Ik heb dat gelukkig (nog) niet. Ik krijg juist vaak positieve reacties, zoals 'o je begint het nu wel aardig te zien', 'schattig mooie buikje'. En iVoor mij gevoel ben ik juist veel aangekomen, dus het valt me allemaal reuze mee
ik heb eigenlijk nooit botte reacties gehad. Wel een lollige reactie van een goede kennis van mijn vader die me "sterkte" (met een grote grijns) wenste. ik was toen ook pas 12 weken onderweg dus moest nog wel even. van de eerste. ik kon er wel om lachen, hij is een vrijbuiter die ik zelf niet snel met kinderen zie lopen. Daarna kwam een andere kennis van mijn vader, die jongen (36)heeft ze niet alle 100 op een rijtje en heeft het verstand van een 12 jarige, is ook helemaal niet erg hoor, het is een aardige jongen verder maar als zo iemand je dan ook sterkte gaat wensen op een hele serieuze toon, komt de boodschap een beetje raar over
hier zei iemand een keer toen ze hoorden dat ik zwanger was: nou jij liever dan ik....oke niet iedereen wil kinderen, maar moet je dat zo zeggen dan???
Brrr krijg echt kippevel van sommige opmerkingen! Tis toch verschrikkelijk om dit soort opmerkingen te maken naar zwangere vrouwen. Daarentegen vind ik sommige weerwoorden weer geniaal :-D Gelukkig heb ik er zelf (nog) geen last van. Hoop dat ik een aantal kan onthouden.
ik ben begin 2011 gestopt met roken en toen ruim 20 kilo aangekomen omdat ik alles opvrat wat los en vast zat. Dus mijn opmerkingen bestonden uit: - "Je hoeft nu niet te eten voor twee hoor" alsof mijn zwangerschap een excuus zou zijn om nog meer te gaan eten. - Een oud collega toen ze het nieuws hoorde,: "O was ze nog niet zwanger dan?" Sinds mijn zwangerschap eet ik juist veel minder dan daarvoor, ik ben ook nog maar 3 kilo aangekomen en daar ben ik heel blij mee! Maar van dat soort opmerkingen wordt ik echt heel verdrietig! Gelukkig zegt mijn vriend juist dat hij me zo mooi vind, en hij is gek op mijn baby buik! De schat!
Vreselijk vind ik die opmerkingen. Barste steeds nog net niet in huilen uit maar mensen kunnen/konden mij zo vreselijk onzeker maken met dergelijke opmerkingen.... Ongetwijfeld dat ze het niet zo verkeerd bedoelde maar heeft er wel voor gezorgd dat ik het grootste gedeelte van mijn zwangerschap niet heb genoten van mijn groeiende buik. Vind het week moment bij de controles ook echt vreselijk.... Gister moest ik weer maar heb nu besloten me er niet meer druk om te maken, te gaan genieten, iedereen te laten lullen en ik zie na de bevalling wel weer wat er blijft plakken aan kilo's en hoe ik die er weer vanaf ga krijgen...... (nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk lukt haha)