Mijn stief ma belde me net. Ze vroeg wat heeft je vader vanmorgen gedaan terwijl ik in het ziekenhuis was. Hij had mij gebeld en over ditjes en datjes gepraat. Hij zou spullen gaan halen voor morgen voor een feestje. Ze zegt hij is helemaal niet geweest voor die spullen en hij kan zich dat uurtje ook niet herinneren. Ik moet er bij vertellen. Dat mij vader de laatste maanden vaak nacht problemen heeft. Slaan schoppen in zijn slaap ect. Hij luistert heel slecht als je het iets verteld vergeet dingen. Hij voelt zich altijd verantwoordelijk voor dingen waar hij zich niet verantwoordelijk voor hoeft te voelen. Is erg schrik achtig. Ect moet er bij vertellen hij heeft zijn leven lang flink gedronken zou het daar ook mee te maken kunnen hebben. Hij maak zich druk om dingen waar hij zich niet druk om moet maken en zo zijn werk hij is nu (63) Had mijn stiefma al een paar maanden geleden verteld ( gewaarschuwd) dat hij misschien of depressief, of post traumatische stress en of een burn out heeft. Maar ze na me niet serieus. Omdat psychische ziekte,s niet erkend worden of begrepen.( denk aan mijn depressie bps.) dat zijn onzin ziekte.s blablabla. Weet er zelf best wel al wat van af van die dingen maar. Mijn vermoede is gewoon van die dingen depressief. Post traumatische stress burn out. Hij heeft een hectisch leven gehad. Veel mee gemaakt ect. Mijn vraag is eigenlijk. Als je een van die dingen zou hebben kan het dan kloppen dat je dan een black out heb van een uur of langer ect. Of zoals met stiefma dacht aan een beroerte. Of moet ik nog verder denken.? Hij wil wel niet maar stiefma gaat a.s maandag naar de ha met hem. Ook al wil hij niet. Hij is nog al koppig als een ezel ect...
Ja, ik heb een zware depressie gehad en veel dingen zijn weg. Ik heb foto's van vakanties waar ik me niets meer van kan herinneren. Soms wist ik niet meer hoe ik ergens gekomen was... Maar.. Als ik je vader's leeftijd in beschouwing neem dan zou ik idd ook eerst naar de ha gaan en andere dingen uitsluiten.
Dank je wel voor je antwoord. Ja was toch wel wat geschrokken na haar telefoontje. Die koppige dominante overgevoelige vader van me. Woensdag was er een collega ziek geworden op het werk. En voelt het dan als zijn taak om het op te lossen. Hij is 63. Hij gaat alle regelen ect. Werkt nu vier dagen in de week maar vrijdag.s werkt hij nog voor zich zelf bakt vis enzo brengt dat rond soort hobby. Heeft altijd haast. Moet nog dit moet nog dat. Heeft hij altijd wel gehad maar ik vind het de laatste tijd slechter gaan. Me stiefma vertelde me dat hij s nachts haar zo wat wurgt in zijn slaap zo onrustig is hij.Als hij wakker word deed hij vroeger als schrikt hij ect. Maar nu erger. Had het met hun er al een paar maanden geleden dus over. Tegen me stiefma. Ik zeg pa loopt tegen iets aan. Maar nee werd toch niet geloofd. Nu is ze zo ver. van er is toch iets. Ik zie hem maar een keer per week soms nog minder. Dus echt inschatten kan ik het natuurlijk ook niet helemaal. Alleen af gaan op haar verhalen enzo. Maar bedankt in elk geval. Mijn oma is na haar 80 ste dement geworden en met parkinson achtige klachten ze trilde heel erg. Het fijne weet ik er niet van. Dus ja. Maak me zorgen.
Alcoholinfo | Korsakov Korsakov komt voor bij patienten die veel alcohol nutiggen. Misschien herken je hier wat in.
Toen ik depressief was sliep ik in het begin ook heel onrustig, veel verwerk je 's nachts.. Op een gegeven monent sliep ik bijna niet meer.. Werd daar nog zieker van enz enz.. Maar sterkte met je vader, weet hoe het is om je zorgen te maken over je vader, die van mij is ook biet zo spraakzaam..
korsakov of alzheimer kwam eerst bij mij in gedachte...... .... ik zou alles laten onderzoeken bij de arts.... veel sterkte... lijkt me moeilijk om je vader zo mee te maken.. liefs Muis
Denk ook gelijk aan Alzheimer eigenlijk. Denk toch maar naar de huisarts gaan! Kan niet uit je bericht begrijpen of jullie al geweest waren (sorry staat er een beetje warrig namelijk allemaal)
Mijn vader heeft een post traumatisch stress syndroom gehad en wist soms ook niet meer waar hij was. Hij verdwaalde op plekken die al jarenlang belendende terrein voor hem waren. Daarnaast herleefde hij ook veel gebeurtenissen in zijn slaap waardoor hij enorm onrustig was in de nacht hij spookte zelfs rond in huis en wist er verder niks meer vanaf. Ook nadat hij de weg kwijt was geweest herinnerde hij het zich vaak niet, of we vonden hem als een bange muis ergens. Dus dat zou het ook kunnen zijn. Ik zal eens proberen je vader nadat de huisarts te krijgen.
Ik denk ook eerder aan bovengenoemde zaken, vooral als de alcohol inname jaren achtereen erg veel is geweest acht ik de kans erg groot.. Maar eerst andere neurologische zaken uitsluiten! Huisarts zal z'n lijstje wel afwerken, en als je vader psych problemen heeft gehad in het verleden zal dat vast wel meegnomen worden door huisarts.. Sterkte!