Mijn oude topic kon ik niet vinden en is waarschijnlijk al op slot dus dan maar een nieuwe. Als het goed is zitten hier wel wat bekende met de thuiszorg... Mijn situatie... Nu 6 weken zwanger en sinds een week een nieuwe zorgteammanager. Ik ken dr nog niet en voor zover ik nu weet komt dr ook geen kennismaking of vergadering aan. Per 1 januari loopt mijn contract af. Ik zou dan een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen maar heb wel de bibbers omdat ik steeds hoor dat er veel ontslagen kunnen vallen (ik werk in de huishouding). Op 3 november heb ik mn eerste echo (dan 8 weken zwanger) en inprincipe zou ik het dan wel willen vertellen. Vind het rot om te moeten vertellen als ze over mn contract gaat beginnen of het van een ander hoort. Is dit te snel? Kan ik bter wel wachten tot 12 weken? Moet ik voorzichtig zijn vanwege cntract wat bijna aflopt?
Je moet doen wat jou het beste lijkt. Je contract loopt 1 januari af en zo lang kun je het waarschijnlijk toch niet verbergen. Ik heb het redelijk vroeg verteld en achteraf maar goed ook, want ik zat als snel thuis, omdat ik bleef spugen.
Hai Ikkes, Als ik jou was zou ik nog heel even wachten tot je 12 weken bent, gewoon voor de zekerheid (tenzij je natuurlijk veel last van kwalen hebt en je daardoor ziek moet melden). Ik ben zelf zorgteammanager in de thuiszorg en ik kan je vertellen dat ik pas nog een contract voor bepaalde tijd om hebt gezet naar onbepaalde tijd terwijl ik wist dat de betreffende medewerkster zwanger was, ik denk dat de thuiszorg een van de meest meewerkende branches is wat dat betreft. Wat ik me beter voor kan stellen is je ongerustheid over je contract ivm het overgaan naar de WMO. Hier gaat iedere organisatie anders mee om. Feit is dat iedere organisatie om te 'overleven' de huishoudelijke zorg anders (lees: goedkoper) moet gaan invullen, en dus meer moet gaan werken met hetzij 0-uren contracten of alfa-achtige constructies. Ik heb geen idee wat voor keuzes jouw werkgever hierin gaat maken, maar er moet wel al iets duidelijk zijn lijkt mij. Als ik jouw was zou ik toch eens bij je manager binnenlopen om te vragen hoe e.e.a. eruit gaat zien bij jullie! En mochten er op het moment opleidingen tot helpende aangeboden worden, grijp die kans! Helpenden en verzorgenden zijn de komende jaren HARD nodig en als je zo'n opleiding kunt doen sta je dus al heel veel sterker. Nou meid, lang verhaal, ik hoop dat je eruit komt! groetjes, Marit
Ik werk ook in de thuiszorg en ik heb net als jij ook sinds 2 weken een nwe leidinggevende die ik ook nog niet ken. Ik heb volgende week woensdag mijn eerste echo en daarna vertel ik t haar pas. Als ik jouw was zou ik ook nog even wachten januari is nog vrij ver weg, en ik zou zeker wachten tot na de eerste echo. succes
Ik wil idd zoiezo tot mijn echo wachten op 3 november. Het zal dan niet eerder als de week erna zijn dat ik langs kan gaan en ben dan 8 weken zwanger. Als ik ga wachten tot na 12 weken kan ik het pas vertellen zo'n 2-3 weken voor het verlopen van mijn contract. Ik heb begrepen dat ze mijn zwangerschap zoiezo niet mogen gebruiken om contract niet te verlengen en dat als ze het vergeten ze verplicht zijn om me een contract te geven. Maar voor dat laatste ben ik geen type om te doen. Wat betreft de opleidingen. Bij ons word verplicht gesteld dat je dan om 7 uur moet kunnen beginnen. Met een kleine meid al rond lopende is dat helaas onmogelijk. Ook met oppas is dat niet te regelen. Ik werk nu nl in de wijk waar mn moeder en schonmoeder wonen en die passen ieder 1 dag op. Met dat WMO gebeuren zit ik wel. Ik vind dat wij zeeeeeeeeeer weinig worden ingelicht wat de zaken betreft en moet eigenlijk eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er precies gaat gebeuren, vanaf wanneer en ga maar door. Ik denk dat ik de week na mijn echo (mocht alles goed zijn) toch eens bij mn leidinggevende binnen stap. Al is het alleen maar om kennis te maken. Ik zal mn "angsten" dan maar gewoon uitspreken en wel zien wat ze erop heeft te zeggen. Ik zit met heel wat vragen betreffende mijn werk, zwangerschap, bv en ga maar door dus kan misschien beter gelijk open kaart spelen. Ik vind het lullig om te zeggen als mijn contract klaar ligt om te tekenen.