Moet je ECHT alles wassen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spring, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb ook alles gewassen, vaak zit er nog een chemisch goedje in om het mooi kreukvrij te houden.
    Strijken? Neee. Alleen lakentjes en een paar hydrofielluiers voor onder het hoofdje.

Om denkentjes lekker zacht aan te laten voelen; als je een droger hebt, uit de wasmachine direct ongeveer 10 minuutjes in de droger op het lichtste/fijnste programma. Heerlijk!

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben alles nog aan het verzamelen(ook leuk, hihi). Wassen ga ik zeker doen straks, alles ruikt zo nieuw, bah. Ik ga alles wassen met biotex groen, dat ruikt zo heerlijk fris én blijft lang fris. En strijken, niet alles denk ik, heb er een hekel aan. Maar wel de kleertjes en lakentjes, lijkt wel zo netjes he?!

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alle kleertjes zijn hier gewassen, net als de dekentjes :)

4. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Oké oké dames! Ik ga aan de bak! :p

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb alles gewassen. Knuffels, alle kleertjes en nieuwe lakens. Vind ik toch wat fijner. En alles gestreken wat gestreken kon worden :)

6. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Moeten... nee maar voor de meeste kleertjes, hydrofielluiers en lakens is het wel een goed idee. Om het mooi in de verpakking te houden wordt er vaak een beetje stijfsel ingedaan en soms ook parfum. Na het wassen ben je dat kwijt. Ook weet je zeker dat er op de kleertjes die je baby op zijn lijfje draagt geen andere chemische middeltjes meer zitten.

Strijken is met die kleine dingen vaak onbegonnen werk. Bij mijn dochter heb ik wel alle hydrofielluiers gestreken en dat vond mijn kraamhulp best wel grappig. Dat heb ik na de bevalling dus ook nooit meer gedaan :).

Je kleintje doet de eerste weken echt niks met knuffels. Die heb ik ook niet gewassen. Als ze daar interesse in krijgen hebben ze al wat weerstand en dan is het misschien juist wel beter om ze maar niet te wassen. Pas als erover gespuugd wordt moet je aan de bak.
    Tip: hou knuffels met muziekjes en trildingen erin uit de buurt van je kleintje als hij eroverheen kan spugen. Die kan je niet of heel moeilijk wassen.

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    pffff heb hekel aan wassen hahahah! Misschien als straks verder ben dat minder erg vind!

8. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles gewassen en veel gestreken. Vond het heerlijk om te doen, elke keer die kleine iniminikleertjes in me handen en dan te bedenken dat de kleine die straks aan zal krijgen.

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb zeker niet alles gewassen. eigenlijk alleen het hoognodige.
    Hydrofiele luiers, rompers en lakens, mutsjes.

De pakjes heb eigenlijk helemaal niet gewassen en sokjes ook niet. vond het juis zonde om het gelijk in de was te gooien.

Ook heb ik het niet met neutral gewassen wat overal geadviseerd word, ook gewoon wasverachter gebruikt, ook tegen de regels.

En het is allemaal goed gegaan hoor! geen last van uitslag gehad.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij M alles gewassen én gestreken, behalve de knuffels natuurlijk ...

Bij T alles gewassen. Bij S ook. Strijken heb ik niet meer gedaan. Ik denk zelfs dat ik sinds het nestelstrijken van M geen strijkbout meer heb vastgehouden :D

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En idd met neutral (wit) en eko (kleur) wasmiddel en geen wasverzachter. Heel blij dat we dat hebben gedaan want M heeft heftige eczeem en een heel gevoelige huid. Misschien dat het zich dan veel eerder geopenbaard had / nog heftiger was geweest.

Dus ik zou eerst kijken wat voor een soort huidje je kindje heeft voordat je aan de wasverzachter etc gaat.

12. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik was alles behalve knuffels, tutdoekjes/knuffeltje was ik wel.
    Pas als ze er mee spelen gaan de knuffels regelmatig in de wasmachine.
    Strijken doe ik niet, wij doen alles in de droger doordat we momenteel niet echt ruimte hebben voor een droogrek ;)

Kwetsbare kleertjes of spul waarvan je weet dat t mogelijk krimpt of kapot gaat hangen we over het hekje bij het trapgat.
    Wieglakentjes ga ik overigens wel strijken want dan valt het wiegje mooier op te maken.

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ik vind het zo raar dat sommige niet alles wassen.
    als je zelf iets nieuws koopt of het nu kleren zijn of beddengoed of eat dan ook dan doe je dat toch ook in de was voor je het gebruikt?
    ik vind dat tenminste meer dan normaal.

ik ben nu ook bezig met alles wassen en ik strijk wat nodig is.

14. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    @hip1983: Haha, ik doe dat dus nooit...

15. flotsje

flotsje Niet meer actief

ik was ook alles... vind het geen prettig idee hoeveel mensen het misschien al hebben aangeraakt..,. ook in het land waar het gemaakt wordt enzo...
    daarnaast sabbelen die kleintjes voordat je het weet op alles.. nu mijn zoontjes wat ouder worden en als ze iets graag snel aanzwollen ofzo doe ik dat nog wel eens.. maar nooit met ondergoed ofzo..

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Oei, ik ben toch echt niet van plan om alles te wassen.

Het beddengoed heb ik nu allemaal gewassen en de hydrofielen gaan voor een tweede keer deze week.

Heb 1 knuffel en ik ben niet van plan die te gaan wassen.

Kleding wil ik van de week ook gaan wassen maar de jasjes/vestjes ga ik ook niet wassen.

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb een stand op m'n wasmachine "makkelijk strijken" dan droogt hij iets minder lang en is je was dus natter als je het ophangt. Meestal droogt het dan super strak op, ik hoef bijna nooit te strijken :) heb er ook een hekel aan :p

Ik ga wel alles wassen, vind het een prettig gevoel dat alles gewoon fris is, daarnaast ruikt het dan ook meer naar ons.

18. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Heb jij geen last van nesteldrang?! Haha.
    Ik heb de kleertjes, lakentjes en hydrofiel spul gewassen. Knuffeltjes niet, hoor.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Haha, bij mij is er geen automatische link tussen wassen en strijken :D Ik was wel altijd alles maar heb nog nooit babykleertje of hydrofieltjes of zo gestreken. Ik blijf niet bezig ;)

20. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Haha nee, nesteldrang is bij mij ver te zoeken helaas...

Deel Deze Pagina