Sinds 1 1/2 week heb ik last van harde buiken. Inmiddels ben ik voorlopig gestopt met werken. Vorige week bij de vk geweest. Zij heeft gevoelt en geen ontsluiting. Advies rust nemen. Toch maakte ik me gisteren weer erg veel zorgen (vooral door verhalen van anderen). Dus weer vk gebeld. Moest mijn urine laten testen maar deze was o.k. Na een nacht niet geslapen te hebben vanmorgen weer terug gebeld. Gelukkig kwam ze vanmorgen langs en heeft gekeken, gevoeld, en geluisterd. Alles is goed. En heb me dus voorgenomen het rustig aan te doen en me wat te ontspannen.......... Hopelijk gaat dat me lukken. groetjes sandra
Dag sandra, Ik hoop dat je je rust voldoende kan nemen en dat je je lekker kan ontspannen. Sucses ermee groetjes evi
Hoi meis. probeer een leuke hobby te vinden. is er geen computerspel wat je leuk vind. of een bepaalde boeken serie. je zult je veel lekkerder gaan voelen als je je echt goed kan onstspannen. heel veel succes en tja gelukkig werkt dit forum ook ontspannend.
Hoi Sandra, Denk lekker aan jezelf en je kleintje en probeer zoveel mogelijk te ontspannen... Ik snap dat het moeilijk is, ik zit nu met hetzelfde advies ook thuis en vind het heel moeilijk om me rustig te houden en lekker te ontspannen! Succes... Gr. Miranda
Ja dan moet je echt gewoon rustig aan doen. Ik heb een peuter rond lopen en merk nu dat ik soms wel de hele dag door harde buiken heb maar ja, wat moet ik anders op de bank gaan liggen de hele dag en alleen maar ademhalen? Soms moet je wel.... Alleen als ik kan rusten doe ik dat. Ik slaap ook in de middag als mijn dochter 2,5 uur gaat slapen. Verder ontspannen, boek, tijdschrift lezen,in bad, douchen.... Maar jij hebt het wel erg vroeg. Je moet je echt niet gek laten maken door verhalen van anderen. Harde buiken wil niet zeggen dat het al komt. Dat merk je aan hele andere dingen dat ie komt. Mijn vriendin had het ook al vrij vroeg en is toch pas met 40 wkn en 3dgn bevallen. Harde buiken is dat je baarmoeder je kind wil beschermen en samen trekt.
Bedankt voor jullie lieve woorden. Op zich kan ik mezelf goed vermaken met een mooi boek en mijn hobby scrapbooken. Oh heerlijk heb er nu echt tijd voor. Het is alleen dat je je verantwoordelijkheden (mn werk) los moet laten. Ben iemand die moeilijk nee kan zeggen, maar hoef me daar de komende week zeker niet druk om te maken. Daarna zien we maar verder. groetjes sandra
@Sandra1979 Als je moeite hebt afstand te nemen van je werk omdat je geen nee kan zeggen bedenk dan dat je geen nee wilt zeggen tegen de kleine in je buik Als je verantwoordelijkheidsgevoel de op op steekt dan denk je aan de kleine en dan is het vast makkelijker
Heb ik ook gehad hoor meid een schuldgevoel richting me werk. Maar je moet kiezen voor je eigen gezondheid en dat van jullie kindje. Vraag anders aan de VK voor hoelang je het beste rust kan nemen. want als zei zegt voor de rest van je zwangerschap de rust echt nodig is weten ze op je werk ook waar ze aan toe zijn en valt er een last van je schouders.