temperatuur iets omlaag, nu niet zwanger?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door bloem18, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

Ik wil graag zwanger worden van de eerste. Ik meet elke ochtend op het zelfde tijdstip mijn temp. Voor de eisprong is dat 36,5/36,6 en na mn eisprong 37/36,9. Mn temp was 37 nu 2 dagen 36,9 maar vanochtend was het 36,8. kan ik nu niet zwanger zijn? Omdat de temp lager wordt? Of zegt dit nog niets? Ben bang dat het niet raak is. Zit nog maar in mn tweede ronde hoor maar wil het zo graag :)

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Hoi, op hoeveel dpo zit je nu? een keer een lagere temp wil nog niet zo veel zeggen. hou je een kaartje bij? als de temperatuur niet onder het gemiddelde van voor je eisprong uitkomt zou ik me niet te druk maken als ik jou was hoor! en even afwachten wat je temp morgen is. als ie dan weer hoger is is er niks aan de hand. bovendien kan een lagere temp ook komen door slecht slapen, een nachtelijke onderbreking of later naar bed gaan...

Spannend meid, succes

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik schrijf mn temp elke dag in een schriftje op, heb geen kaartje. Wat betekend DPO precies? Ik kom het regelmatig tegen en denk dat dat de aantal dagen zijn na de eisprong? Dan zit ik op dag 13. Misschien morgen ochtend even testen. Mn banner zegt dat het over 3 dagen pas kan. Heb nog maar 1 test liggen, wel zonde als ik die te vroeg gebruik. Oei, spannend hoor! Bedankt voor je reactie.

4. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hey bloem18 geen bloed geeft moed. Mijn temp was ook iets lager en ik heb een zeer korte/ slechte nacht gehad. Heb al 4 dgn last van ongie krampen als ik vandaag niet ongie wordt ga ik morgen een test halen. Ik duim voor je dat het ook super POSI is bij je.

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Snelly, spannend he! Geen bloed hier, hihi, ook geen tekens dat ik ongi moet worden. Hopen dat we kunnen testen met een positieve afloop natuurlijk!

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm, helaas, ik kreeg gisteraavond al hoofdpijn en vanochtend ongi. Op naar de volgende ronde, hopelijk levert de romantiek in griekenland binnenkort wat op.

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hoi bloem,

wat shit dat je menstruatie is aangebroken :( zijn jullie al lang bezig?
    Bij Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting kun je je temperatuur elke dag invullen en dan maakt het programma er een grafiekje van. Je kunt dan achteraf zien wanneer je eisprong is geweest. Ik vind het mooi overzichtelijk omdat je verschillende cycli zo ook met elkaar kunt vergelijken! Succes met de volgende ronde

oja en dpo betekent days past ovulation, dus inderdaad het aantal dagen na je eisprong

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Dpo zijn dus de dagen na de eisprong, had ik het goed dus. Kom net kijken hoor, het was de 2e ronde. Maar wil al heel lang een kindje, al voor mn huidige vriend. Wonen nu net een jaar samen en hij is er gelukkig nu klaar voor. Hij begreep uiteindelijk dat we niet te lang moesten wachten. Ben ruim 31 en tja zoals je om je heen hoort kan het lang duren voordat je zwanger raakt. Vond het verstandig om gelijk te temperaturen om een goed beeld te krijgen. Niet dat ik na een jaar bij de dokter kom en weg word gestuurd met jaaa mevrouwtje ga eerst maar eens een paar maanden temperaturen.
    Als het over een half jaar nog niet raak is ga ik beginnen met een online tempkaartje. Teken nu zelf een mooi grafiekje op papier.

9. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Balen dat je ongie bent geworden. Goed hoor dat je aan het tempen bent na een paar cyclussen weet je ongeveer wanneer je je eisprong heb ik heb hem vaak rond de 16e dag altijd handig om te weten voor jezelf.:D

Hier nog niks maar ik denk dat ik ongie ga worden.:(

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oei snelly, ik zie dat je ongi bent geworden, balen!
    Weer vol goeie moed naar de volgende ronde.

Deel Deze Pagina