Okee, de spenen gaan elke 3 maanden de vuilnisbak in, maar wat te doen met een fles (difrax). Moet je die ook van tijd tot tijd vervangen?
nee hoor de fles hoef je niet te vervangen, tenzij je dat zelf wil. Soms kunnen flessen wel eens lelijk worden door het veelvuldig wassen in de vaatwasser, maar zelfs dan hoeft het nog niet.
spenen gaan hier echt na 3 maanden de container niet in.. zou niet weten waarom.. hygiëne vind ik geen reden.. maak ze regelmatig goed schoon.. difrax spekken vind ik ook niet nodig.. dus ik vervang de spenen pas als ze zichtbaar beginnen te slijten..
de spenen gaan hier na 6 weken al weg en de flessen niet ik heb er meerdere van dus ik wissel af en toe van fles en dan blijven ze redelijk goed
Spenen om de 6 weken verwisselen heb ik altijd gezien als een leuke manier om de spenenfabriek draaiende te houden. Ik bleef ze gewoon gebruiken. Flessen idem, de jongste kreeg gewoon de flessen van de oudste.
O, gelukkig dat er meer zijn die de spenen blijven gebruiken. Ik vond mijzelf al een ontaarde moeder...
tegen mij is altijd gezegt om de 6 weken vernieuwen nou dan ga ik ze gewoon toch maar houden denk ik dat scheelt idd een hoop geld
ik verwissel de spenen dit keer ook niet steeds meer, bij de oudste deed ik dat wel trouw dacht ik dat ze er iets van konden krijgen ofzo als ik dat deed. hoezo jong en onnozel. ik moet ze nu eigenlijk weer vervangen dat wordt dan de vierde keer.
Flessen kopen wij af en toe nieuwe, als we toe zijn aan een ander kleurtje ! Maar nodig is het niet eigenlijk. Spenen kijken we niet zo nauw na, als ze er wat smoezelig uit gaan zien (vooral bij de kv gebeurd dat vind ik, speen van de jongste blijft/bleef veel langer mooi dan die van de oudste twee namelijk) dan doen we ze weg en halen we nieuwe. En komt denk ik neer op om de 4/5 maanden ofzo.
Oh gelukkig, ik gebruik ook al maanden dezelfde spenen In het begin wisselde ik ze nog wel om de paar weken/maanden om. Ik heb alleen dr brown flessen en ik kan de spenen alleen online bestellen (aangezien ze bij de prenatal hier nooit op voorraad zijn, grrrr!). Dus de drempel ligt ook wat hoog De flessen zijn nog hetzelfde als vanaf het begin. Ik denk wel dat ik nieuwe flessen ga aanschaffen voor nummer 2. Deze zijn nml niet BPA vrij en dr brown heeft deze inmiddels wel in Nederland. Bovendien zijn ze ook wat beschadigd doordat we voor de nutriton en pap een garde gebruikten.
Sinds wij op 3-standen spenen zitten hebben we ze niet meer vervangen, erg he! (nu ong 4-5 maanden). Wel worden ze elke dag uitgekookt en ik check ze vaak op scheurtjes. Hier gingen kindjes na elke vervanging van de speen een tijdje slechter drinken. Nieuwe speen is weer hard en ze moeten er aan wennen. Flessen heb ik ook nooit vervangen. We hebben wel de ventielen al 2 keer vervangen. De kleine flessen die ze de eerste maanden hadden, gebruiken we nu om water/thee te geven als ze 's nachts wakker worden.
Haha nou ik vervang de spenen ook niet hoor. Ik heb 6 flessen dus dat zou een duur grapje worden. Die spenen slijten amper. Pas als ze er smoezelig uit gaan zien vervang ik ze. We vervang ik elke 2 maanden de fopspenen.
In het begin verving ik het trouw om de 6 weken...maar nu niet meer hoor! Hij krijgt nog maar 2 flessen pper dag en we hebben ook twee flessen...dat betekent dus dat 1 speen 1 keer per dag wordt gebruikt...nou ik ga een speentje na 42 keer gebruiken niet weggooien! Ik kijk ze goed na en vervang ze als het nodig is! Hetzelfde met zijn fospeen trouwens...die gebruikt ie ook veel minder dus vervang ik hem ook minder snel!