weinig drinken.. wanneer té weinig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ons manneke drinkt vandaag en ook gister vrij slecht ( vergeleken bij "normaal")
    Gister heeft ie krap aan 500 cc gehad, terwijl normaal bijna het dubbele ( 5 x 180+6). gisterochtend gaf hij, na gekuch, melk terug ( normaal nooit) en gisteravond melk+ restjes van zn groente hap..

Vanmorgen heeft ie zo'n 120 cc gedronken, wel gewoon zn fruit gegeten ( 125 gr. uit potje) maar de fles van zo'n 2 uur later is amper 30 cc uit gegaan.. Hij wilde t niet hebben..
    Rond 15 uur vanmiddag heeft ie een fles van 120+4 bijna leeg gedronken..

Temperatuur is verder goed..
    Wel valt me op dat hij (juist) minder huilt ( om aandacht bijvoorbeeld) dan normaal.. Veel in zn ogen wrijft, alsof hij moe is en eigenlijk ook meer slaapt dan normaal..

Moet ik me echt zorgen gaan maken om de hoeveelheid vocht die hij nu binnenkrijgt, zo ja.. desnoods vanavond nog DW bellen of evt. morgenochtend afwachten en even overleg met vpk van CB?

*** waarom krijgen die ukkies niet ff een handleiding mee he...... Maar ja.. dan zaten we de hele dag daar weer in te bladeren...***

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Annemarie,

Als ik het goed onthouden hebt is rond de 6 maanden een sprongetje. Het vele slapen kan daar op wijzen en ook op een groeispurt, mss zelfs een combi hiervan.
    Mijn mannetje drinkt op dit moment ook ontzettend slecht zijn flessen, ben blij als hij 300cc per dag drinkt. Hij is nu verkouden en volgens mij zit er een tandje door te breken, verklaard hier dus een beetje het slechte eten.
    Wat mij verteld is dat je goed op moet letten dat ze nog minimaal 2 plasluiers hebben op een dag, alert zijn en je kan kijken naar de huid op het handje ( blijft dit omhoog staan als je het omhoog trekt dan is er een vocht tekort en zakt dit netjes naar beneden dan is het vochtgehalte goed). Er heerst nu een buikgriep en de gewone verkoudheid zit ook nog in de lucht dus wie weet heeft hij daar last van. Maar als ik jou symptomen zo lees zeg is sprongetje of spurt.

Ja die gebruiksaanwijzing zou ik ook wel willen hebben, of dat hij kan praten en begrijpen wat ik zeg hihi zou een hoop frustratie schelen ( van beide kanten hihi) Dan kan je ze tenminste duidelijk vertelllen dat ze die flessen moeten drinken omdat het zo goed voor ze is.
    Suc6 en ik hoop dat hij snel weer gaat drinken, ik weet heel goed hoe frustrerend het is.

Groetjes Kim

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou me geen zorgen maken, ze moeten voor zover ik weet minimaal 400 cc vocht binnen krijgen, en dat zit uiteraard ook in de gronte- en fruithap. We hebben ook juist een periode gehad dat Vigo minder dronk. Fruit ging wel goed, dus gaf ik hem dan daar wat meer van zodat er in ieder geval genoeg vocht binnen kwam. Geef je sinds kort opvolgmelk? want dat kan ook nog schelen aangezien het nogal schijnt te vullen.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Oh en het belangrijkste is natuurlijk dat hij helder uit zijn ogen kijkt en een tevreden indruk maakt. Ik zou me dan weinig zorgen maken hoor!

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eef vind de fles ook steeds minder interessant, vooral nu ze verkouden is.. daarom geef ik haar nu extra vocht zoals water of cevitam.. ik bied haar dat regelmatig aan en ze kan zelf uit haar beker drinken (rietje) en ik vertrouw er maar op dat ze op die manier in elk geval genoeg vocht krijgt..

x

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt als een sprongetje. Qua opvolgmelk moeten ze minimaal 500cc krijgen per dag, anders moet je namelijk vitamine D extra geven. Qua groente en fruit valt dat nu nog onder bijvoeding, dus in principe is alles wat hij binnen krijgt daarvan goed. Ik zou me er niet al te druk om maken. Mocht je merken dat hij niet aan z'n minimum melk komt, kun je even contact opnemen met je CB om te vragen of je vitamines bij moet geven ;)

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid ik heb hetzelfde geemmer hier.
    De afgelopen week was echt drama! met drinken.
    De flessen gingen in 4 delen naar binnen met pauzes van een uur.
    Fruit en groente hetzelfde geemmer dus daar stop ik dan ook maar mee.
    Huilen tot je kriegel wordt en niets is meer leuk behalve bij mij hangen.
    En tja na een uur mopperen en mekkeren is ze alweer moe en gaat ze slapen.
    Ik ben dan ook alleen maar met haar bezig en werd vanmiddag gewoon chagerijnig van al dat gebrul.
    Heb haar in de box even uit laten razen voorddat ik een rol behang ga halen.
    Ik ben even wat anders gaan doen en kon er daara weer wat beter tegen.
    Tja een sprong, ik ben er ook bang voor en hoop dat hij snel weer voorbij is want dit is echt heel erg vervelend aan het worden.

Deel Deze Pagina