Ik heb sinds een week of 2 op mijn zij aan 2 kanten jeuk, het viel mee en waren 2 hele kleine plekjes, maar sinds gisteren wordt de jeuk erger en zijn de plekken groter aan het worden. Ze zitten in mijn zij terhoogte van mijn navel (snappen jullie het nog?) en nu sinds vanmorgen ook een plekje naast mijn navel. Het jeukt echt te erg en het zijn hele kleine rode bultjes. Ik heb geen ander wasmiddel of wasverzachter dus daar kan het niet aan liggen. Wie kan me een tip geven tegen de jeuk of wat het misschien kan zijn?
ik zou na het weekend eens een afspraak maken met de huisarts en misschien voor nu nestosyl of cardiflor van VSM
misschien toch even naar de HA? Mijn eerste gedachte was gordelroos. Ben je in aanraking geweest met iemand met de waterpokken? Of toch iets van netelroos (vaak alergische reactie) Ik denk dat de HA t beste kan beoordelen, aangezien de plekken ook groter worden. In elk geval succes, erg vervelend voor je joh!
@Jellybelly, bedankt voor de tip, ik heb een tube cardiflor in huis....heb vaak exceem op mijn handen door allergie voor schoonmaakmiddel Dit is wel een heel andere uitslag hoor waar ik het nu over heb.... Ik dacht ook aan gordelroos, maar gordelroos is toch met vochtige blaasjes? Ik ben met niemand in aanraking geweest met waterpokken. Ik word gek van de jeuk joh maar ik wil niet krabben want dan krab ik het open. Nadeel is wel dat ik in mijn slaap wel lig te krabben blijkbaar....
galbulten? Kijk daar maar eens op. Ik heb ze ook......... rode bultjes en als je gaat krabben wordt het groter. En het jeukt vreselijk. Je kan mentholgel halen en als het heel erg wordt zyrtec halen bij de apotheek. (als het galbulten zjin he, ga maar eens kijken op googe afbeeldingen?)
Bedankt voor het meedenken meis, de bulten zelf worden niet groter de plekken worden groter, steeds meer uitslag dus, galbulten heb ik ooit eens gehad maar dit is echt wat anders denk ik, althans toen ik galbulten had waren het echt grotere bulten waar later vocht uit kwam. Dit zijn echt droge bultjes en klein, en ze breiden uit er komen meer bultjes bij. De bultjes worden zelf niet groter.
Ringworm? Klinkt heel vies maar valt erg mee hoor En daar is gewoon een zalfje of pilletje voor. Zou toch even langs de huisarts gaan maandag
Heb even ge-googled maar dat is het niet. Het lijkt wel heel veel op een plek die ik ooit eens in mijn gezicht heb gehad, dat was echt een ronde plek die steeds groter werd maar echt rond bleef, volgens de ha was het toen krentenbaard. Maar ik kreeg toen ook een plekje op mijn been en ook rond. Ik ga maandag indd even naar de ha, hopelijk weet hij wat het is en ben ik er dan snel vanaf, die jeuk argh vervelend
Ja zou exceem kunnen zijn maar hoe kan dat dan ineens? Heb het nooit gehad exceem. Blijft gissen nu natuurlijk, maandag bij de ha hopelijk meer duidelijkheid