Moet je echt slapen op je linkerzij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anniepan, Sep 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anniepan

Anniepan Lid

Feb 6, 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Even een vraagje. Ik lees overal dat zwangere vrouwen op hun linkerzij moeten slapen. Dit is het beste voor het kindje etc.
    Zelfs las ik ergens dat als je op je rechterzij slaapt, je 2 keer zoveel kans hebt op een vroeggeboorte..

Nu is mijn vraag.. Slapen jullie ook (alleen maar) op je linkerzij? Het doet op een gegeven moment best pijn aan je rug ;) maar ik wil niks riskeren.

Bedankt! Groetjes

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik viel wel op MN linkerzij in slaap maar draaide in MN slaap altijd weer om.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik sliep en slaap gewoon zo als ik lekker lig. Op je rug schijnt niet zo goed te zijn, maar dat ligt voor mij ook niet lekker, dus dat scheelt. Op mijn buik wil niet echt meer en ik heb niet een voorkeur voor links of rechts, dus dat wisselt gewoon af. Als ik alleen op mijn linker zij zou slapen, zou ik geen oog meer dicht doen of gewoon in een andere houding wakker worden...
    Ik weet nog wel van mij bevalling dat toen baby's hartslag naar beneden ging, ik op mijn linkerzijde moest gaan liggen, dus het zal vast beter zijn, in ieder geval als het kindje niet veel ruimte meer heeft op het eind. Je kunt alleen niet controleren wat je doet tijdens je slaap, ik zou er niet teveel bij stilstaan en vooral zo lekker mogelijk slapen, want je energie heb je ook nodig!

4. Jynn

Jynn Fanatiek lid

Nov 21, 2011
    1,054
    0
    0
    Ik merk dat ik wel steeds meer op mijn linkerzijde lig, omdat als ik dat niet doe de baby net zo lang gaat trappen tot ik er op ga liggen. Maar ik wissel het wel af met mijn rechterzijde en soms wordt ik ook wakker op mijn rug. Ik ben een echt buik slaper, maar dat gaat echt niet meer.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik sliep de hele zwangerschap op mijn rechterzij.
    Linksom kon ik niet eens de slaap vatten.
    De vk zei dat het geen probleem was, je draait toch nog een paar keer in je slaap en ik werd niet op mijn rechterzij wakker.

6. Arr

Arr Actief lid

Aug 24, 2012
    249
    3
    18
    Ik had de hele zwangerschap op mijn rug geslapen, ook met mijn mega buik, dat heb ik altijd het fijnst ervaren. Ben altijd een rug slaper, op mijn zij kon ik niet in slaap komen...

7. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Ik slaap zowel op m'n linker- als rechterzij als op m'n rug... Recht op m'n rug vind ik niet comfi maar dan lig ik heel iets naar links of rechts gedraaid.
    Maar slaap ook veel op rechts en meneertje zit met 40+1 nog steeds lekker geloof ik hoor:D

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik slaap op alle kanten, ben erg druk in mijn slaap dus kan er ook niks aan veranderen. Ik slaap nu met mijn 19 weken zelfs nog heel schuin op mijn buik met mijn knie er ver onder....

9. SJAZS

SJAZS Lid

Apr 30, 2014
    34
    0
    6
    Ik heb eigenlijk tot best laat in de zwangerschap nog op mijn buik geslapen. En er na vooral op mijn rug. Ik ben nou eemaal geen zij slaper.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik had dit laatst ook gelezen, wist het ook niet. Probeer er nu wel op te letten dat ik op m'n linkerzij slaap, maar slaap ook mocht op m'n rechterzij en ook op m'n rug lig ik nog vaak.

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Volgens mij is eat zo vroeg in de zwangerschap nog niet iets waar je je echt zorgen om hoeft te maken... Ik slaap nu nog op mn buik (wel met 1 been opgetrokken) en zal dat blijven doen tot het echt niet meer gaat... Vorige keer bij 26 weken, maar ik gok dat dat dit keer een stuk eerder zal zijn... Als je last krijgt van je rug op je linkerzij zou ik het niet doen...

12. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Je kunt het slapen op een zij niet forceren, als je geluk hebt lig je op die linker zij het beste maar je draait toch van de een naar de andere kant, ik lag vanacht met 38 weken stiekem nog gedeeltelijk op mijn buik, werd er wel wakker van omdat het toch rot lag, maar zolang je lekker kunt slapen, niet teveel nadenken over de zij. Vraag eventueel aan je verloskundige of het kwaad kan die kan je wel geruststellen, en misschien wat tips geven!

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ik slaap alle kanten op. Wordt op alle mogelijke manieren ook weer wakker. Dat heb je toch niet in de hand, je draait zo veel.
    Ik kan me echt niet voorstellen dat je een vroeggeboorte kan krijgen door op je rechterzij te slapen.
    Laat je niet zo bang maken.

14. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik begin met slapen op mijn linker zij, en dan draai ik elke keer om en om van links naar rechts en weer terug. En soms dan ook een deel op mn buik heb ik gemerkt.

Vooral met inslapen is links goed om te beginnen want dan heb ik geen last meer van maagzuur.

15. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0

Zo gaat het bij mij nu eigenlijk ook de hele nacht. Met af en toe een tussenstop op m'n rug :p alleen het buikgedeelte sla ik over want dat gaat natuurlijk op deze termijn echt niet meer haha.
    Maar alleen op m'n Linkerzij liggen krijg ik last van m'n rug, last van m'n schouder en een doof gevoel in m'n linkerbeen. Dus dan draai ik toch wel weer op rechts...

16. Sannie86

Sannie86 Actief lid

Mar 29, 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap ook gewoon zoals ik wil. Daarnaast schijn je een x aantal keer per nacht te draaien dus je kan er niet zoveel aan doen. Ik slaap nog steeds op mijn buik bijvoorbeeld en vroeg aan de vk of dit erg was. Ze zei nee want als je lichaam of de baby het niet prettig vinden dan zorgen die er wel voor dat je draait.

17. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    linkerzij wordt inderdaad aangeraden ivm doorbloeding.
    Heb het mezelf wel min of meer aangeleerd vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (normaal buikslaper)
    Maar ondertussen ligt geen enkele houding meer lekker, dus de ene keer lig ik op m'n linkerzij, dan weer rechterzij en soms word ik ook wakker op m'n rug.
    En de kleine zit nog steeds veilig in m'n buik ;)
    Maar dan word ik wakker omdat ik het benauwd krijg :)

Je hebt tijdens je slaap toch geen invloed op je houding, dus zou me er niet al te druk om maken :)

18. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Ik wist dit niet. Heb evenveel op links als rechts gelegen denk ik. :p Hij is geboren met 40 week.

19. Meysje

Meysje Bekend lid

Nov 5, 2012
    531
    318
    63
    Ik kan alleen niet meer slapen op mijn buik, maar heb dit tot 24 weken ofzo nog gekund. Linker zijligging wordt aangeraden vanwege je longslagader, bij benauwdheid (hoorde ik) maar ik heb sowieso last van benauwdheid hoe ik ook lig. Sinds kort kan ik niet meer plotseling omdraaien door t gewicht, krijg daar kramp van, alsof ik door een snelle draai alle organen in verdrukking breng. Maar verder word ik op allerlei manieren wakker, voornamelijk half op mijn mans kant van het bed, zo scheef mogelijk :p

20. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Jep, dit herken ik ook. Van rechterzij naar Linkerzij gaat ook eerst langzaam op m'n rug, ff blijven liggen en dan doorrollen naar links.. (Of andersom) :p anders krijg ik een heel raar gevoel in m'n buik, alsof het kindje ineens van de ene naar de andere kant 'gegooit' word en m'n organen verdrukt haha.

Share This Page