Een beetje sportadvies graag :)

Discussion in 'De lounge' started by Nicolientje, Jan 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo dames,

Ik wil behoorlijk wat kilo's kwijt en ben fanatiek begonnen met sporten (Aerobic Step) thuis via YouTube. Dit doe ik nu drie keer per week 1 uur. Daarnaast fiest ik een uur per dag naar mijn werk. Het steppen is erg leuk maar zou daarbij ook graag krachttraining doen. Weet iemand een effectie schema? Bijvoorbeeld twee keer per week steppen en een keer kracht of andersom.....?

Bedankt alvast!

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,019
    548
    113
    Ik sport 3x per week en doe meestal 20-30 min per keer cardio en 30-40 min kracht. een enkele keer 40 min cardio en 20-30 min kracht.

persoonlijk denk ik dat je voor een krachttrainingschema beter toch even bij een instructeur kan zijn. Omdat het voor ieder mens toch wel een beetje verschillend is. Maar ook ivm blessures, als je de oefeningen niet goed uitvoert heeft het a: of weinig zin en b: de kans op blessures die je echt niet wil. ik heb pas een spierverrekt met de bench press, dat was echt geen pretje en was puur omdat ik de beweging niet correct deed.
    ook varieer ik elke 5 weken met de krachttraining. andere en/of zwaarder. als je zwaarder gaat doe je meestal in het begin wel weer minder herhalingen.
    dus mijn mening.... weet je er echt weinig vanaf ga toch even langs de sportschool daarvoor, of je moet jezelf heel goed inlezen en bv in een spiegel kijken of je de oefeningen goed uitvoert. het kan wel natuurlijk maar persoonlijk zeg ik krachttraining in het begin met begeleider

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Eens met Tina, daarvoor zul je toch echt bij een sportinstructeur moeten zijn. Die kunnen je helpen aan een goed schema.

4. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Bedankt dames!!:)

5. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik zou ook naar een sportschool gaan. Instructeurs daar maken een persoonlijk schema. Ik zou als de dood zijn dat ik een blessure oplipe of niet effectief bezig zou zijn door thuis zelf maar wat te doen. Als je eenmaal weet van de hoed en de rand kan je altijd nog thuis gaan sporten.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    als je echt wilt knallen is Insanity Workout misschien wel wat. maar dat is echt heel zwaar. er schijnt ook een lichtere versie van te zijn maar weet dat als mijn man weer eens begint met deze training dat hij na 10min al op het apegapen ligt :p

Share This Page