Hoeveel rijstebloem in de fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door piemie, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    De titel zegt het al. Hoeveel rijstebloem doen jullie bij een fles van 180 cc. Op het pak staat 3 eetlepels maar dat is te dik voor mijn dochter. Ik gebruik de dr Brown fles met Etos pap speen erop. Mijn dochter slaapt nog niet door en volgens het CB gaat ze echt wel doorslapen op rijstebloem. Maar ik moet het nog zien. Maar het is het proberen waard.

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Volgens mij maakt het niet uit welke speen je gebruikt maar komt het door het ventiel wat in de fles zit.
    Denk zomaar dat die veel tegen houdt of verstopt gaat raken.
    Heb zelf geen ervaring met rijstebloem.
    Vind het wel weer een "raar" advies?? Het ene kindje slaapt er wel beter van en het andere kindje slaapt er juist onrustiger van ivm krampjes.
    Maar zoals je al zei je kan het proberen.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    :$ wat een vreemd advies van het cb weer...;)

Van rijstebloem gaat een kind niet doorslapen. Een kind slaapt door als het daar aan toe is. Nachtvoedingen zijn, als een kind daar zelf om vraagt, zeer goed! Zowel fles als bv kindjes.

Er zit totaal geen extra voedingsstoffen in rijstebloem dus ik zou het ook zeker afraden..

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou ja dat vond ik ook echt hoor! Eigenlijk wilde ze dat ik de 23.00 fles er ook af zou halen. Maar met rijstebloem om 19.00 slaapt ze echt wel door hoor... dit is mn 2e dus ik sla dat advies lekker de wind in. Maar goed rijstebloem is het proberen waard. Ventiel had ik er al uitgehaald idd..

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Oh en s nachts dan als ze komt wat echt niet zou moeten met 6 kg een nepfles aanbieden. 90ml water en 1 schep. Ik was ook not amused toen ik er vandaan kwam..

6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Als je kindje honger heeft dan meld hij zich vanzelf en een nepfles :( belachelijk!
    Met 6kg doorslapen was het maar zo die van mij slaapt niet vaak door en is ruim 9kg vind het ook geen probleem om er snachts uit te gaan maar idd een kindje bepaald zelf wanneer hij/zij er klaar voor is.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Das ook lekker...dus als je kindje dan de pech heeft al groot te zijn bij de geboorte (zoon woog 4,5 kilo), dan moet ie dus sneller doorslapen dan een kleiner kindje?
    Omdat ie nu eenmaal sneller op de 6 kg zit?
    Of een baby doorslaapt heeft met zoveel dingen te maken...borst of fles dat maakt niet uit.
    Een nep fles, ik vind het met stip nieuw binnen in de top 10 van cb kletskoek.

Je kan rijstebloem proberen, kijken of het werkt :)

8. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Op rijstebloem gaan ze niet altijd doorslapen ;) Mijn zoon sliep altijd heerlijk door maar sinds de rijstebloem is hij vaker wakker.Maargoed hij vind het lekker. Ik gebruik ook nog eens Nutriton door zijn flesvoeding vanwege spugen. Ik doe dan 180+6 en 2,5 nutriton en 2 afgestreken eetlepels rijstebloem. Ik gebruik de level 3 speen van dr brown op de dr brown fles en dit gaat perfect.

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja stelletje gekken zijn het. Ik klaagde er ook niet over. Ik melde het alleen. Jeetje wat een commentaar zeg. Maar goed ik ga het proberen met 2 lepels. Bedankt!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    1/3 van de kinderen gaat doorslapen als je ze rijstebloem geeft
    1/3 van de kinderen blijft wakker, gaat huilen en is drukker als je ze rijstebloem geeft
    1/3 van de kinderen geeft geen verschil.

Rijstebloem is bijvoeding en een aanslag op de darmen van een kind. En een kind gaat meestal vanzelf doorslapen zodra het er aan toe is.

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Grappig.. ik ben gister naar het cb geweest. Over 2 weken mag ik met pap beginnen. Dat kan dan in de fles van 19 uur. De fles van 23 uur hoef ik dan niet meer te geven en de kans is groot dat ze dan gewoon door slaapt.. zeiden ze...

Dus hier hetzelfde advies gekregen, ze zitten in ieder geval wel op 1 lijn :D

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Toch raar. Ik was gisteren bij CB en vertelde dat mijn zoontje 6x120 ml dronk. Daar waar de verpleegkundige ons naar 5x180 probeerde te duwen vond de kinderarts die helemaal prima. Toen ik vertelde dat hij nog niet doorsliep vond ze dat ook heel ''normaal'' en gaf ze aan dat ze dit gaan doen als ze er aan toe zijn. Nou is mijn zoontje nog geen 6 kilo (ik had dat al eens gehoord hier dat het cb dat zei) dus ik zei: ja en hij is natuurlijk ook geen 6 kilo. Moest ze om lachen en vertelde dat gewicht er niets mee te maken had. Vervolgens vroeg ik of bij 4 maanden rijstebloem toevoegen iets zou uitmaken en dat ik daar nogal huiverig voor was met zijn gevoelige darmen en daarop zei ze dat het ook niet zo was dat kinderen daar op gingen doorslapen. COMPLEET tegenovergesteld van wat hier gezegd is dus. Voor de zoveelste keer geen lijn in te vinden!

Ik ben wel benieuwd of hij straks doorslaapt TS ;)

13. sther3

sther3 Niet meer actief

Hier hadden ze het over 7,5 kilo.. dus ook over het gewicht zijn ze het niet eens ;)

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn meisje weegt 6,5 kg dus precies de norm van het cb hahaha

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje weegt over de 7,5 kilo en slaapt nog niet door.
    Hij vindt het gewoon veel te gezellig 's nachts even een momentje met mama. Hij slaapt daarna ook gelijk weer heerlijk verder, dus ik vind het niet zo'n probleem.
    Ik moet dinsdag weer naar het cb, dus ik ben benieuwd wat ze zeggen. Maar de kinderarts van het ziekenhuis vond iig dat hij nog prima die 5x 180 mag hebben.

16. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou ik heb het nog steeds niet geprobeerd eigenlijk. Ik voel me dr niet helemaal prettig bij. Misschien ook omdat het me bijna werd opgedragen, daar hou ik niet zo van. Ze is ook pas 19 weken. Bij mijn zoon begon ik pas met 6 mnd met bijvoeding. En die heb ik nooit rijstebloem gegeven. Zelf vind ik het ook geen probleem dat ze nog een klein flesje wil 's nachts hoor..

Deel Deze Pagina