hoi dames ik vroeg mij af of iemand hier mischien weet wat een poliklinische bevalling kost? ik d8 dat er een vast bedrag voor was maar hoor dat het per ziekenhuis verschilt mischien dat iemand weet wat het kost in lelystad of anders hoor ik ook graag wat het kost in andere ziekenhuizen ik d8 zelf dat het iets van 150 euro kost maar hoor ook bedragen van 400 euro en dat is me toch iets te veel dus dames ik hoor graag jullie ervaringen alvast bedankt sapje
Ik ben wel ergens anders bevallen maar ik hoorde toen (jan 07) van mijn vk dat het 150 kost zonder medische indicatie. Baby die gepoept heeft in het vruchtwater dat is al een medische indicatie.
hoi dames bedankt voor de snelle reactie ik zal het ook nog wel ff aan de verloskundige vragen had ik niet zo snel aan gedacht zal toch ook wel niet zo duur zijn lijkt me en grappig hoor dus als je pijnbestrijding vraagt dan kost het je niets maar ik ga toch voor de natuurlijke bevalling onder het motto pijn is fijn hahahaha
Het ligt eraan hoe je verzekerd bent. Ik zou eerst ook poliklinisch bevallen en dan moest ik zelf bijna 300 euro bij betalen, uiteindelijk ben ik medisch geworden dus hoef ik niet meer te betalen. Ik zou het voor de zekerheid aan je verzekering vragen. Heb ik toen ook gedaan en ik kreeg van hun een net antwoord met het uiteindelijke bedrag.
als je om pijnbestrijding vraagt wordt je over gedragen aan de gynacoloog en dat hoeft geen verbetering te zijn, je eigen vk doet je bevalling dan niet meer. Een gyn kan het heel erg druk hebben waardoor je vaak alleen bent (met je partner).
hoi dames nou ik heb de verzekering maar ff gebeld en hun vertelde mij dat bijna elk ziekenhuis 480 euro vraagt dat is standaard maar mijn verzekering betaald 180 euro bij komt er dus op neer dat ik zelf in totaal 300 euro zelf moet betalen vind ik nogal een bedrag maarja is niet anders groetjes sapje
In Almere kost het me 147,- eigen bijdrage. Wat je kan doen is je zorgverzekering hierover bellen. Die weet voor jou het exacte bedrag!
Ik wilde ook poliklinisch bevallen.. Na een mailtje aan ziekenfonds kwamen wij er achter dat het zo'n 450 ging kosten, dus rekening mee gehouden in het kostenplaatje! Maar goed het werdt bij ons medisch maar toch..
dat licht ook aan hoe goed je verzekerd bent bel je verzekering om het te vragen en vraag het na bij je verloskundige die weet het zeer waarschijnlijk ook wel ik ben ook in het ziekenhuis bevallen in lelystad. maar voor de 2e blijf ik thuis ik wet dat je dicht bij de hulp zit als je die nodig mocht hebben maar het bedrag die ik moest betalen vond ik erg hoog zeker gezien alleen mijn man en mijn verloskundige bij de bevalling aanwezig waren .de verpleegkundige heeft alleen het bedje klaargemaakt en ging toen een ander assisteren dus uiteindelijk heeft mn verloskundige nog minderhulp gehad dan bij een thuisbevalling want dan is er meestal een kraamhulp bij om te assisteren.
Ik ben ook bevallen in het ijselmeer ziekenhuis. het heeft mij niets gekost. Nu ga ik ook weer bevallen in het ziekenhuis. Ik zie wel of ik iets moet betallen. maar het ligt wel aan je verzekering idd, wij zijn heel goed verzekerd en hoef niets te betalen (net even opgezocht haha) succes met je bevalling
Ik woon in apeldoorn en volgens onze verzekering betaal je een eigen bijdrage (waar een max aan zit) voor de huur van een verloskamer in het ziekenhuis. Ik geloof dat dit voor ons 148 euro betreft! Gewoon even je verzekering bellen en vragen om wat het kost, want bij ons stond dit niet uitgewerkt in de polisvoorwaarden (Groene Land Achmea)