Moet je rekening houden met voeding voor positieve zwangerschapstest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif78, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zit nu weer op het wachtbankje voor een positieve zwangerschapstest, maar stel dat ik zwanger ben, kan het dan kwaad als ik carpaccio, rauwe zalm, franse kaasjes, alcohol, ed heb gegeten/gedronken?
    Eerder hield ik er wel rekening mee, maar nu met de feestdagen voor de boeg en de lekkere menuutjes lukt het me bijna niet.
    Ik vraag me af of het schadelijk is?
    Je hebt toch nog geen bloed-bloed contact? Vanaf wanneer ontstaat dat?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Druif78,

voor een week of 10 heb je zeer weinig uitwisseling met het kindje omdat de placenta nog niet volledig functioneert. Tot een week of 6 is het niet zo erg als je eens iets van rood vlees of een verse franse kaas hebt gegeten. Maar als je het kunt voorkomen is dat wel het beste natuurlijk. Rauwe zalm mag trouwens gewoon als het een verse is, ook franse kaas die gepasteuriseerd is mag gewoon. Alcohol en carpaccio zijn niet aan te bevelen. Dus je kunt best lekker de Kerst doorkomen hoor!

Groetjes Brigitte

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dus het maakt voor eventuele bevruchting en innesteling niet uit? En alcohol voor, zeg maar,week 4 ook niet? NOD valt net na kerst :)

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Nee hoor, kan geen kwaad. Ik zou me niet te buiten gaan, maar een paar glaasjes kan best.

Groetjes Brigitte

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor je antwoord, dat stelt me enorm gerust! Ik probeer het te vermijden maar als dat moeilijk lukt dan weet ik dat ik me niet in allerlei ongeloofwaardige bochten hoef te wringen ;)

Deel Deze Pagina