Wij hebben afgelopen week een vroege miskraam gehad. Heel verdrietig maar we willen beide het liefst (na bezoek vk) zo snel mogelijk verder. Nu twijfel ik wanneer je de meeste kans hebt dat het de volgende keer goed gaat, ben zo bang voor nog een miskraam! Wie heeft ervaring met: - Meteen na miskraam proberen ( dus nog voor eerste ongi) - Eerste ongi afwachten en dan ervoor gaan Weet dat je moet doen wat goed voelt maar ben gewoon nieuwsgierig waar de meeste mensen positieve ervaringen mee hebben. Alvast bedankt!
Hallo mieke Ik heb 2 de paasdag een vroege miskraam gehad en het is eigenlijk heel snel gegaan Het klinkt heel hard maar ik ben nu gelijk doorgegaan ik heb gewoon ovulatie testen weer gebruikt en idd kreeg gewoon weer eisprong Ik was ook heel verdrietig maar mijn man zei ook daar krijgen we het niet mee trug ik zei Ja das waar dus ja je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt denk je dat je gelijk doorkan ga je door een anders wacht je nog effe
hoi, helaas kan ike r over meepraten, mijn gyn zei: nieuwe bewoner nieuw behangetje dus eerst een menstruatie afwachten. De reden heeft hij niet genoemd, maar na 1 menstruatie weer zwanger. maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt' succes en sterkte met het verwerken
Ik werd onverwacht na mijn eerste miskraam meteen weer zwanger alleen werd dat een miskraam na 7,5 week. Maar dat zegt natuurlijk niks over een ander, dan kan het wel goed gaan.
Thnx voor jullie reacties, geestelijk gezien willen we allebei echt zo snel mogelijk verder. Maar lichamelijk vraag ik me gewoon af of dat geen kwaad kan. Ik voel me lichamelijk prima en bloeden is volledig gestopt, maar vraag me af of je lichaam niet moet herstellen of zou dat na zo'n vroege miskraam meevallen? Vanmiddag heb ik een afspraak bij de vk en krijg ik een echo om te kijken of alles schoon is, zie ik wel beetje tegenop maar zal jullie laten weten wat zij hierover zegt.
Allereerst heel veel sterkte! Wij hebben nu 3 miskramen gehad en mocht alle keren gewoon gelijk door van mijn gynaecoloog!
Ik moet om 14.00 weer naar de arts. Vanwege een miskraam die op zich laat wachten. Ik zal haar eens vragen hoe zij hierover denkt. Ik laat het je weten! Liefs
Mijn vk zei dat ik gelijk weer door mocht, toen ik aan de hand van een echo schoon was verklaard. Het was bij ons een wonder, ander kindjes gemaakt in het ziekenhuis dus nu wel alweer ongesteld geweest. Maar de vk zei dat het geen kwaad kon mocht ik gelijk weer zwanger raken.
Van de vk mochten we meteen door. De gyn raadde ons aan 1 cyclus af te wachten. We hebben gewacht (door manlief) en toen was ik meteen weer zwanger. Ik weet niet of het ook echt zo is, maar het valt me op dat het bij reacties van vrouwen die meteen weer zwanger waren vaak ook weer een miskraam werd. Nogmaals ik heb geen idee of er ook echt een verband is.
Na mijn 1ste miskraam en curretage gewacht op mijn menstruatie om mijn lichaam rust te gunnen. Helaas werd bij mij daarna pcos geconstateerd dus mijn ongi kwam niet zonder hulp van clomid. 2de miskraam niets afgewacht en met toestemming van mijn gyn gelijk door gegaan. Het resultaat ligt nu te slapen! Lichamelijk en geestelijk moet je wel oppassen maar doen waar jij je goed bij voelt. Suc6 duim voor snel een plakbeeb voor jullie!
Ik heb 8 februari een miskraam gehad en ben meteen in de ronde erna weer zwanger geraakt. Mijn gyn raadde het af maar zonder aanwijsbare redenen (heeft er vaak ook mee te maken dat ze duur van de zwangerschap willen weten). Heb toen met vk overlegd en zij gaf aan dat er geen echte reden was om er niet meteen weer voor te gaan. Dat het vooral je eigen gevoel moet zijn wat goed zit; ben je er alweer klaar voor en voelt het goed? Je gevoel achterna gaan dus. Laatste controle echo bij de gyn was goed, dus dat was ook een geruststelling. Week daarna had ik mijn eisprong Ik heb er toen wel bewust voor gekozen om een negatieve zwangerschapstest af te wachten en daarna met ovulatietesten te starten. Zo weet ik wel precies de duur van mijn zwangerschap mocht het toch raak zijn. Waar er bij de vorige zwangerschap veel onduidelijkheden waren rondom de echo's, loopt tot nu toe alles prima en volgens verwachting. Dat zegt natuurlijk nog niets, maar we zijn alweer een hele stap verder En verder, bij elke zwangerschap heb je een kans van 1 op 10 op een miskraam. Heb ook wel eens gelezen dat deze heel iets verhoogd kan zijn in een geval zoals mij (direct na mk weer zwanger). Maar het gaat hier niet ineens om 20% of meer zeg maar. En dan nog, als dit echt bewezen zou zijn, had een gyn of vk dit ongetwijfeld gemeld! Maar vooral: doe waar jullie je goed bij voelen! Als je niet extra twijfels wilt hebben, wacht dan gewoon een cyclus af. Dan heb je misschien die rust wat meer in je hoofd. Want geloof me, er komt nog genoeg onrust als je weer zwanger blijkt te zien na een miskraam. Het is voor iedereen spannend, maar het brengt nu toch een stukje extra angst en onzekerheid mee... Maar er is geen onomstotelijk bewijs om er niet meteen weer voor te gaan volgens mij
De arts zei vandaag; geen reden om een cyclus te wachten. We mogen gelijk weer proberen. Maandag heb ik een curretage. Daarna eerst dit maar een plekje geven. We doen het rustig aan.
Volgensmij maakt het niet uit of je gelijk gaat proberen of eerst afwacht totdat je je menstruatie hebt gehad. Het is wel zo dat je dan ong weet hoelang je zwanger bent. Dat weet je niet precies als je niet wacht op je 1e cyclus weer maar doe gewoon wat goed voelt voor jezelf
Ik heb beide gehad. Na eerste miskraam een menstruatie afgewacht. Toen direct zwanger. Na tweede menstruatie niet gewacht en direct zwanger. Mijn vk vertelde dat het wachten alleen is vanwege termijnbepaling. Vond ik grote onzin dus niet gedaan. Na de eerste miskraam voelde het beter om een cyclus over te slaan, toen was de miskraam ook anders
Ik heb ovulatietesten gebruikt na de miskraam, dus ondanks dat ik niet een cyclus gewachte heb weet ik wel hoelang ik zwanger ben adhv mijn eisprong
Mijn gyn vertelde dat het beter is om 1ongi af te wachten.. Niet alleen om te rekenen maar ook dat onderzoek heeft uitgewezen dat je een verhoogde kans op een mk hebt..
Had eigenlijk net besloten om er direct voor te gaan maar nu twijfel ik weer, heb inderdaad het gevoel dat veel vrouwen die direct zwanger werden meteen weer een mk kregen, of lijkt dat maar zo?