ja ik maak me zorgen en ik kan nergens goed duidelijk antwoord lezen en srry als ik verkeert zit met deze vraag ik ben zwanger en ik ben nu 6 weken zwanger maar sins 2 dagen heb ik nergens last van aleen beetje ochtend misselijk met opstaan en dat was het .. in de week 4 en 5 had ik last van buikpijn krampen en heledag misselijk en moe maar nu sins dag of 2 nergens last van en ik heb pas over 2 weken mn echo ik vind wel spannend en ik weet ieder mens is anders en ieder lichaam is ook anders maar ik heb nog geen bloeding gehad en ze zeggen ook geen bloeding is goede teken maarja het is gewoon die 3 maandjes van onzekerheid maar zijn er meer dames wie dit mee maakt of zelfde mee hebben gemaakt? groetjes en dankje voor berichtje
Heel herkenbaar. Vooral de onzekerheid die dat met zich meebrengt. Maar een zwangerschap is iets moois en geen ziekte dus het is juist heel gezond dat je geen klachten hebt. Zelf ben ik nu 10 weken zwanger. De 5e en 6e week had ik veel buikpijn en daarna niets meer. Geen pijn, misselijkheid, niks. Nu alleen weer erg moe.. Dus geen zorgen maken en lekker genieten! En anders even je vk bellen ter geruststelling. Ook daar zijn ze voor!
Hoi hoi, heel erg herkenbaar die onzekerheid. Maar de kwaaltjes komen en gaan nu eenmaal. Ik was echt dood en doodop. Ik had nergens meer energie voor en mijn ogen vielen zelfs op mijn werk dicht. Ik had ook vaak krampjes in mijn buik. Maar ook bij mij ging dat af en toe weg. In week 6 bij de gyn een echo gehad en gewoon een kloppend hartje gezien. Ook in week 9 weer een echo en het hartje zien en horen kloppen. Ik had ook niet elke dag kwaaltjes. Ik zit nu in week 10 en ik ben niet meer zo moe als de afgelopen weken. Ook ik maak me zorgen. Maar denk dat dat onterecht is. Je onzekerheid snap ik heel goed. Maar we moeten proberen het los te laten en er van genieten. Sommigen zijn 9 maanden lang ziek/beroerd. Dat lijkt me ook niks. Maar ja ik weet als de beste dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Probeer jezelf niet gek te laten maken! Succes
ja dat is waar het heeft voordeel om niet ziekjes zijn maar stom is dat als je symptomen krijg dan weet je dat je zwanger bent...en zonder die ben je sneler onzeker...is wel raar maar waar...en ja ik heb nog geen vk..ik moet naar een kliniek voor de echo omdat ik in de MM zit en de kans is groot dat ik 3 of 2 babytjes heb ...of 1 (als maar alles goed gaat) en na de echo wou ik vk in de buurt doen maar moet ik die al soms eerder bellen ? (bij me vorige zwangerschap kwam ik laat achter en is dit eingelijk me eerste keer nu) tot aan de 18 weken toen hadden we gewoon naar dokter geweest en die had ziekenhuis geregeld
Kwaaltjes zeggen niks over het verloop van de zwangerschap..helaas/gelukkig! Ik heb ook helemaal geen kwaaltjes gehad maar dat had ik bij zoonlief ook niet. Gewoon proberen te genieten want er zijn zat dames die weken over de wc-pot hangen en dat wil je ook echt niet!!
je heb gelijk boven wc pot is geen pretje...oke ik heb een hart onder de riem gereken (spreek woord ofzo hahah) dankje steun doet ieder mens goed vind ik hihih iedereen fijne dagje!
Jij ook een fijne dag en geniet er maar lekker van Wie weet komen die verschrikkelijke kwaaltjes nog opzetten in week 8 en dan denk je nog met veel plezier terug aan dit bericht
Hoi, ik ben 5 weken zwanger, was gister en eergister misselijk, maar vandaag gaat het al een stuk beter. Verder heb ik weinig klachten, dus ik zou zeggen probeer er gewoon van te genieten. Maar kan me goed voorstellen dat je die extra bevestiging wilt.
Bij mij was de piek op 10 wkn (alle kwalen leken ineens dubbel zo hard te verschijnen). In week 11 was alles zo goed als weg... Je leest wel dat bij 10 wkn de kwalen kunnen afnemen en je richting de meest aangename periode rolt. De 12 wekengrens. Ik zou zeggen geniet ervan!! ik ken mensen in mijn omgeving die 8 mnd misselijk zijn geweest. No fun.
Die krampen in week 5/6 kan ook nog van de innesteling zijn. Nu het volledig is ingenesteld heb je (even) geen klachten meer. Dit is een normaal verschijnsel. De ene dag geen en misschien de andere dag weer wel klachten. Dit zal ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid Hcg en je energie etc. Een hele fijne zwangerschap en geniet van de dagen zonder kwaaltjes!
ik zit er precies zo voor! Voor nod was ik misselijk en zere boobs!! En idd krampen in mijn buik. Net metsruatie achtige pijn.a zondag is het allemaal minder geworden. Ik gelijk in de stress maar mijn testen zijn aanzienijk donkerder geworden. Mijn piek was zondag had toen hevige buikpijn. en sindsdien niets meer. Ik vermoed dat dat dan ook mijn innesteling is geweest! Verder voel ik me aardig goed. Wel moe. En af en toe walg ik van bepaald voedsel. Maar echt misselijk nee dat ben ik niet meer. En me boobs doen geen pijn meer. Morgen heb ik een echo! maar ik dnek maar zo als ik geen bloed heb zal het wel goed zijn!
Hier ook, alleen bij mij zonder happy ending helaas. Is misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten maar het kan soms ook de realiteit zijn.
@senninha je heb ook gelijk maar dan is iets met de embryo/foetus dan zit er foutje in de genen ofzo en beter dan vroeg dan laat als je in de 40 weken zit dat lijkt me 1000000.0000000.000000.00000 maal erger en dan nog meer en meer....snapje
Klopt, bij mij was het een ma want bij 9,3 weken was het vruchtje maar 5 weken qua grote. Ik had alleen als "voordeel" dat ik wist van binnen dat het fout zat. Ik hoop voor jou dat alles gewoon goed is en dat je een kwalenvrije zwangerschap mag hebben.
Hoi Ik kan het nu ook beamen, Ik ben inmiddels 10 weken en 6 dagen zwanger en heb tot op de dag van mijn echo afgelopen woensdag getwijfeld...had eigenlijk nergens last van...beetje moe, beetje gevoelige borsten, heel af en toe beetje beroerd maar niet overgeven...Het was allemaal niet opvallend genoeg voor me. Maar ik heb na het zien van de echo het bewijs gezien !! Dus maak je maar niet te druk en wacht nog even af tot je eerste echo. groetjes
Ik kreeg pas mijn eerste (ziekmakende symptomen) in de 9 e week en ben er nog steeds niet vanaf... Het enige wat ik in het begin merkte is dat ik een soort van zeeziek werd... Een weeig gevoel, maar dat werd later dus ontzettend veel erger....
Hier ook in hetzelfde schuitje. Tot 8 weken heel erg misselijk (zonder overgeven gelukkig) en erg opgezette buik. Nu al 2 weken totaal niet misselijk meer en geen opgezette buik meer. Wel een heel klein gewoon buikje. De ene dag maak ik me meer ongerust als de andere dag. Heb wel last van mijn humeur, zal wel door de hormonen komen, haha... Bij 8 weken de 1e echo gehad, deze was goed, dag na de echo waren de symptonen weg. Komende week de 2e echo, ben erg nerveus. Maar als deze ook weer goed is, neemt het wel wat spanning weg. Heel veel succes en idd zoals de anderen al zeggen, moeten we er maar van genieten dat de symptonen minder zijn.
Ja een opgezette buik had en heb ik ook nog steeds, op de hoogte rondom mn navel, terwijl die kleine veel lager zit en dat begint daar nu ook minimaal wat boller te worden. maar als ik alles laat 'hangen' zeg maar dan lijk ik al 4 mnd op weg... hihi...
Bij mij ging het heel erg op en neer. De ene dag voelde ik met 100% zwanger en de volgende dag was dat gevoel weer weg. Die onzekerheid hoort er ook een beetje bij denk ik. Op naar de eerste goede echo!