Moet je voor geboorte al flesjes in huis hebben?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nora1983, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als alles voorspoedig mag verlopen wil ik graag borstvoeding gaan geven. Omdat ik natuurlijk niet weet of dit allemaal positief verloopt vraag ik me af of je voor de geboorte al flesjes in huis moet hebben voor "het geval dat". Of kun je deze flesjes ook nog ná de geboorte aanschaffen?
    En als ik ze nu al moet kopen, wat voor flesjes raden jullie dan aan? en wat moet ik dan nog meer in huis hebben voor eventuele flesvoeding?

2. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga geen flesjes kopen. Er zat er 1 in de blije doos. Ze zijn ook zo gekocht mocht borstvoeding niet lukken. Er is ook altijd wel een weekend apotheek in de buurt open.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou het wel kopen. Voor de zekerheid gewoon.
    Koop er dan 1.. Wij hadden dirfax maar geen goede ervaringen mee gehad. Ik heb nog avent flessen in huis. Dus mocht de bv niet lukken dan kan ik daar naar uitwijken.

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik heb pas erna flesjes gekocht. Ik had er ook inderdaad nog een uit de doos. Had een Avent maar dat was geen succes. Timo dronk er veel te snel uit.

Ik heb en de Dr Brown en de Difrax hierna geprobeerd.

5. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    als het goed is zit er eentje in zo een gratis doos. maar weet niet of je die dozen ook ophaal.

anders kan het geen kwaad om er eentje alvast te hebben, want ook als de bv wel lukt, is het best handig om na enkele weken eens te oefenen met afgekolfde melk, voor het geval je een keertje weg zou moeten. Ik had dat bij mijn een-na oudste niet gedaan, gevolg, meneer wilde absoluut geen fles. Nu bij de derde en nu bij nr vier gelukkig wel op tijd met flesjes geoefend. ik hoef niet vaak weg, maar als het eens voorkomt dan pakken ze gelukkig wel de fles.

welk flesje dat is geheel persoonlijk. ik heb goede ervaring met tommee tippee in combi met bv. maar nu heeft avent een nieuw soort speenfles en die gaat hier ook erg goed, mooi langzaam, en lijkt veel op tommee tippee. ik heb ook een dr brown fles, ook goede ervaringen mee. maar dat is per kindje weer verschillend.

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik zou dat niet nu al kopen, mocht je het nodig hebben kan je man hem snel genoeg ophalen.

zit er anders in de gratis dozen geen flesje voor het geval dat?

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ga geen bv geven dus ik heb sowiezo al een aantal flesjes in huis, maar ik zou gewoon 1 flesje kopen, wat kost dat nou?

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die borstvoeding gaat jou gewoon lukken dus nee, ik zou geen flessen in huis halen want die heb je niet nodig.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet kopen als je niet van plan bent er eentje te gaan gebruiken.
    Vaak krijg je ze so wie so al ongevraagd cadeau.

Mocht de bv in het begin niet van een leien dakje lopen, danis de eerste keuze voor bijvoeding geen fles, maar een kopje, lepeltje of voedingsspuitje.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    ? Vreemde reactie, bv lukt nl. lang niet altijd..

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik zou 1 fles in huis hebben.
    Borstvoeding wil niet altijd lukken. Bij mij wilde de oudste maar niet aan de borst, ik ben toen gaan kolven. Dus aanleggen, fles geven, kolven...dit heb ik 6 weken gedaan voordat hij pas goed hapte en dronk!
    De jongste had het zelfde, maar toen had ik al 10 maanden ervaring met borstvoeding, dus die had ik met week of 2 aan de borst. Maar ook daar aanleggen, flesje en kolven....
    Die van mij begrepen het happen echt niet, hele ziekenhuis is er bij geweest, lactatiekundige enz enz... maar het duurde even voor hun kwartje viel hhihih

12. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zou niet luisteren naar de wel niet reacties, maar doen wat jouw gevoel zegt.

Wordt je al nerveus bij de gedachten dat het niet lukt ( ook niet met een lepeltje vinger etc etc) koop dan lekker een flesje voor je eigen gemoedsrust.
    Heb je zoiets van ach we zien wel. Lukt het niet dan niet, stuur je man/vriend/familie alsnog naar de winkel voor een fles koop dan lekker geen flesje.

Volg je gevoel meid!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je moet kolven omdat aanleggen niet gaat, dan is fles niet de eerste keuze om de melk aan te bieden.
    Beste is cupfeeding of vingervoeding met een voedingsspuitje. Voor kleine hoeveelheden is een theelepel ook prima.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst een voorlichting gehad over borst- en flesvoeding.

Ik heb daar een aantal hele verassende dingen geleerd:
    - Als je borstvoeding wil geven en moet/wil bijvoeden, neem dan GEEN fles met een speen die de natuurlijke vorm van de borst heeft (dus niet zo'n brede speen). Voor borstvoeding is het namelijk belangrijk dat kindje een heel stuk borst in de mond neemt. De speen met zo'n brede schacht is te breed, waardoor hij alleen de punt in de mond nemen. Dit is dan verwarrend als hij later weer aan de borst gaat.
    - Welke fles je neemt, maakt niet veel uit. Het enige wat eigenlijk belangrijk is, is dat het gaatje zo klein mogelijk is, helemaal bij pasgeboren baby's. Tot nu toe was de Difrax speen de kleinste die ze was tegengekomen, maar verder de vorm is niet van die fles niet van belang.
    - Manier van flesvoeden: leg kindje op zijn zij en niet op de rug, zodat hij zelf echt moet zuigen om de melk eruit te krijgen en het er niet automatisch in druppelt. (Als de melk automatisch druppelt kan kind niet op zijn eigen tempo drinken en kan hij ook (heel) benauwd worden.
    - Als je graag borstvoeding wil geven en het lukt niet, schakel zo snel mogelijk een lactatiedeskundige in. Dat borstvoeding de eerste 3 dagen niet wil lukken, is echter heel normaal en helemaal niet erg, een paar druppeltjes is die eerste paar dagen al genoeg.

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Is vast positief bedoeld, in de trant van:"niet meteen denken dat het mislukt":D

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Goeie tip!:D Idd handig als je de deur uit moet of kleine onverhoopt bij opa & oma moet logeren(in noodgevallen bedoel ik dan).

Ik heb me opgegeven voor de felicitas-doos en die vd kruidvat, dus ben benieuwd, daar zitten wel flesjes bij volgens mij. We shall see, we hebben een drogist in het dorp, dus moet er een fles komen, is ie zo gekocht!;)

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    In blije doos en kruidvat tas zat een fles.

18. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Persoonlijk zou ik 1 flesje in huis halen en dan 1 die borstvoedingsvriendelijk is. Nieuwe fles van avent schijnt wel aardig te zijn. Zelf heb ik er 1 van beaba. Bevalt prima.
    Ook ik ging voor volledige borstvoeding en dat is ook gelukt, echter moest ik na 4 maanden weer werken en wilde ik ook wel eens een avondje weg etc. Dan ging ik kolven en kreeg de kleine de BV via de fles. Nu een jaar verder, flessen veelvuldig gebruikt, maar heeft nog nooit KV in gezeten.
    Wat ik hiermee wil zeggen is, dat als je in de toekomst toch een fles nodig hebt, je net zo goed nu al 1 kan aanschaffen, Just in case....

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Ik zat me hetzelfde af te vragen, maar toen dacht ik... na verloop van tijd kan ik toch ook gaan kolven; kan ik niet gewoon het flesje wat ik voor die voedingen gebruik alvast kopen? Dan staat ie alvast in de kast.
    Mijn vraag ging meer om kunstmatige voeding. Zo'n blik is ook niet geheel gratis natuurlijk, en een beetje zonde als je het nooit gebruikt. Maar toen begreep ik dat een kindje in principe de eerste 24 uur zonder voeding kan. Dus mocht borstvoeding op zaterdagavond toch niet lukken, nog niet gelijk paniek of overstappen op flesvoeding. Rustig blijven en zachtjes blijven proberen. En op zondag kan je altijd nog naar een apotheek als het nodig is. Of vragen bij vrienden/bekenden etc.
    Ik wilde het nog wel voor de zekerheid checken met de kraamhulp als die een keertje komt.

Deel Deze Pagina