Moet je een weegschaal in huis hebben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nu hoorde ik net dat als je in het ziekenhuis bevald geen weegschaal voor de kleine in huis te hoeven hebben klopt dit? Want ik ga wel borstvoeding geven dan weet je toch niet of de kleine genoeg binnen krijgt.
    Wie kan me helpen?

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nee die hoef je inderdaad niet in huis te hebben,
    als het goed is neemt je kraamhulp er wel eentje mee.
    en als ze weg is kun je altijd naar het inloopspreekuur bij het consustatieburo om je kindje te wegen.
    wanneer dat inloopspreekuur is moet je even informeren bij je consulatieburo

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Moet je dan een weegschaal in huis hebben? Stond niet op het lijstje dat ik van de thuiszorg heb gekregen...

En om met bv te kijken of je kindje genoeg binnenkrijgt zijn er ook nog andere manieren:

Hoe weet je nu dat een baby genoeg krijgt? Je kunt naar de volgende dingen kijken

• de baby drinkt minimaal 7 à 8 keer per etmaal;
      je hoort en/of ziet de baby ritmisch slikken of klokken tijdens het drinken;
      je laat de baby rustig de borst leegdrinken, zolang als hij/zij wil en daarna naar wens nog de tweede borst;
      je borst(en) voelen na het voeden soepeler aan dan voor de voeding;
      de baby heeft minimaal 4 zware wegwerpluiers per dag, of minimaal 6 kletsnatte katoenen luiers;
      de eerste maanden komt de baby tussen de 90 en 200 gram per week aan;
      de baby is alert en tevreden;
      tijdens de eerste weken moet een baby iedere dag een paar keer ontlasting hebben. Na verloop van tijd is dit niet meer nodig. Sommige borstgevoede baby's gaan zo efficiënt met hun voeding om dat ze eens in de twee weken ontlasting hebben.

www.vbn.borstvoeding.nl

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee hoeft niet hoor. De kraamverzorgster of VK heeft deze als je thuis bevalt. Ik heb het ook nagevraagd.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Voor zover ik weet is het idd niet nodig om een weegschaal aan te schaffen.

Ikzelf heb er eentje gekregen, stond een tijdje geleden in het Blokker boekje met dukaten ;)
    Zelf had ik hem ook niet gekocht maar nu ik hem heb gekregen vind ik het wel leuk ;)

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kraamhulp heeft er eentje.
    en als de kraam hulp weg is kan je er altijd eentje lenen mocht het nodig zijn, of je kan naar het weegspreekuur.

7. Es1981

Es1981 Actief lid

Wij hebben er een moeten huren bij de thuiszorg winkel. De kraamzorghulp had er zelf geen een.
    Ik vond het ook leuk om te zien hoeveel ze dronk een aankwam.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik had gisteren een voorlichtingsavond in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat je WEL een weegschaal nodig had als je borstvoeding ging geven. Zit wel verschil in dus. Ik zou gewoon even aan je (toekomstige) kraamzorg vragen wat hun werkwijze is. Maar als het kindje goed plast en lekker tevreden is moet hij toch genoeg binnen krijgen ?

Deel Deze Pagina