Onze kleine man is bijna 6 maanden en volgens het pak moeten we dan naar nummer 2. Maar ik vroeg me af wat het verschil is? Buiten de samenstelling om dan want dat heb ik al bekeken. Of zit het em daar gewoon simpelweg in? En is het erg om daar iets eerder of later mee te beginnen? Ik snap dat er geen klokje opstaat maar van het weekend hadden ze in de supermarkt alleen nog nr 2 staan en heb em niet mee durven pakken, ben 15 kilometer verder naar een andere supermarkt gereden. Alvast bedankt.
Nee, het komt niet op een dag aan. Alleen zit er in nr2 iets meer voedingsstoffen per cc. Daarom zegt "men" vaak dat de max 800cc is. Mijn CB maakte daar 700 van. Ze moeten dus eigenlijk al een beetje vast eten krijgen om de dag dan door te kunnen komen. Als jou kleintje al wat groente en fruit eet dan moet het met de 3a4 flessen wel lukken. Maar eet de kleine niks, kun je beter nog even doorgaan met nr1 voeding.
Wij zijn bij 6 mnd en 1 dag overgestapt.. Van cb had ik t advies gekregen dat ik wel 4 keer 210+7 mocht geven.. ( pepti 2), maar daar kwam Gijs lang niet aan toe.. Ik heb 1 & 2 ook vergeleken.. Van t een zat bij 1 wat meer en van t andere in 2 weer meer.. Ik denk dat t ook wel een goede vraag is om bij de fabrikant( klantenservice) te stellen..
'k ben net overgestapt van 1 naar 2, dacht dat dit gewoon moest als je kindje 6 mnd is geworden. Hmm niet zo slim van mezelf. Heb de friso klantenservice even gebeld en inderdaad mag je kindje eigenlijk niet meer dan 800cc per dag als je 2 geeft. Af en toe wat meer maakt niet uit maar dagelijks wel want dit kan slecht zijn voor de niertjes... Hmmm was mij dit maar eerder verteld want dan was ik nog even bij 1 gebleven aangezien mijn kindje toch vaak wel boven de 800cc wil drinken
dan moet ik ook eens kijken of ik wel overstap aangezien mitchell tot 7,5 zeker geen groenten mag hij krijgt nu 4 flessen per dag.. dus dan komt hij elke dag tot zeker 800cc, 840 om precies te zijn
ja ik zal eens kijken als hij 6 maanden is om toch nog even tussendoor de kinderarts te bellen over wat ik mag doen ermee volgens haar moesten we wel met 6 maanden over op opvolgmelk maar met 7.5maand terug komen en dan zullen we eens kijken of hij groenten enzo mag.. hij heeft nu soms al niet genoeg aan die 4 flessen maar ik wil hem niet weer een late fles gaan geven hij zit nu net zo goed in zijn ritme 07:30u - 11:30/12:00u - 16:00u - 20:00u en slaapt dan wel de nacht door, maar overdag lijkt hij niet genoeg te hebben pfff tis allemaal wat af en toe he
Thanx voor de antwoorden. Ik ga na het weekend maar even bellen met de klantenservice want hier krijgt de kleine man wel al vast voedsel en zit op 4 flessen. Even vragen wat het beste is.
ik heb mijn dochter vandaag voor de avond voeding nr. 2 gegeven,en als 1 op is ga ik over op 2. dit omdat ze duidelijk aangeeft dat ze meer wil ,ze maakt smakgeluiden en vind ons eten zeer interressant. ze drinkt nu zo`n 900 cc en ik denk dat als ze bijvoeding krijgt ze vanzelf minder gaat drinken.
Dan zou ik lekker overgaan, het kijkt echt niet op een dag of wat hoor. Je kunt het in het begin ook mengen. Grootste verschil is dat opvolgmelk veel zetmeel bevat, waardoor het een vol gevoel geeft. Het is dan ook heel normaal dat kinderen als ze opvolgmelk gaan drinken al snel veel minder melk willen. Opvolgmelk bevat ook veel meer ijzer, en teveel ijzer kan ze gevoelig maken voor darminfecties. Daarom mag je niet meer dan 800cc (24 schepjes) opvolgmelk op een dag geven.
ik ben ook pas later overgegaan omdat onze vent nog best veel dronk met 6 maanden. inmiddels weet je al dat je met no 2 niet emer dan 24 schepjes mag even denk ik. je moet het allemaal niet zo letterlijk nemen hoor. gewoon naar je kindje kijken. het komt echt niet op een dag of een week of een maand.
Ik gebruik Nutrilon standaard en AR en dat meng ik ( 3x3 ) en nu heb ik van de AR nr 2 gepakt en ben het sinds een paar dagen aan het mengen. Het enige wat ik merk is dat hij nu wat melk laat staan ( 10cc ) maar of dat daar aan ligt weet ik niet. Volgende week op het CB even overleggen hoe ik het beste verder kan gaan omdat hij toch ook steeds meer vast voedsel zal gaan krijgen in de komende maanden.
Maar dan krijgt hij toch zeker heel sterke dieetvoeding? Dan gelden weer heel andere dingen. Volgens mij kun je trouwens altijd even tussendoor bellen hoor als je vragen hebt.
Vervelend allemaal he? Inderdaad verstandig om even tussendoor de kinderarts te bellen om te vragen wat je hiermee mag en kan doen. Mijn zoontje van 7,5 maand heeft tot dusver ook alleen nog maar melk als voeding, Pepti 4x op een dag 210 cc + 7 scheppen. Volgens mijn KA kunnen ze het tot een jaar indien nodig best op alleen melk doen. Echter zie ik dat mijn zoontje hier inmiddels ook echt niet meer genoeg aan heeft, is erg hongerig tussendoor en grijpt ons eten uit de handen. Sinds twee weken zijn we voorzichtig aan begonnen met het proberen van bijvoeding onder begeleiding van een diƫtist. Hopelijk heb je inmiddels al meer duidelijkheid verkregen van de KA en zo niet dan hoop ik dat je dat snel zult krijgen.
O trouwens, toen mijn kinderen begonnen te grijpen maar van ons nog geen bijvoeding mochten hielden we ze best nog tevreden door ze een plastic lepel en bord te geven als wij aan het eten waren. Konden ze vast 'oefenen'.