Zoals de titel al zegt. Moet je een baby pap geven en zo ja waarom? Het CB zei dat ik wel pap kon geven aan mijn dochter maar vroeg mij eigenlijk af wat de toegevoegde waarde is hiervan. Ze krijgt ook bruin brood en crackers dus als het om de vezels gaat krijgt ze die al. Gewoon een nieuwsgierige vraag dus
Ik zal je verklappen dat mijn oudste dochter een grote kleuter is geworden zonder pap! Je hoeft echt geen pap te geven, hoor, ik vind het zelfs makkelijker om niet te doen. Boterham kunnen ze al snel zelf eten i.t.t. pap en dan is het veel makkelijker om melk inname te doseren.
Hier geen pap gegeven. Wel eens geprobeerd, maar ik vond het heel onhandig, kon geen goede speen vinden. En zag er ook de toegevoegde waarde niet van in (ze is goed op gewicht en slaapt door) en volgens cb hoefde het ook niet perse.
Nooit pap gegeven, toen ik merkte dat ze in de ochtend niet meer genoeg had aan alleen melk is ze brood erbij gaan eten. Zie geen toegevoegde waarde van pap als ze goed brood eet en daarnaast vind ik de ochtendvoeding in bed veel gezelliger dan moeten gaan kolven.
Hier was pap de oplossing toen mijn oudste slecht de flesjes dronk en teveel zou laten staan. Heb het nog nooit in een fles gegeven maar altijd gelepeld. En toen ik nog geen toetjes kom geven ivm kma heeft ze wel eens rijstebloempap als toetje gehad.
Nee hoor, zo'n geknoei en gedoe. Ben hier gewoon met 6 maanden met een boterham begonnen en dat vonden ze allebei prima.
Hier eet mijn dochter wel een bordje pap, ze is smalletjes en zit ruim een kilo onder wat ze zou moeten wegen. Ze beweegt de hele dag, slaapt maar 2 uurtjes dus de energie die er in zit kan ze goed gebruiken.
Mijn dochter heeft nog nooit pap gehad, ik gaf borstvoeding en wilde niet voor pap gaan kolven, vond ik onzin. Wennen aan gluten deden we met een broodkorst vanaf een maand of zeven, nu eet ze lekker brood, crackers, etc, we hebben de pap nooit gemist!
Bedankt voor de reacties. Voegt dus niets toe zoals ik al dacht. Ik ga het dan ook niet geven en houd het bij de boterhammen
ik ben alleen maar pap gaan geven omdat hij niet goed kan kauwen en nog geen brood kan eten.Zo krijgt hij wel wat vezels binnen. Maar anders had ik het zeer ws niet gedaan hoor.