ik heb inmiddels besloten. wil definitief nooit meer iets met haar te maken hebben ze heeft idd niet gemoord. maar wel heel heel heel erge dingen gezegd die een weldenkend mens gewoon niet zegt. ze mag van mij de rest van haar leven" boeten"" hiervoor in de zin dat ze ons dus niet meer ziet
Als dat je keus is, en je kunt er mee leven. Dan is het goed. Ik heb ook een vriendin die haar moeder al geen 25 jaar gezien heeft, heeft ook de vreselijkste dingen gezegd. Ik kan mij geen voorstelling maken zonder moeder, maar voor haar is het de goede keuze geweest
Dat ligt er aan wat je onder vergeven verstaat denk ik. Vergeven betekend voor mij gewoon dat ik er een punt achter zet en verder ga. Het betekend niet dat ik het niet meer erg vind wat die persoon gedaan heeft. En het betekend ook niet altijd dat ik die persoon nog wil zien. Maar je kan nu eenmaal niet altijd boos blijven op iemand. Soms moet je mensen ook vergeven, gewoon zodat je zelf verder kan. In dit specifieke geval; Ik weet natuurlijk niet wat ze gezegd heeft. Maar mensen kunnen nou eenmaal er soms dingen uitfloepen die echt te erg voor woorden zijn. Voor dingen die gezegd zijn, zou ik iemand daarom wel vergeven. Ik vind dat iets anders als iets ergs doen (een actie). Omdat dat minder impulsief is. Ik ben zelf namelijk ook een enorme flapuit en kan enorm kwetsend uit de hoek komen, omdat ik soms niet goed kan uitleggen wat ik bedoel. Dus zeker in het geval van familie, ja ik zou het wel goedmaken. Maar vind wel dat je schoonmoeder moet erkennen dat ze fout geweest is. Dus ik snap dat dat je dwars zit.
Boeten door jullie niet meer te zien... Dit klinkt echt als een hele nare terugpak actie. Zoals ik eerder schreef hebben wij helaas geen contact meer met schoon ouders. Met helaas bedoel ik dat ik dat ondanks alles heel graag anders had gezien. Gelukkig kunnen wij zeggen dat we er alles aan hebben gedaan het contact te herstellen en behouden, dat is helaas niet gelukt. Maar zelfs dan is het heel lastig.