Utrogestan

Discussie in 'Miskraam' gestart door Carmiggel, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Na 2 miskramen (en ik heb PCOS) heb ik het idee dat het bij mij door iets hormonaals komt. Nu zou ik graag utrogestan proberen, maar bij mij in het ziekenhuis geloven ze er niet in.
    Iemand ervaring met utrogestan zelf online bestellen?

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hier in belgie kun je ze enkel op voorschrift krijgen.
    Het kan helpen om een mk te voorkomen maar het is uiteraard geen wondermiddel.
    Sowieso kan het geen kwaad om ze te gebruiken maar ik zou het toch even bespreken.
    Ik heb het bij beide zwangerschappen genomen om weeen tegen te gaan.

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    jep, was er van overtuigd dat het hier ook aan lag. bij onze dochter eerste ronde ermee zwanger. na veel gezeur bij arts voorgeschreven gekregen.
    na bevalling zelf weer een redelijke cyclus en op eigen houtje utrogestan besteld en gebruikt. en nu alweer bijna 29 weken zwanger...

4. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet dat het geen wondermiddel is, maar gevoel zegt toch echt dat het door hormoonhuishouding komt. Gynaecoloog wil het niet voorschrijven dus denk toch maar dat ik het op eigen houtje ga nemen

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    na 3 miskramen ben ik het op eigen houtje gaan gebruiken, zie banner.

6. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Wat super! Welke dosering en tot hoeveel weken? Ik dacht 200 Mg per dag tot 12 weken te doen

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik gebruik het ook op eigen houtje. Kon het van wat mensen overnemen gelukkig, maar zelf bestellen kan ook. Het moet altijd op recept maar dit kun je dan wel krijgen online via dezelfde site.
    Ik gebruik 3x daags 200mg. Dat is wat ze in Gent ook voorschrijven.

8. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Dankje :)
    Ik ga het gewoon op dokteronline bestellen. Wel duur, maar heb het er zeker voor over!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vooral als je de dosis gebruikt die ik heb. Dan zijn het 6 tabletten per dag. Maar als ik niet genoeg heb ga ik het ook kopen hoor!

10. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Zijn de 100 Mg capsules ook gewoon vaginaal te gebruiken? Zijn stuk goedkoper, maar op de site staat alleen bij de 200 Mg vermeld vaginaal caps.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik kreeg altijd 100mg capsules en die moest ik ook vaginaal inbrengen.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jazeker! Die gebruik ik ook en vrijwel iedereen doet dat. Alleen dan dus 2 tegelijk.

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Carmiggel: heb je er al aan gedacht om het aan je huisarts te vragen? Ik kreeg het niet van het ziekenhuis (die vonden het onzin) maar mijn huisarts vond het geen enkel probleem. Die vertrouwde volledig op mijn gezonde verstand. En bovendien is het een lichaamseigen hormoon en niet een zwaar, eng medicijn dus hij redeneerde: baat het niet, schaadt het ook niet.

14. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik heb dinsdag een afspraak in een ander ziekenhuis gemaakt speciaal om te vragen of ik deze mag krijgen.

Mijn behandelend ziekenhuis zei daar doen we niet aan.
    Mijn verloskundige zei; In nederland geven we geen medicijnen om een miskraam te voorkomen dus ik dacht als ze het zo noemt dan moet ik dat juist wel zien te krijgen!

In het ziekenhuis waar ik vandeweek heenga weten ze dat ik daarvoor kom dus ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Mochten ze het me geven kan ik je het wel doorgeven.

Ik vind het op internet wel te duur en een te groot risico om te bestellen. Je weet immers nooit of het wel echt het middel is wat je wil kopen.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een domme verloskundige zeg dat is gewoon niet waar.

16. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

17. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg
    Ik wil het ook gaan vragen , proberen kan toch altijd miskramen is ook niks en hebben nog geen kindje

18. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe herkenbaar! Mijn gyn wil het ook niet geven. Mijn huisarts durfde het niet aan omdat ze er te weinig verstand van heeft. Ik ga nu toch nog een keer naar het ziekenhuis om het te vragen en anders vraag ik een second opinion aan. Ik hou me dus aanbevolen voor tips over ziekenhuizen die het wel geven. Sterkte verder! Herhaalde miskramen zijn gewoon ontzettend stom!

19. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ook ik had wederom geen succes. Omdat het in nederland niet bewezen is wat de slechte kant ervan is..(zoals bij de des dochters in de 60-70er jaren.) Het is dat ik al kids heb anders had hij het me waarschijnlijk wel gegeven zei hij.. we moeten hopen dat het goed gaat en anders gewoon doorgaan tot het goed gaat pff...
    Hoe testen ze progesteron tijdens zwangerschap gewoon met een bloedtest?
    Dan ga ik anders vragen of ik teminste wekelijks de waarde zou mogen prikken hoor.
    Hij keek op de eerste echo goed naar mijn eierstokken en de eierstok waar de eicel vandaan is gekomen is vergroot en dat wijst op een goed geel lichaam en dus een goede progesteron waarde zeggen ze. Klopt dit bij de mensen die er bekender mee zijn?

Mag woensdag weer terug voor de volgende echo

En ook ik hoor graaaag waar ze het wel zouden doen als iemand het weet ;)

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In Gent. Daar krijg je het gegarandeerd.

Deel Deze Pagina