soms.... ik heb t voornamelijk onderin heb er ook n toic over geopend gister daar riep iemand ook al groeispurtje van t kindje... zou best kunnen want gister had ik bv veel last van hardere buik en was t ergrustg in mn buik vandaag is t weer heel druk haha weer ff uitgegroeid ik vind t enkel gek dat ik t voornamelijk onderin mn buik heb enzo
Ik had het ook al heel vroeg en ook onderin mijn buik. Bij 32 week kreeg ik toen weeen en heb ik een week aan de weeenremmers gelegen maar of het met elkaar te maken heeft weet ik niet..
Voor de zekerheid toch maar even zkh gebeld (daar loop ik onder controle) en mocht meteen komen, nu wachten tot ik aan de beurt ben...
Dat geloof ik niet zo want mijn vriendin die toch zo'n 120 kilo weegt had heel veel harde buiken en moest er zelfs door stoppen met werken. Zij had toch genoeg bescherming en spekkies! Ik heb ze nu vanaf zo'n 22 weken wel meerdere keren per dag. Soms een dag minder maar soms ook wel heel veel op een dag of eigenlijk de hele dag door. Lugt er een beetje aan wat ik doe en merk dat als ik voldoende rust neem dat het minder is dan als ik maar door blijf gaan.
Gelukkig zag alles er goed uit. Moet het nu nog rustiger aandoen en voor de zekerheid laat ze mijn urine op kweek zetten (witte bloedcellen stonden 2 plusjes bij) aangezien gewoon urineonderzoek geen uitsluitsel gaf over een evt blaasontsteking. Met de kleine gaat alles goed. Wel merkte ze op dat mijn placenta nog erg laag ligt, maar daar zullen ze met de 20-wkn echo ook naar kijken.
Hier begonnen harde buiken met ongeveer 23 weken en moest het toen rustig aan gaan doen. Omdat het vroege weeën konden worden. Maar had het soms een hele dag aan een stuk. Uiteindelijk is dochter met 39 weken geboren.
Ik kreeg met 22 weken harde buiken. Deze zorgden er wel voor dat alles in werking gezet werd. Met 26 weken lag ik in het ziekenhuis met weeën. Als ik jou was zou ik het even goed laten controleren. Desnoods dat ze je baarmoederhals opmeten.
De vk van het ziekenhuis heeft vanmiddag met een inwendige echo mijn baarmoedermond bekeken en opgemeten en dat zag er volgens haar allemaal goed uit (ben vergeten te vragen hoelang hij is). Ze gaf nog wel aan dat wanneer ik meer last krijg van harde buiken of wanneer ik het niet vertrouw ik meteen weer mag/moet bellen. Ze nemen het dus gelukkig wel serieus. Maar gelukkig gaat alles nog goed, nu nog even duimen dat ik geen blaasontsteking heb en dan ben ik helemaal blij (word altijd zo beroerd van die antibiotica en echt fijn voor de kleine is het ook niet).
Ik kreeg harde buiken met 18 weken, volgens mijn VK was ik er vroeg bij, maar het was niet uitzonderlijk.
Ik had zelfs met 16 weken al af en toe een harde buik... hele zwangerschap aardig wat harde buiken gehad... Nu in me verlof neemt het eindelijk goed af
Mijn ervaring is dat het geklooi... steeds eerder begint.... maarja niet gek je krijgt het ook steeds drukker..... ook al doe je rustig ... en je lichaam is al een keer opgerekt geweest, dus je baarmoeder reageert ook steeds sneller op prikkels..... Tegen het einde rommelt het ook vaker als bij een eerste.... (ik wil trouwens niet zeggen dat harde buiken en gerommel niet bij een eerste kunnen voorkomen... maar dat het VAKER eerder voorkomt bij een volgende zwangerschap) Rustig aan... en luisteren naar je lichaam, is het enige wat je kunt doen..
Bij mijn 1e zwangerschap had ik dit ook al met 21 weken ontzettend veel. Aangezien mijn nicht met 24 weken is bevallen en het hiermee begon schrok ik hier enorm van. Ik heb toen ook een inwendige echo gehad maar alles zag er goed uit. Ik moest het toen wat rustiger aan gaan doen. Uiteindelijk met 39 weken bevallen. Het schijnt inderdaad vaak voor te komen, ik zou proberen wat meer rust te nemen.