Moet je echt 6 maanden wachten voordat je weer zwanger wordt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iez, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gaan ze dan geen onderzoeken doen waarom je zo vroeg bevalt? Dat zou toch moeten denk ik. Ben je de vorige keren lang bezig geweest om zwanger te raken? Ik denk dat het dan niet zo veel uitmaakt of je nu na 4 maanden of 6 maanden weer begint. Anderzijds denk ik wel dat het een risico is als je voor de 6 maanden weer zwanger raakt.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Volgens mij zijn die 6 maanden standaard advies na een doodgeboorte? Ons was het ook geadviseerd, maar ik vond die 6 maanden echt de hel :( Je wil zo graag mama kunnen zijn, van een kindje dat mag blijven. Na 4 maanden vond ik dat iedereen gewoon in de stront kon zakken en was ik weer zwanger. Wel wat complicaties gehad, maar dat had niets te maken met mijn eerdere verlies, gewoon pech. En mijn zoon is nu een actieve, vrolijke jongen van bijna 7!

Maar jou situatie is anders dan de mijne. En er werken meerdere negatieve factoren mee bij jou, de vroeggeboortes en de afwijking van je mooie meisje. Hoe moeilijk ook, ik denk dat je er verstandig (en verstandig zijn is echt k.u.t als je zoooo graag wil :() aan doet die 6 maanden aan te houden. En ik las dat je dat ook gaat doen :) Echt heel heel zwaar, dat je zolang moet wachten. Ik hoop dat je dit keer snel zwanger mag worden en dat alles goed mag gaan!

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Diaz: bedankt voor je reactie. Met mij gaat het echt stukken beter sinds we op vakantie zijn geweest. Somehow heeft de 2 weken die we op vakantie zijn geweest een heelproces in gang gezet en dat is bemoedigend. Ondanks het gemis en de lege handen kunnen we weer bezig met de toekomst.

podiki25: bij mijn eerste kind hebben ze onderzoek gedaan, maar daar kwam dus niets uit en is alles bij een vermoeden gebleven. Toen ik zwanger was van mn 2e hebben ze voor de zekerheid wel maatregelen genomen, in de hoop dat deze maatregelen weer een vroeggeboorte zou tegenhouden. Bij de 2e waren we zo gefocust op de ziekte van mn dochtertje bij de nacontroles dat we niet meer specifiek hebben gevraagd naar de reden van de vroeggeboorte eerlijk gezegd. We hebben wel zelf onze theorieën erover, maar geen idee eigenlijk waarom ik weer een vroeggeboorte had. Ze zeggen wel dat als het eenmaal is gebeurd dat de kans op herhaling groter is, dus vandaar ook dat we deze keer niet zo onlogisch vonden.

In mijn beleving ben ik inderdaad lang bezig geweest om zwanger te raken. Bij de eerste was het zo dat ik vanaf 2007 zwanger wilde worden, ik kwam erachter dat ik pcos had en ik ben pas in 2013 zwanger geworden nadat ik in de zomer van 2012 'genezen' zou zijn (lang verhaal, maar kort in deze bewoordingen). Bij mn 2e heeft het 13 maanden geduurd voordat ik zwanger werd. Daarbij had ik hulp van clomid nodig.

Vlinder84: ik weet niet of dat standaard advies is. Na mijn zoontje die 4 dagen na zijn geboorte overleed mocht ik na mn 1e menstruatie weer beginnen. Nu na de geboorte van mn dochter die 19 minuten na de geboorte overleed moet ik een half maand wachten. Dus het heeft met name te maken met de vroeggeboortes. Het is echt vreselijk om te moeten wachten, maar ik wil bij een volgend kindje als er weer sprake is van vroeggeboorte mezelf niet schuldig voelen dat ik me niet aan dat termijn heb gehouden. Maar ja wat podiki25 zegt, het is niet zo dat ik heel snel en makkelijk zwanger raak, dus dat maakt het ook extra lastig.

Maar I hope for the best, dat als ik eenmaal mag het gewoon snel zal gaan.

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Daar gaat m'n goede voornemen. Normaal komt m'n ei meestal rond 18/19 soms wel eens 20/21. Vandaag gezellig gehad zonder bescherming vanuitgaande dat m'n ei dus pas rond cd19 zou komen. Toch net ovutest gedaan en die is positief!!! Oh ik hoop so dat als ik zwanger zou raken hiervan ik niet m'n kind nu in gevaar breng!!! Next time altijd bescherming tot na m'n ei.

5. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Even over je leeftijd. Het is heus niet zo dat je de dag dat je 36 wordt ineens minder vruchtbaar bent hoor. Je vruchtbaarheid zou al afgenomen kunnen zijn, maar het kan ook zo zijn dat dit bij jou pas over 2 jaar gebeurt. Wat ik wil zeggen is, ik kan niet weten hoe jij je voelt, hoe jouw verdriet voelt en jouw verlangen, maar maak je niet te druk over je leeftijd. Relax <3

6. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Beste Iez, wat een verdriet hebben jullie moeten doormaken/maken jullie door :(

Onze oudste is geboren bij 33+1 en 11 weken na zijn geboorte bleek ik weer zwanger. Deze zwangerschap vond ik lichamelijk niet zwaarder dan de eerste. Onze tweede zoon is geboren bij 36+6, nog steeds iets te vroeg maar wel later ondanks dat de twee zwangerschappen zo kort op elkaar volgden.

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Lieve iez, andere topic is gesloten, maar denk nog veel aan je. Ik hoop zo ontzettend met je mee dat jullie zsm een kindje in jullie armen mogen sluiten!

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor jullie reacties (TheDoctor & Kim31).
    Bloesempje wat lief dat je nog aan me denkt. Leuk je weer te ontmoeten op een andere topic. Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

Deel Deze Pagina