Vermoeiend soms.......

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Female, 22 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik werk in een (klein) restaurant. fulltime, 38 u p/wk. ben nu iets meer als 10 weken zwanger en gister zat ik er helemaal doorheen, zelfs die 38 uur lijkt nu veel. was zo moe, hoofdpijn, misselijk... ben 's avonds vroeger naar huis gegaan. toen ik wakker was vanmorgen heb ik mezelf voorgenomen mezelf vandaag wat rust te gunnen, had het gevoel dat ik daar erg aan toe was... (en heb morgen en dinsdag ook vrij dus)

Maargoed nu zit ik me hier dus al weer een beetje schuldig te voelen. ik ben natuurlijk niet doodziek, en vraag me af wie mijn baas nu gaat vragen voor vanavond (ik ben de enige in de bediening namelijk)... Had eigenlijk gehoopt een beetje bij te komen vandaag ipv me schuldig te gaan voelen......

Zijn er meer meiden die dit soort dingen wel eens hebben/ hadden tijdens hun zwangerschap? Of moet ik me maar terecht schuldig voelen?

Bedankt,

Liefs Female

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Tja meid het blijft lastig natuurlijk. Moet eerlijk zeggen dat ik mij ook ontzettend schuldig heb gevoeld toen ik van de vk en arbo in week 30 moest stoppen met werken. Ik heb een kantoorbaan en heb nog regelmatig hier thuis zitten werken omdat ik zo ineens alles moest laten liggen.

Punt is wel daar knap je dus niet echt van op. Sinds mijn verlof doe ik nagenoeg niets meer aan werken en de bloeddruk (waarvoor ik thuis moest blijven) is wel gezakt!
    Ik weet dat het lastig is maar probeer je niet schuldig te voelen en lekker wat tijd voor jezelf te nemen. De eerste drie maanden ben je sowieso wat meer moe dus misschien wat eerder in je bed gaan liggen met een boekje en dat soort dingen.

Succes!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik herken het gevoel helemaal. Ik heb er lang tegen gevochten maar uiteindelijk ben ik van 40 uur naar 30 uur per week gegaan. En dat kan ik tot nu toe gelukkig wel volhouden. Vorige week een heel goed gesprek met de arboarts gehad. Je zwangerschap en de baby is eerste prioriteit zei ze. Zorg dat je ook energie overhoudt voor een privéleven. Sinds die tijd zit ik die 10 uur toch lekkerder thuis.

Probeer gewoon zo veel als mogelijk te werken zonder over je eigen grenzen van je lichaam heen te gaan. Je lijf geeft niet voor niets aan dat je moe bent. Zwanger zijn kost nu eenmaal erg veel energie!

4. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Je hoeft je niet schuldig te voelen, in het begin ben je gewoon vaak erg moe. Ik vind het al nobel dat je vrij hebt genomen in plaats van je "gewoon" ziek melden wat men volgens mij veel sneller doet.

Troost je..even door de zure appel heen bijten en straks komen ook weken dat je de hele wereld aankan!

Succes en geniet van je vrije dagen

5. Female

Female Niet meer actief

bedankt voor alle lieve antwoorden meiden, doet me goed! liefs

6. chvwe

chvwe Lid

24 okt 2006
    7
    0
    0
    Laat die bazen toch,
    Na 5 jaar hard werken nooit geen klachten en problemen geef ik aan dat ik 8 weken zwanger ben en het werk niet red ( ben al een week hierover bezig)wordt ik voor rotte vis uitgemaakt! en dat ik zomaar in de ziekte wet zit!
    Het liefste wil ik gewoon werken (schoonmaak) maar krijg klachten dat het werk niet goed is. Ik kan geen kant op als ik toch werk en het is niet goed kunnen ze mij ontslaan.
    Denk dus aan jezelf en vooral aan je ongeboren kind.
    Als de baas er niet tegen kan moet die maar een andere baan gaan zoeken want dan is hij/zij niet geschikt voor zijn functie

Deel Deze Pagina