Onrustige benen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door brademarie, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik word af en toe echt gek van mijn onrustige, pijnlijke benen.
    Het begint ei de van de middag als ik zit.. À komt dat nare gevoel opzetten.. Vervolgens hoe later het word, hoe erger de pijn/ rusteloze gevoel..

Ik be. Nu 18 weken zwanger en het is al een week of 8 aan de gang, het begon eerst alleen in bed, maar het wordt dus echt erger.

Ik neem al wisseldouches warm/koud, masseren, maar soms doen ze zo een pij. Dat de lichtste aanraking al heel verveled en pijnlijk aanvoelt. Loop ook al op platte schoen ipv kleine hak aan laars.. Koffie etc gebruik ik amper..

Ik las ergens dat bananen eten zouden helpen? Mrk er niks van.. Ook las ik over magnesium en of zink suplementen bij restless legs.. Maar welke dosering mag ik gebruiken tijdens de zwagerschap?

Ik heb tevens een vitamine d gebrek, welke ik supplementeer, krijg 3 maandelijks vitb12 ingespoten en ook is mijn natrium verlaagd en ijzer/hb te laag. Door deze laatste alinea ben ik in behandeling bij de endocrinoloog. Echter mijn volgende afspraak is pas volgende maand en om nu eerst nog een maand o door te kwakkelen.. Weet niet of ik dat ga trekken door de slapeloze nachten, werken en een energieke peuter...

Heeft u nog advies? En met name over de dosering evt bij magnesium en of zink...

Met vriendelijke groet

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik adviseer bij onrustige benen inderdaad magnesium, dit kan je kopen bij kruidvat/drogist/da/etos, de dosering die je mag pakken per dag staat op de verpakking.
    Hopelijk geeft dit verbetering.

Groetjes Ineke

3. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik ga maandag gelijk aan de bak ;)

Bedankt voor uw reactie!!!

Deel Deze Pagina