ik heb net een discussie met iemand die ik in mijn omgeving ken die ook probeerd zwanger te worden ( 10 de ronde ) volgens haar gevoel heeft ze geen eisprong meer gehad de afgelopen maanden , maar wordt iedere maand in korte cyclus wel ongesteld en best hevig verteld ze........... maar het is toch zo dat je wil je ongesteld worden je toch een eisprong nodig heb? ze gaat volgende maand naar de gyn en wil evt clomid gebruiken dan als de gyn het goed vind... of heeft ze toch gelijk, mijn gevoel zegt anders... liek.
je zegt dat zij een korte cyclus heeft???? als ze een cyclus heeft van 21 dgn of korter dan heeft zij waarschijnlijk idd geen eisprong, ze zou zelf kunnen nagaan of ze wel of geen eisprong heeft dmv temperaturen of ovulatietesten te gebruiken die je LH piek meten (LH piek gaat vooraf aan je eisprong) maar het kan dus idd wel dat zij geen eisprong heeft maar wel menstrueerd. de gyn kan (en zal dat waarschijnlijk ook doen) haar dan idd clomid voorschrijven.
Ze is inderdaad deze maand begonnen met tempen. geloof dat haar cyclus rond 24 a 25 ligt kwee nie zeker ... hoe kan je dan wel menstueren en geen eisprong hebben..?
ik dacht het namelijk ook met pco in mijn hoofd dat als je niet een eisprong hebt dat je dan ook geen menstruatie hebt..... vlgs haar zijn het twee verschillende mechanismen die niet samen hoeven te werken eisprong en ongesteld worden dat die ook los van elkaar kunnen staan...
Ik dacht juist altijd dat je ook kan menstrueren zonder eisprong te hebben hoor! Anders hebben heel veel vrouwen toch meteen in de gaten dat er iets niet klopt en gaan ze eerder naar een gynacoloog?? En als je de pil slikt dan wordt toch ook je eisprong gestopt en wordt je toch ook ongesteld? Of is dit geen logica
als je ongi wordt , heb je ook een eisprong volgens mijn gyn. meestal tussen de 11 en 16 dagen na de eisprong wordt je weer ongi greetz asjuh
Hoi hoi, ik weet dat als je de pil slikt geen eisprong hebt ,maar wel je menstruatie.Je lichaam maakt je baarmoeder zover klaar dat er een eitje ingenesteld kan worden,door de pil komt er alleen geen eitje vrij. Dus volgens mij is kan je wel ongi worden zonder dat je een eisprong hebt gehad. groetjes Janine
Ik zal ff als ervaringsdeskundige mijn woordje doen hahaha Ik heb PCO,menstrueerde wel,maar onregelmatig en had geen tempverhoging. Je kan dus wel degelijk menstrueren zonder eisprong. Wat die gyn dus zegt klopt helemaal niet en dat vind ik wel raar. Mijn ha zei dat je eisprong niet voor een menstruatie zorgt ,maar je hormonen zorgen voor een bloeding. En het is echt waar,heb het bij mezelf gezien!! je kan het ook op-google-len groetjes Pientje
Om het nog een beetje ingewikkelder te maken. Als ik het goed begrepen heb, kan je positief testen op een ovulatietest en dan toch niet ovuleren. Je lichaam maakt zich wel helemaal klaar, maar er gebeurt toch niets. Dus, je kan wel ovulatietesten gebruiken, maar die geven ook niet altijd uitsluitsel. Groetjes, Dominique
Ja das ook waar. Een positieve ovutest is geen garantie dat je een eisprong hebt. Die meet nl. alleen het LH gehalte,maar om te weten of je ei ook is gesprongen zou je het progesteron gehalte moeten meten. Of tempen,aangezien progesteron zorgt voor een tempstijging.
maar die gyn spreekt dan over een menstuatie met pilgebruik. Kunt u mij uitleggen of en hoe het mogelijk is om zonder eisprong toch te menstrueren? Is een menstruatie zonder eisprong dan qua gevoel gelijk aan een "normale" menstruatie? Bij de pil bijvoorbeeld is er geen eisprong. Toch treedt een bloeding op doordat de hoeveelheid hormonen tijdens de stopweek ineens minder wordt. Zo kunnen schommelingen in de hormoonspiegel of het niet doorzetten van de eisprong tot bloedingen leiden. Dat noemen we dan een anovulatoire bloeding
Dat is zijn voorbeeld... zijn laatste zin moet je lezen... het niet doorzetten van een eisprong enz...