Hoi allemaal, Omdat ik nu toch echt eens moet afvallen ( ben volgens mij de enige moeder ter wereld die niet afvalt van borstvoeding geven en ik eet gewoon normaal dus ook niet snoepen ofzo ) wil ik weer magere melk gaan drinken. Mag dat wel als ik nog steeds borstvoeding geef? En wat geven jullie de kleine ( van ongeveer 1 jaar ) tussendoor voor drinken? Hier krijgt hij volle melk of fruitsap van Friso. Maar hoeveel mag ie eigenlijk hebben op een dag? Hij krijgt nog ongeveer 4 keer per dag borstvoeding. Groetjes Mamzie
Ik val ook niet af hoor, ondanks de bv. En ondanks de magere melk, dat drink ik namelijk zelf al jaren en zou eerlijk gezegd niet weten waarom dat niet zou mogen ivm bv?
Tuurlijk mag jij magere melk ! En ons kleintje krijgt wel eens een paar slokken water maar verder nog geen ander vocht.
Je bent echt niet de enige die niet afvalt van bv hoor... ik ook niet. Magere melk mag je gerust drinken. Verder mijn zoon drinkt eigenlijk alleen bv ( 3 tot 7x per dag) en heel soms wat water of heel erg verdunde roosvice.
aha ik ben dus niet de enige die niet afvalt van borstvoeding geven. Had het eigenlijk wel gehoopt dat ik zou afvallen als ik borstvoeding gaf. Maarja, kan niet alles hebben he Ik dacht dat magere melk misschien niet mocht omdat daar minder calcium in zit? En als je borstvoeding geeft dan moet je zorgen dat je voldoende calcium binnen krijgt toch? Dus daarom vroeg ik het me af
Die calciium krijg je ook gewoon binnen met andere levensmiddelen (bijv kaas, boter). Ik drink namelijk eigenlijk nooit melk. Vind het niet eens lekker en ik vind dat melk voor kalfjes is en niet voor mij maar dat terzijde! Gewoon lekker magere melk drinken! Succes met de kilo`s.
Volgens het CB mag je geen volle melk geven...hier zeggen ze dat het halfvolle melk moet zijn. tussendoor krijgt Kyra roosvicee.
Had ik gelezen! maar ze schrijft dat ze het kindje tussendoor volle melk geeft en hier zeggen ze dat dat absoluut niet goed is om volle melk te drinken te geven omdat die veel te vet is.
sorry carla, ik had mn bericht al snel weggehaald! Ik had het verkeerd gelezen ! Sorry! Sorry! Sorry! Tis nog vroeg
Ik drink zelf nooit melk hoor... calcium heb je idd nodig maar dat zit ook in veel andere dingen. Vind melk gewoon vies en daarbij is koemelk voor kalfjes.
een heleboel cb's zeggen juist dat volle melk goed is. Halvolle melk is voor volle baby's en volle melk voor halfvolle baby's. Erik zit bijna onder de onderste groeicurve, dus denk dat ie best wel wat xtra vetjes kan gebruiken Ik drink nu weer lekker magere melk. Vind ik veel lekkerder dan halfvolle. Maar is wel weer wennen hoor.
Heb dat idd wel vaker gehoord, maar Kyra is ook aan de lichte kant en toch mocht ik geen volle melk geven. Kyra is nu 1 jaar en weegt 8210 gram...
dus jij geeft halfvolle melk? Of peutermelk? Want ik las vandaag in WIJ jonge ouders dat DAT weer gezonder zou zijn dan gewone melk