Koortspieken bij baby 5 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bosuiltje, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi allemaal,

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
    Mijn mannetje is al vier dagen een beetje ziekjes. Een beetje, want het ene moment is zijn temperatuur gewoon prima (rond de 37 graden) en het volgende moment schiet ie omhoog tot (hoge) koorts.
    Bijvoorbeeld: vanmorgen toen ie wakker werd: 38.7, na het ochtendslaapje: 36.5, een klein uurtje later: 39.8.

Hij drinkt goed, slaapt goed (erg veel zelfs). Hij heeft vier dagen terug inentingen gehad, dus ik denk dat dat het is. Maar ik vind het zo vreemd dat zijn temperatuur zo hard schommelt. Ben al even langs de huisarts geweest, en die kon niets vinden waar de koorts door kon komen, behalve die prikjes. Als het maandag niet weg is, moet ik terugkomen.

Maar het frustrerende is dat ik dus de hele tijd denk dat het weer over is, om een uurtje later weer een koortsig kindje te hebben....

Ik lees graag ervaringen! Zou het iets anders kunnen zijn dan de prikjes? (Heeft ie de eerste keren trouwens geen enkele last van gehad.)

Groetjes,
    Bosuiltje.

2. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    van mijn huisarts begrijp ik dat een baby zomaar een verhoging kan hebben (even iets te warm aankleden, of te warm toedekken). Gaat bij baby's erg snel, een baby kan zomaar 40 graden hebben bij bijv een verkoudheid. Vooral belangrijk om je baby goed in de gaten te houden, als je baby anders / minder goed reageert, suf wordt, etc., dat zijn verontrustende signalen. Als het een beetje verhoging is maar de baby maakt verder een alerte indruk, in de gaten blijven houden, maar niet teveel zorgen maken. Beterschap!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmmm...onze Finley is bekend met urineweginfecties, dus als ik dit lees en mijn zoontje zou dit hebben, dan had hij vast weer een blaasontsteking (wat hij nu ook weer heeft.....).

Anders zou je voor de zekerheid zijn urine even kunnen laten controleren (wel even op kweek laten zetten)? Dan is dat in elk geval uitgesloten.

Weet niet of hij toevallig last heeft van dunne poep of tandjespoep? Want dan is de kans op een urineweginfectie groter doordat de poep overal gaat zitten.

Deel Deze Pagina