hoe langer doorslapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dorisn, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zit met een dilema. alyssa krijgt tussen 22.00 en 23.00 de laatste fles en wordt dan tussen 5.30 en 6.30 wakker voor de eerste fles. ik zou het wel prettig vinden als ze wat langer doorgaat slapen zodat we haar eerder naar bed kunnen doen. hoe kan ik dat het beste aanpakken. ze is nu ruim 2maanden en krijgt 5x 180 (drinkt ze niet altijd leeg).
    ik zat te denken aan nutrix, maar weet niet of dat nu echt extra vult en of dat nu heeft omdat ze nog niet altijd 180 drinkt.

liefs doris

2. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Wat is precies Nutrix?

Tinkerbel.

3. randi

randi Niet meer actief

5x een fles van 180 is normaal om haar te geven op die leeftijd, ze is nog een beetje jong om op 4 flessen te komen. vind zelfs mooie uren dat ze slaapt voor haar leeftijd hoor, denk dat je gewoon nog wat geduld ga moeten uitoefenen ze geven het zelf wel aan wanneer ze die late fles niet meer willen

4. Mooie uren toch die ze slaapt? Ze gaat vanzelf wel nog langer slapen. Gewoon geduld hebben lijkt mij..

Eerder op bed brengen komt vanzelf wel, als ze actiever wordt en bijvoeding krijgt..

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jee ik had er erg blij mee geweest! ONze Demi slaapt pas sinds een ruime week op die manier!

En Nutrix werkt ook niet bij elk kindje, want Demi sliep er niet langer of korter van.

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt raakte verstopt van de nutrix...
    en sliep er echt niet langer op
    ze is ook wel wat jong...

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik vind het ook erg mooie slaapuren voor een kindje van 2 maanden

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    twas ook niet bedoelt als klacht, ik weet dat we absoluut niet mogen klagen. ik lees alleen dat veel kindje al eerder op bed liggen dus vroeg ik me af of dat bij alyssa ook zou kunnen. maar idd ze is nog erg jong. we wachten het dus maar gewoon af.

liefs doris

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij geven Fabian om 21.30 de laatste fles. En dan slaapt hij door tot 7.30.

Wij moesten hem altijd wakker maken voor de laatste fles. Hij dronk dan niet echt super. Sinds we de laatste fles eerder geven slaapt hij langer. Misschien een idee?

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wow wat slaapt ze al goed :) je mag zeker niet klagen hoor. ik moest er met 2 maanden nog 3x uit en wel 12 uur,3 uur en 6 uur :) dus denk dat je niks meer kan doen dan genieten. met 4 maanden sliep ze van 9 tot 5 ongeveer :) en dan naar de flesje weer tot 8 a 9 uur en vanaf ongeveer 6 maanden slaapt ze van 9 tot 7 en nu zlefs van 7 tot 7.

wij gaven de laatste voeding op den duur rond 8 uur en ineens sliep ze door :)

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa hebben we gisteren de laatste fles om 22.00 gegeven. die ging er goed in en ze heeft geslapen tot 6.00, toen was ze ff aan het piepen en toen ik mn bed uit wilde gaan was ze weer stil. uiteindelijk werd ze om 6.45 echt wakker. we gaan het vanavond weer proberen. als ik weer aan het werk ben moet ze toch om 6.15 de fles krijgen anders redden we het niet met wegbrengen en op tijd op het werk zijn. dus dan zal de laatste fles toch wel eerder zijn denk ik.

liefs doris

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ze slaapt idd netjes lijkt mij, als je leest hoeveel kindjes pas zo doorslapen na een maand of 3,5 of 4!

Wij geven Lena laatste flesje als we zelf gaan slapen, meestal rond twaalven dus Alyssa slaapt al langer... (Lena is een dik weekje jonger)

De laatste tijd werd ze om 6 uur wakker, maar vanochtend opeens om 7 uur! :D Maar mijn man had het rolluik helemaal dicht gedaan opeens, normaal doe ik dat nooit. Misschien had dat er iets mee te maken...

13. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik geef Kyano 4x 170cc en s'avonds tegen elf uur een fles van 200cc, gaat makkelijk op.
    En slaapt dan door tot 7 uur s'morgens.

En geef hem gewoon Friso Comfort 1

14. Niet meer actief

als ik het zo zie doet de kleine meid het toch al hartstikke netjes?

Ik zou er nu nog niets aan veranderen meid.

Wil je echt dat ze door gaat slapen, tja dan kun je idd eventueel proberen om nutrix aan de voeding toe te voegen zodat ze wat langer verzadigd is, maar nogmaals, ik vindt dat ze het hartstikke goed doet al. Je zult zien dat ze er steeds langere tijden tussen laat.

En wat je eventueel zou kunnen proberen is wat te schuiven met de tijden die tussen de voedingen zit zodat je haar de laatste fles iets eerder geeft?

succes

15. Mag je al nutrix gaan geven dan, als ze jonger zijn dan 4 mnd.. Op de verpakkingen staat namelijk vanaf 4 mnd?

16. Niet meer actief

het "mogen" is een 2e verhaal waar de meningen over verdeeld zijn.

het beste zou zijn je kindje voeding te geven voor hongerige baby's bijvoorbeeld die van friso extra zijn speciaal voor hongerige baby's maar worden vaak ook gebruikt als avond-nachtvoeding maar vaak blijft er dan best wel veel over wat je dan weer na 4 wkn weg moet gooien.

vandaar dat men ook vaak nutrix toevoegd aan de laatste fles om baby's op die manier "voldaan" te laten slapen.

Medewerkers van Nutrix zullen je vertellen dat het wel "mag" maar dat ze dat ook weer niet "mogen" zeggen. (snapje :) )

vroeger werd niet anders gegeven dan nutrix of molenaarskindermeel e.d. als laatste voeding voor de nacht. nu zijn er dus de varrianten als die van bijv. friso of nutrilon maar wat ik al zei, daarvan blijft er dus als het maar om 1 fles gaat best wel veel van over wat je moet weggooien.

groetjes kaatje

17. Wayne krijgt nu volledig Friso Extra.. Hij komt met de normale voeding niet uit.. Daar heeft hij niet genoeg aan..

En nu gaat het goed.. Hij krijgt 5x180/6, en dat gaat prima..

Om half twaalf krijgt hij de laatste fles, en dan slaapt hij tot ongeveer 7 uur half 8...

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Waarom zou je dat na 4 weken weg moeten gooien, mag zo'n zakje niet langer open zijn dan dat?

19. Niet meer actief

Nee na opening van een pak of blik moet het na 4 wkn weg worden gegooid. Zelfde ongeveer als met een potje voeding die je 24 max 48 uur geopend mag bewaren. (staat ook aangegeven op de pakken cq potjes)

groetjes kaatje

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    toevoeging van Nutrix in de fles is trouwens geen garantie voor langere verzadiging hoor.
    Hier maakt het totaal geen verschil.

Deel Deze Pagina