Moet je echt altijd eerlijk zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantal3, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

"Gruwelen van" is echt wel wat anders als "geen binding hebben met...".Ook heeft het niets te zeggen over dat de band met vrienden "nietszeggend" is.

Zoals gezegd vind ik de kinderen wel heel lief, maar ik heb er niet zo veel mee. Overigens ben ik voor hun allemaal wel hun liefste tante :) Ik zie ze niet zo vaak (ik woon ver van mijn neefjes en nichtjes) maar ik stuur 1 x per jaar een grote versierde doos op met allerlei cadeautjes er in. Om maar iets te noemen.

Ook met de kinderen van mijn vriendinnen gaan we om, ik neem ze rustig mee om in het bos te picknicken bijv. Gewoon omdat ik weet dat zij en mijn kinderen dat geweldig vinden.

Als een ander dat "gruwelen" vind, mag dat, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel heel komisch, vooral omdat ik het wel weet van mezelf, maar anderen heus niet.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik begrijp heel goed dat het wel een beetje steekt. Maar het is wel heel eerlijk van haar. Weet je gelijk waar je voortaan aan toe bent.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat mij betreft hoeven mensen niet altijd 100% eerlijk te zijn. En daarmee bedoel ik niet dat je dan moet liegen, maar een "wij zullen er helaas niet bij zijn" vind ik voldoende als reactie op de uitnodiging. Ik zou dan zelf niet gaan speculeren over wat daar de reden van is, maar ik zou simpelweg een kruisje op de lijst zetten bij diegene. Terwijl ik over de opmerking "geen binding hebben met" veel langer na zou denken.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het gaat toch niet om 'gruwelen'? Maar wij werken bijvoorbeeld allebei voltijds. Het weekend is dus echt ons moment om gezellig met ons gezin samen te zijn. Dan ben ik dus ook kieskeurig waar ik dan naartoe ga. En dan ga ik bijvoorbeeld niet naar een verjaardagsfeest van een buurvrouw waar ik wel graag een praatje mee sla maar die ik verder niet intensief ken. Niet omdat ik 'gruwel' van haar, maar gewoon, omdat ik die tijd liever besteed aan dingen waar zowel ik, mijn vriend als mijn dochter iets aan hebben.

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik denk dat Assz dit noemt omdat ik heb geschreven dat ik gruwel van die kinderverjaardagsfeestjes voor volwassenen.
    Maar je zit er echt helemaal naast met je verhaal daarna. Het feit dat ik, komt ie nog een keer speciaal voor Aszz: gruwel van die verjaardagen heeft helemaal niks te maken met hoe dierbaar mijn vrienden me zijn of wat die vriendschap me waard is. Zou toch wat zijn als zo'n middag opzitten in een kring naast ene tante Cor waar ik geen reet mee te bespreken heb, met een slecht versierde en ondergesnotterde cupcake in mijn hand de kern van onze vriendschap is. Gelukkig weten mijn vrienden dat ik heel veel om ze geef en doen we genoeg leuke dingen samen. Ik moet alleen ooit nog het lef vinden om toe te geven dat ik die zaterdagmiddagen afschuwelijk vind. Het zijn er nl wel 20 per jaar inmiddels en ik doe heel graag iets anders op dat tijdstip

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik wel. Ik ben gek op ze....en ga ook echt voor die kinderen en niet omdat hun ouders mij verwachten...

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het juist wel netjes dat ze het noemt.
    Hier speelden onze kinderen tot een aantal jaren terug ook met buurtkinderen en die vroeg ik dan ook op de kinderverjaardagen.Op een gegeven moment worden die contacten minder omdat ze andere vrienden krijgen en toen ben ik ook gestopt met uitnodigen en dat ging over en weer en zonder boze gezichten.
    Ik ga niet iemand verplichten om op een verjaardag te komen omdat onze kinderen ooit met elkaar speelden.Ik spreek mijn buren dan liever op een ander moment ipv op een drukke verjaardag waar je kinderen zich aan het vervelen zijn omdat ze niemand hebben om mee te spelen of geen zin hebben om mee te spelen.
    Ik zou er niet te zwaar aan tillen.Het hoort ook een beetje bij het leven.Ik kom ook weleens op verjaardagen waarbij de halve buurt is uitgenodigd en krijg dan meer het gevoel dat al die mensen maar worden uitgenodigd om de kamer op te vullen.
    Ik geef dan liever samen met de buren een buurtfeest met een bbq in de zomer ipv een verplichting als een kinderverjaardag waar mensen toch ook niet altijd even veel zin hebben.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik denk dat wij dan hele andere kinderfeestje hebben. Hier kent iedereen elkaar onderhand wel en is het vooral erg gezellig ;)

Verder verwachting niet dat iedereen mijn kinderen maar aardig vindt. Maar diegene die ik uitnodig op de verjaardagen van mijn kinderen zijn diegene die dicht bij ons en de kinderen staan waarvan ik gewoon zeker weet dat ze om onze kinderen geven. Voor ons is dat, gelukkig, vanzelf sprekend.

Vage kennissen of buren die ik 1 keer per jaar spreek kom ik sowieso niet op de koffie of verjaardag. En ook niet bij ons. Ik kan die ruimte en tijd wel beter gebruiken.

9. tuc

tuc Niet meer actief

#49 tuc, 18 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2015
    Maar wat een "negativiteit" zal ik maar zeggen lees ik verder in dit topic...gruwelen van kinderverjaardagen en dergelijke. Poeh van mij zou je niet meer hoeven komen.

Verder omschrijft aszz het heel goed vind ik.

Van buren kan ik best begrijpen dat je niet alle verjaardag afgaat. Maar van vrienden....nee dat snap ik niet. Ik heb iig het idee dat onze vrienden genoten hebben gister van de gruwelmiddag hier en mijn zoontje was erg blij met alle aandacht.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Tja, laten we het er maar op houden dat iedereen anders is. Prima toch?

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Idem!

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb wel binding met sommige kinderen van onze vrienden. Deze zie ik ook vaker en doen we ook regelmatig wat mee.
    Er zijn ook vrienden bij waarbij ik echt geen binding met de kinderen heb omdat ik ze ook nooit zie buiten verjaardagen om. Ik ga naar deze verjaardagen uit respect maar niet omdat ik er zelf graag heen wil.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Het is moeilijker een leugen te vertellen dan de waarheid spreken. Eerlijkheid duurt het langst. En toch soms een leugen bewaren daar mee kun he veel mensen sparen.

@ is wel gek op de kinderen van anderen.

14. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Eerlijk?
    Nee vind dat ze in deze situatie de mond had moeten houden
    Zeg t gewoon af vind de waarheid soms te hard en negens voor nodig! Je vraagt er niet om dus houd wijs je mond zou ik denken! En uhhhh graag of niet hoor zou ik denken! Ben daar heel hard en misschien kinderachtig in maar zou gelijk me buren anders bekijken ;) zal wel een hoop over me heen krijgen maar ik vind echt dat sommige mensen te hard zijn met de waarheid ik bedoel als ik alles moet zeggen wat ik denk en voel heb ik oorlog met bijna de hele wereld!

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb eigenlijk helemaal geen band met de zoon van mijn zus.
    Deels door zijn autisme, ik weet dat hij daar helemaal niks aan kan doen en ik verwijt het hem ook absoluut niet. Hij is sociaal gezien wat afstandelijker en juist omdat ik dat ook heb, vind ik dat confronterend (om mezelf gespiegeld terug te zien:))
    En deels komt het ook doordat mijn zus en ik geen hechte familieband hebben met elkaar en we duidelijk niet de deur bij elkaar platlopen.

Met de jongens van zwager en schoonzusje (het broertje van manlief) heb ik dan weer wel meer binding.

Ik denk dat het voor TS onbewust toch teveel als afwijzing van haar kinderen voelt dat de buurvrouw haar dit zo gezegd heeft. Het liefst zie je dat iedereen het goed met je kinderen kan vinden, maar soms gaat dat niet altijd, dat is ook met volwassen mensen zo.

16. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    maar dan heb je toch zelf om de reden gevraagd? ik vind het namelijk helemaal niet zo raar om met de kinderverjaardagen te stoppen op een gegeven moment, vooral als de kinderen onderling niks met elkaar hebben. en in eerste instantie geeft ze dus ook geen reden maar zegt ze dat ze er eigenlijk vorig jaar al mee wilde stoppen en dan vraag je ZELF om een reden. tja dat ze dan eerlijk is kun je haar toch niet kwalijk nemen

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ooh dat laatste had ik niet gelezen, maar als je naar de reden vraagt dan vind ik het wel goed dat zij zo eerlijk antwoord. Blijft natuurlijk vervelend als iemand dat vindt.

Overigens dat goede vrienden elkaar uitnodigen op de verjaardagen van elkaars kinderen vind ik heel logisch. De basis van een goede vriendschap is voor mij wel het delen van mooie (en minder mooie) momenten. De verjaardag van de kinderen hoort daar zeker bij. Tja en als dat dan betekent dat ik een middag naast een of andere tante zit, so be it.

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb 8 goede vriendinnen met allemaal twee a drie kinderen. goed contact met buren met kinderen en dan ook nog eens 11 neefjes en nichtjes die me extra dierbaar zijn omdat ik zelf geen kinderen heb. Ik zou het niet tof vinden als mijn vrienden en buren zulke hoge verwachtingen bij mij neer zouden leggen en het een must is om een kinderverjaardag te bezoeken en dat daar de waarde van de vriendschap op bepaald wordt.
    Aangezien ik geen kinderen heb .. Heb ik mijn leven anders in moeten richten om het op een andere manier leuk te maken. In dat leven kan ik geen rekening houden met elk kinderfeestje.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik snap je volkomen!
    Zoveel kinderverjaardagen hebben wij niet, maar ik zou ook geen zin hebben in zoveel verjaardagen die jij dan wel zou hebben! Zijn er 30 ongeveer of niet?

20. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Daar komt het wel op neer. Sommige verjaardagen vallen samen en dan moeten er ook keuzes gemaakt worden.. Of ik ga dus helemaal niet ;)

Deel Deze Pagina