Moet je flesjes na elke voeding uitkoken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annetje, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Tot zes maanden heb ik borstvoeding gegeven en af en toe een flesje afgekolfde melk gegeven. Toen kookte ik de fles iedere keer uit.
    Nu geef ik nog 2 borstvoedingen en 3 flesvoedingen op een dag.
    Moet je het flesje dan na iedere voeding weer uitkoken of mag je hem ook gewoon afwassen?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De flesjes mag je ook goed afwassen. Ik kook de flesjes vaak toch nog wel eens per dag uit, en anders om de dag. Het hoeft volgens mij niet meer.

3. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik kook het flesje wel na elke voeding uit, we hebben 2 flesjes, dus de een is al schoon en staat klaar voor de volgende voeding, en de ander kook ik dan uit na de voeding.
    Doe ze ook gewoon in de vaatwasser (zijn ze geschikt voor)

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Je hoeft ze tegenwoordig niet meer elke voeding uit te koken, goed afspoelen met heet water was voldoende en dan 1 keer per 24 uur uitkoken of in de magnetron sterilisator.

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik kook de flesjes 1x per week uit.

6. Niet meer actief

ik ook 1 x per week

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Echt waar ?
    Ik doe het ook 1x per dag !

-X-

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    1 x per dag zolang je baby nog klein is. Later (weet zo niet meer vanaf wanneer) is 1 x per week voldoende. Ik doe het nu nooit meer. Alleen nog maar in de vaatwasser.

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    1 keer per week, ik denk al sinds ze een half jaar is ofzo. En ik moet zeggen dat de klad er ook wel een beetje in komt hoor met mn 1 keer per week. Wel was ik ze na de voeding af met heet water en een beetje afwasmiddel en dan hangen ze op het flessenrek te drogen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben we vanaf het begin 1 keer per dag uitgekookt. Tussendoor de flesje goed gespoelt met heet water.
    Vanaf een maand of 4 kwam de klad er wat in, en werd het 2 keer per week. vanaf 6 maanden gaat het spul gewoon dagelijks mee in de vaatwasser. De fopspenen gingen nog wel eens per week uitkoken. Maar daar zijn we nu vanaf.

11. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    De kraamzorg vorige week vertelde me dat het nieuw beleid is dat flessen en spenen helemaal niet meer uitgekookt hoeven te worden, om een wat minder steriele omgeving voor baby's te creëren, zodat ze wat weerbaarder worden.

Stond ik van te kijken... maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze toch nog wel iedere dag even steriliseer in de magnetron. Vind het een prettiger idee.

12. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    mag de speen van de fles ook in de vaatwasser?

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ja hoor. Doe het hier al meer dan een half jaar. Gaat prima! Alleen papspenen spoel ik vooraf even om. Anders blijven er soms restjes pap in de speen zitten.

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede

Deel Deze Pagina