Ik zie heel veel mensen die vrij vroeg een afspraak hebben met hun VK. Ik heb deze pas 2 november en zou dan volgens eigen berekeningen 8 weken zijn. op zich voel ik me heel goed en het hoeft dus niet perse eerder. Wat is jullie ervaring hiermee?
Sommige hebben eerder een afspraak omdat ze eerder een miskraam gehad hebben of door onzekerheid of ik geloof dat het per stad/dorp verschillend is wanneer je bij de verloskundige mag komen.
Hoi, ik vroeg me dit ook al af want ik heb 16 november mijn eerste afspraak maar dan word er nog geen echo gedaan die is pas in mijn 12e week. Vroeg me al af in vergelijking met anderen of dit normaal was? Liefs
8 weken is ook nog best vroeg hoor... maakt ook niet zo heel veel uit allemaal, de eerste keer is gewoon de intake
Bij ons vragen ze je om rond de 8ste week voor een eerste afspraak te komen. Rond de 10e week krijg je dan een termijnecho. Volgens mij is dat vrij standaard, tenzij er eerdere miskramen zijn geweest of andere zaken waardoor eventuele eerdere bezoeken nodig zijn. Eerste afspraak is inderdaad alleen intake (lading formulieren). Veel plezier bij jullie eerste afspraak.
ik ga pas rond 12 weken naar de huisarts... dat is hier in het dorp ook de verloskundige. voor een echo moet ik dan wel weer ergens anders heen maar daar krijg ik dan wel een telefoon nummer van en kan ik zelf bellen voor een afspraak. waarom zou je eerder heen gaan? dat heeft toch geen zin. ze kunen nog niets voelen of het hartje horen!
@ moniek Het hartje schijnt al te horen te zijn met 6 weken. Ik denk dat jij heel zeker bent, maar dat is niet iedereen. Ik zelf ben onzeker door een eerdere miskraam en krijg dan ook een echo met 8 weken en daar kijk ik erg naar uit. Mocht alles goed zijn zo op de echo te zien en het hartje horen kloppen dan ben ik wat zekerder dan nu!
Het hartje horen met een doptone bij 6 weken lukt niet hoor, als je mazzel hebt zie en hoor je hem kloppen tijdens een echo als je die zo vroeg krijgt, maar zelfs dat is vaak met 6 weken nog best lastig en zelf zie je dan al helemaal niet zoveel. Met 8 weken lukt het meestal wel om met de echo een hartje te zien kloppen en vanaf ong 12 weken lukt het de vk met een doptone. Ligt r een beetje aan hoe je baarmoeder ligt en of je kind meewerkt
ik heb toen ik 6 weken was een echo gehad en toen ik 8 weken was. ik ben met 11 weken voor het eerst naar de vk geweest en omdat ik toch al 2 echo's had gehad hoefde ik met 12 weken geen echo meer. normaal ga je bij ons ook met 8 weken naar de vk en krijg je met 12 weken een echo. bij mij liep het toevallig anders
ik ben ook met de 8 weken naar de vk geweest intake en mag terug met 14 weken en mag donderdag a.s. voor de termijnecho! spannend
ik ben ook erg onzeker maar bij ons doen ze meestal geen echo voor de 12e week.alleen als het echt nodig is. ik zou ook heel graag een echo willen nu, maar als ze dat niet nodig vinden.......kan ik er niks aan veranderen. dus heeft het voor mij geen zin om eerder heen te gaan. oja een miskraam is hier ook geen goede reden! heb ik nl ook eerder al gehad.
Ik heb hier bij ons ook op 3 november de eerste afspraak en dat is vroeg hier. Normaal kan je pas rond je 10e week naar de VK. Ik heb t eerder aangevraagd omdat ik door mn handicap niet weet of het allemaal wel goed gaat. Met de kleine natuurlijk wel, maar met mezelf is nog de vraag! Het verschilt volgens mij echt per dorp en/of stad. Liefs, Duveldraakje
Ik heb toevallig vanmorgen gebeld,ook omdat ik al 3 weken op bed lig zo beroerd ben ik,moet morgen gelijk komen en krijg een echo...