moet je echt 6 weken wachten met zwemmen na keizersnede...??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door flowertje, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik wil morgen avond baantjes trekken met me zus maar moet js echt zes weken wachten...
    Me wond is dicht en ziet er goed uit...heb een keizersnede gehD...

2. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Volgens mij gaat het er om of je nog vloeit of niet ivm infectiegevaar. Anders even bij je gyn checken?

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    volgens mijn gynecoloog wel ja. Ik heb ook echt 6 weken gewacht met badderen in de badkuip :).
    Ik moet er wel bijzeggen dat ik na die 6 weken echt nog geen zin had om te zwemmen, door die wond. Hij was wel genezen, gesloten zeg maar, maar het trok nog best.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik zou het risico niet willen lopen dat het toch mis gaan. Baantjes trekken is het nou niet echt waard om je litteken weer open te hebben denk ik zo?

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Je hebt pas 3 weken geleden een operatie gehad! Ik zou het even rustig aan doen.
    Het zwemwater is niet schoon en een op het zicht dicht zijnde wond hoeft niet echt dicht te zijn he.

Er staat niet voor niks 6 weken voor. Het is niet alleen je laagje huid wat open is gegaan maar vele lagen daaronder ook.
    Het risico op infecties is te groot!
    Ook kan er water van binnenuit misschien wel bij de wond komen, dus niet alleen van buitenaf...

Als ik jou was zou ik nog wachten!
    Vloei je ook niet meer dan?

6. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

ik zou echt even wachten meis.
    helemaal omdat er aan je buispieren is gezeten is een herstel van 6 weken echt nodig hoor

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    6 weken hoeft niet, maar je moet a)gestopt zijn met vloeien en b)een wond hebben die volledig genezen is en dat kan alleen de gyn controleren!
    Zou dus even wachten, want 3 weken is wel erg weinig...

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    oke tnks ..!!
    dan ga ik netjes wachten hihi heb niet het geduld..
    heb ook wel pijn nog aan de wond maar dach mischien is het wel lekker even zwemmen...

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    No problem....ik ken het....als je je goed voelt, dan wil je ook vanalles! toch zeg ik: thuis lijk je al heel wat, maar buitenshuis is het best zwaar (2x keizersnee gehad)

10. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ja ik heb ook 2 keizersnee gehad en 2 keer aan me bekken geopereerd dus zelfde wond open gehad dus weet het een beetje ..!!
    doordat je zo goed met de pijn om kan gaan vergeet je het soms even ..
    ik liep met 2 weken al uren achter elkaar maar op dit moment heb ik een scheurend gevoel aan de linkerkant en is erg pijnlijk

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: na de bevalling.
    Elmo

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'Na de bevalling'.