Hallo dames, Er is mij geadviseerd om 6 maanden te wachten voordat we weer voor een kindje kunnen gaan. Ik vroeg me af of het kwaad kan om het toch eerder te proberen. Zijn er vrouwen die negatieve ervaringen hebben gehad na het weer zwanger worden binnen 6 maanden? Groetjes
Het advies is er toch niet voor niets? Je lichaam heeft tijd nodig om weer te herstellen. Waarom zo'n haast?
Soof lees haar onderschrift maar. Er zijn hier meerdere dames op het forum die heel snel na de bevalling weer zwanger werden hopelijk kunnen zij jou vragen beantwoorden. Ik wens je al het goeds toe!
Mariahh: dank je wel. Soof87: ik ben bijna 35 jaar en ik heb gelezen dat vanaf je 36e de kansen op zwanger worden enorm afnemen. En ik heb een hele grote kinderwens en daarnaast wordt ik moeilijk zwanger vanwege PCOS vandaar de haast. Ik wil vanaf 4 maanden na de bevalling gaan proberen ipv na 6 mnd en vroeg me dus af of dat kwaad kan.
Het ligt er aan. Ik ben met 16w bevallen van een kindje met een niet levensvatbare afwijking. We mogen het na 2maanden weer proberen. De arts vertelde me dat als je te vroeg spontaan bevalt je baarmoeder niet sterk genoeg is om het de volgende x wel40w vol te houden. Dus ligt aan de situatie
Je hebt toch geen ks gehad? Dan vind ik 4 maanden een goede termijn. Mn overburen ook ongeveer na een half jaar weer zwanger geworden na een vroeggeboorte bij het meisje overleden is nu precies een jaar geleden.
Mijn kindjes schelen 9 maanden. Moet zeggen dat het mij heel erg zwaar 'bevallen' is. Niet alleen lichamelijk (extreem misselijk en moe, veel pijntjes) maar ook geestelijk was het erg zwaar. Heeft lang geduurd voordat ik blij was met de zwangerschap.
Heeft de gyn uitgelegd waarom je moet wachten? Kun je je twijfels icm je leeftijd aan de gyn voorleggen? Dat lijkt me het beste.
Bedankt voor jullie reacties! Lallie4: wat verdrietig van je baby. Chrystel73: ik heb een natuurlijke bevalling gehad, geen ks. Boommm: was je 2e ongepland? Of was het gepland en toen je eenmaal zwanger was, was het anders dan dat je van te voren had voorgesteld? nev: de gyn heeft niet uitgelegd waarom ik moest wachten. In sept. heb ik een afspraak met de gyn, dan zal ik het voor de zekerheid vragen. Maar mijn ervaring is dat soms verschillen zijn tussen de uitspraken/adviezen van verschillende gyns, dus vandaar dat ik de vraag hier stelde, en ik ben benieuwd of er iets niet goed ging als men zich niet aan het "advies" hield.
Mijn tweede was absoluut niet gepland. En alhoewel de zwangerschap niet echt leuk was, is het nu ontzettend genieten. De meiden kunnen ontzettend leuk spelen samen (en ontzetten klieren/ruzie maken ) en zitten ongeveer in dezelfde fase. Daarnaast slapen ze smiddags tegelijk 2.5 uur, wat natuurlijk ook fijn meegenomen is.
Ik weet wat wordt gezegd dat het idd beter is om te wachten. Ik ben 2,5 m na de geboorte van mn dochter weer zwanger geraakt en maakte me in het begin ook erg druk vooral als je gaat zoeken op internet,maar mn gyn heeft me gerust gesteld. Volgends haar valt het wel allemaal mee en eerlijk is dat hier ook zo heb niet veel klachten, iig minder als de laatste zwangerschap het enige wat ik heb is dat ik ontzettend moe ben. Mn ijzer is gewoon goed dus waarschijnlijk is het gewoon de combi van 3 kids waaronder een baby en de zwangerschap. Ik snap dat je heel graag verder wil en zo snel mogelijk weer zwanger zou willen worden en als ik eerlijk was zou ik er gewoon voor gaan.
Als ik jou was zou ik er nu voor gaan. Je hoort wel vaker van vrouwen die snel weer zwanger zijn. Ik hoop dat het gaat lukken en wens je heel veel succes, ook sterkte in het verdriet wat achter jullie ligt.
Ik zou het even met jullie gyn overleggen. Misschien heeft het te maken met de vroeggeboortes? Snap wel dat jullie snel weer willen beginnen!
Jou baarmoeder heeft tijd nodig om na een zwangerschap terug op oorspronkelijke grootte te komen, plus tis gezonder voor een nieuwe zwangerschap. Maar denk niet dat de volle 6maand nodig is gwn even tijd dat je lichaam terug wat kan recupereren
Iez met je dochterje IMO ben je vermoedelijk even actief in het zh geweest en heb je nu ook nog extra controles voor haar? Denk je niet dat het dan zwaar gaat worden mocht je nu al zwanger zijn? Ik weet van een vrouw die 10 maanden tussen beide kinderen had zitten en het haar slecht is bevallen. Haar lichaam was helemaal op daarna. Buiten dat denk ik dat je goed naar je eigen lichaam moet luisteren. Heb je het idee dat je lichaam al goed is hersteld? En daarnaast overleg misschien nogmaals even met je gyn. Succes!
Haar dochter leeft helaas niet meer Iez ik zou er denk ik ook voor gaan het is wel ontzettend moeilijk lijkt mij voor jou. Ik hoop van harte dat jullie gauw zwanger mogen raken en dit kindje bij jullie mag blijven. Heel veel sterkte en succes. 😗
Och wat verdrietig om te lezen.. Hopelijk is Iez een goede zwangerschap gegund. Geef je lichaam echter wel de tijd om te herstellen..
Hier 2 x binnen 6 maanden weer zwanger !( zie banner) Lichamelijk vind ik het niet echt zwaarder , ben wel wat sneller moe .. Maar dat is logisch met 2 kleintjes en een zwangerschap. Verder ervaar ik het goed , en gaat alles ook goed wt betreft de zwangerschappen!