Mijn dochter is vier jaar. Ik weet dat ze lang is; dat is ze al vanaf haar geboorte. Maar nu hoor ik de laatste tijd van diverse mensen dat ze van die grote voeten heeft. Ik word daar best onzeker van. Het is niet iets wat ik kan veranderen ofzo. Ze is ongeveer 1.14 cm lang en heeft schoenmaat 29/30. Is die verhouding echt zo vreemd? En hoe kan ik het beste reageren op mensen die zeggen: "Zó, wat heeft zij grote voeten!"? Iemand tips?
Mijn zoon is denk ik net zo lang als jouw dochter en heeft schoenmaat 28. Maar 29/30 lijkt me niet extreem groot hoor.
komt mij niet over als extreem groot (en al helemaal niet dat er allarmbellen moeten gaan rinkelen). Onze dochter is 3,5, is 107 en heeft schoenmaat 27. Onze zoon is 6,5 1.33 en heeft schoenmaat 34. En in vervolg gewoon zeggen. Ja u heeft gelijk zal er thuis meteen een stuk vanaf hakken
Ik vind er niets raars aan. J. is wat kleiner, ongeveer 1,07m en die heeft schoenmaat 27/28. Hoe je kunt reageren als mensen er een opmerking over maken...ik zou geloof ik nìet reageren. Lekker laten kletsen...mensen hebben toch altijd iets op of aan te merken.
Ik vind het ook niet raar, mijn zoontje is ook 4 en hij heeft juist kleine voeten in verhouding met de rest van zijn klas. De meeste kinderen hebben maat 29 of 30 en mijn zoontje gaat net naar maat 27 (26 past vaak ook nog).
Is toch normaal bij die lengte? Mijn oudste zoon had bij 1m14 maat 34 en middelste zoon maat 33. Mijn zoon is nu 5,5 jr en is 1m40 en inmiddels maat 37. Mijn dochtertje van 16 mnd heeft schoenmaat 26 en waarschijnlijk moet zr in de zomervakantie alnaar maat 27. Maar mijn heeft erg grote voeten(17 cm) En ze is erg lang ook voor haar leeftijd. Op de onderschriftfoto zie je dit ook wel. Is niks mis met grote voetjes toch? Ik heb zelf 43-44. Vader van de jongens mt 49-50. En vader van dochtertje maat 46. Dus appel valt niet ver van de boom hier hihi.
Denk dat ze dat hier tegen die tijd ook wel haalt! Ze is nu nog net geen meter met haar schoenmaat 26... Maar ook hier vanuit mijn moeders kant van de familie grote voeten. Ik zelf heb 41, papa 44... Ligt ook wel aan de soort schoenen natuurlijk die je ze aan trekt. In het ene model lijken ze ook groter als in het andere model. Hier ook all stars en dan heeft ze helemaal van die schuiten, haha! En je kunt er natuurlijk helemaal niks aan doen, dus je moet je er niet vervelend over voelen!!
Vind het raar als mensen dat raar vinden... Hier een klein voetje.. Maar ook klein meisje. En als ik zo het topic lees is de combinatie lengte/schoenmaat zo gek nog niet. 1.08 en mt27. En laatst zelfs nog 26 gekocht omdat 27 veeeeeeeeeel te groot was. Thuis bleek echter.. Dat zonder sokken (zoals ze het liefst d'r schoenen draagt) deze eigenlijk ook nog aan de grote kant zijn.
Zoon is 3,5 en ook schoenmaat 29. Nu is hij rond de 110cm en schatten ze hem sowieso een jaar of 5 waardoor de grote voeten niet opvallen icm zijn lengte
Wow, ik vind het wel groot, maar als ik de andere reacties zie is het heel normaal en zal mijn dochter kleine voeten hebben Twee weken geleden 4 geworden, 107 cm lang, kledingmaat 104-110 en schoenmaat 25.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. In onze omgeving zijn de meeste kindjes klein (lees: onderaan de curve). Mijn dochter is altijd groot geweest, dus vergelijken gaat zo moeilijk. Fijn om te lezen dat de schoenmaat redelijk normaal is in verhouding met haar lengte. Ik begrijp dat ik die opmerkingen kan negeren, maar ze worden ook gemaakt waar mijn dochter bij staat. Daar baal ik nog het meeste van! @Pluk: Bedankt voor die tip/opmerking. Daar kan ik wel wat mee.
Mijn zoon is 3 en net boven meter... Had vorig seizoen 26/27 dat zal nu wel 27/28 zijn. Ja hij heeft grote voeten maar dat hebben papa (47) en mama (43) ook. Dus had niet anders verwacht. En idd je kan er jammer genoeg niets tegen doen!